Здравейте Колеги,
От година и половина карам passat b5.5 със споменатия двигател, който оказва се си харчи масло.
От това което съм прочел във форума и съм се консултирал с майстори, не е ясно какъв точно е проблема
и дали изобщо има смисъл да се предприемат радикални мерки.
Ето защо искам да направя опит да намаля разхода посредством вида на маслото.
Досегашният ми опит показва:
1во зареждане с 3,5л. YACCO VX 1000 LL 5W40, доливане за 10 000км 2,5л.
2ро зареждане с 3,5л. MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40, доливане за 7 500км 2,5л. (малко по-зле)
Сега съм се насочил към NESTE 1 5W50
Удачно ли е да променям вискозитета на маслото, какво показва вашият опит?
Това което най-вече ме притеснява, е че специално този модел масло на NESTE 1 няма хомологация за VW,
макар че са финландски и разчитам качествени, да не се появи проблем например с катализатора?
B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 21 мар 2011 12:14
- Автомобил: VW Passat Variant B5.5 [3BG] 2002
- Двигател: 2.0i 8v AZM 115hp. manual
- Местоположение: Sofiq
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Правилното масло за двигател AZM 2.0 115к.с.
Мисля,че трябва да увеличиш първата цифра то 5 