B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Хубаво си ги говорим тия работи за железата като загреят, ама при разход два и половина литра никое масло няма да спаси положението. Ако ще и 15в40 да сипе - пак ще го гори.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Разхода е голям,и аз мисля,че с каквото и да е масло пак ще си го гори.
Направо да разпита за ремонт на мотора.
Направо да разпита за ремонт на мотора.
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Така е при този разход само ще намали малко,но няма да спре да го гори.Решението е в това което ти казахме с колегите.Ако мислиш да я караш главата долу и от там нататък ще си покаже какво е.Задължително сегменти ,гумички и гарнитури,а дали ще трябва да се хонингова и да се сменят буталата майстора ще ти каже.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Колега,
някои бяха писали - нашият AZM 2.0 115 к.с не е ОНЗИ 2.0 115 к.с. който знаем от миналото.
От Никси знам че основното е че в нашия се ползват някакви "странни" маслообиращи сегменти от много части които не работят добре след определени години - не е издухан мотор а тези сегменти като спечат. Като цяло, неговата препоръка е - до 2.0 л от смяна до смяна - не се занимавай. над това - главата долу, гумички. Отдолу - картера на земята, лагери на вала и сегменти.
Но като цяло мотора ни е масларче. не колкото 131 к.с. но пак го кльопа. Направо ми е мъчно за добрия стар ABS 1.8 90 к.с. на стария ми В3 дето за 10 - 12 000 км не доливах нищо....
някои бяха писали - нашият AZM 2.0 115 к.с не е ОНЗИ 2.0 115 к.с. който знаем от миналото.
От Никси знам че основното е че в нашия се ползват някакви "странни" маслообиращи сегменти от много части които не работят добре след определени години - не е издухан мотор а тези сегменти като спечат. Като цяло, неговата препоръка е - до 2.0 л от смяна до смяна - не се занимавай. над това - главата долу, гумички. Отдолу - картера на земята, лагери на вала и сегменти.
Но като цяло мотора ни е масларче. не колкото 131 к.с. но пак го кльопа. Направо ми е мъчно за добрия стар ABS 1.8 90 к.с. на стария ми В3 дето за 10 - 12 000 км не доливах нищо....
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пет 27 сеп 2013 16:49
- Автомобил: Passat B-5.5 Kombi 2004
- Двигател: AZM 2.0 115 HP Automatic + LPG
- Местоположение: гр. Хасково
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
И аз имам същият проблем с този двигател.
През март месец правих ремонт на двигателя. Смениха гумичките на клапаните, маслените сегменти, гарнитурата и главата шлайфаха. Майстора каза, че е имал добра компресия и буталата не са били за смяна.
Преди ремонта бях с масло 5w40, долях 2 литра за 7000 км.После го смених, пробвах с Yacco 10w40. С него долях 1.5 литра за горе-долу 5000-6000 км. и влязох в сервиза за ремонта на двигателя.След ремонта според препоръката на майстора карах 1000-2000 км. със старото масло 10w40 и го смених с 5w40. Мисля, че така е и по спецификация.
Сега съм минал над 7000 км. с MOTUL 5w40 и съм долял 1.4 литра
Дали маслата са били фалшиви или грешни, дали двигателя е здухан, дали е маслояд, дали майсторите нещо са сбъркали?
Някои има ли обяснение
През март месец правих ремонт на двигателя. Смениха гумичките на клапаните, маслените сегменти, гарнитурата и главата шлайфаха. Майстора каза, че е имал добра компресия и буталата не са били за смяна.
Преди ремонта бях с масло 5w40, долях 2 литра за 7000 км.После го смених, пробвах с Yacco 10w40. С него долях 1.5 литра за горе-долу 5000-6000 км. и влязох в сервиза за ремонта на двигателя.След ремонта според препоръката на майстора карах 1000-2000 км. със старото масло 10w40 и го смених с 5w40. Мисля, че така е и по спецификация.
Сега съм минал над 7000 км. с MOTUL 5w40 и съм долял 1.4 литра
Дали маслата са били фалшиви или грешни, дали двигателя е здухан, дали е маслояд, дали майсторите нещо са сбъркали?
Някои има ли обяснение
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Най-редно би било да поискаш такова от тези, които са ти взели паричките/направили ремонта.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 20 фев 2009 1:03
- Автомобил: Bora 2.0
- Двигател: AQY 2000
- Местоположение: Bulgaria
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Аз съм с Бора 2.0 AQY. С излизането от автокъщата изминах 5000 км. и се почнаха едни доливания на всяко сядане зад волана. Последва смяна на биелни лагери, гарнитури, сегменти, гумички всичко както си трябва. След ремонта дори съм я разработвал в рамките на 8000 км. Сега след 25000 км. доливах лятото по 500-700 грама. Докато с началото на по-студените дни от януари насам вече съм долял 1 литър и нещо и пак иска, а още не съм достигнал 10000 км. Маслото с което карам е Castrol 10W40. Заслужава ли си да пробвам с 15W40 плюс добавка ?
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Не
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Имам колега който е с такъв двигател,харчи 2 литра масло от смяна до смяна.
Като чета ,не съм срещал човек, който да каже ,че не му харчи малко неговия AZM.
За мене това е конструктивно сбъркан мотор.
Имам пасат Б3 RP който пушеше синьо като загрее и харчеше 1л от смяна до смяна,направих ремонт и сега не пипа въобще а е на 25г.
На колегата нито пуши нито нищо и маслото изчезва това е.
По нагоре един колега писа ,че е правил ремонт и пак му харчи 1,5литра.
Незнам как ги траете изобщо.
Като чета ,не съм срещал човек, който да каже ,че не му харчи малко неговия AZM.
За мене това е конструктивно сбъркан мотор.
Имам пасат Б3 RP който пушеше синьо като загрее и харчеше 1л от смяна до смяна,направих ремонт и сега не пипа въобще а е на 25г.
На колегата нито пуши нито нищо и маслото изчезва това е.
По нагоре един колега писа ,че е правил ремонт и пак му харчи 1,5литра.
Незнам как ги траете изобщо.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Със смяна само на сегменти резултата е несигурен , някой тук правил ли е на този мотор ремонт който да е включвал нови бутала със сегменти и хонинг на цилиндрите , ако е имало такъв то със сигурност след това е нямало да се жалва как му гори по 2-3 литра за една смяна на маслото.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
какъв е материала на блока на АZМ а и подобните ? Да не е като на АКL ?
През 2013г. търсих за малкия Бора 2.0 AQY - добре,че не намерих подходяща.
През 2013г. търсих за малкия Бора 2.0 AQY - добре,че не намерих подходяща.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Преди седмица моят Голф3 2Е навърши 21 години. През 2007 год ауспуха пропуши като чайник на печка.Вкарах я в сервиза за ремонт на мотора - смениха сегменти, гумички ,гарнитури и шлайфаха главата.От тогава съм изминал около. 100к. Км с масло Кастрол 10w40, сменям през 10к км без да доливам .
Чудно ми е какви са тези нови мотори с доливане на 2л между смяните на масло???
Чудно ми е какви са тези нови мотори с доливане на 2л между смяните на масло???
- frankofere
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 08 мар 2016 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Здравейте,колеги със същия мотор съм ,същата история,салед 40 000 км за 2 години и доливане на 1.5 до 2.00 от смяна на смяна,смених 5 вида масло от включително 15w без кой знае каква разлика! Моя личен извод е ,че няма смисъл от ремонти! Аа и добавки съм пробвал пак няма ефект!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
при този разход аз не бих се надявал че смяната на маслото ще ми реши проблема....бих сменил гумички на клапани или бих карал и доливал....положението не е чак толкова драматично в момента ... като докараш до литър на 2-3хил.км тогава или продавай или ремонтирай...
междувпрочем съм имал разход от 1л. на 3000км който отсраних с едни нови гумички на клапаните и вече повече от 10г карам без да съм пипал мотора повече....
междувпрочем съм имал разход от 1л. на 3000км който отсраних с едни нови гумички на клапаните и вече повече от 10г карам без да съм пипал мотора повече....
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
frankofere написа:Здравейте,колеги със същия мотор съм ,същата история,салед 40 000 км за 2 години и доливане на 1.5 до 2.00 от смяна на смяна,смених 5 вида масло от включително 15w без кой знае каква разлика! Моя личен извод е ,че няма смисъл от ремонти! Аа и добавки съм пробвал пак няма ефект!
Много си прав колега за 40к си дал пари за 6 литра масло от горе,приблизително 50-60 лева и то за 2 години (парите не си ги усетил),а един ремонт ще е от 600 до 1000 лева,няма смисъл голямо набутване е.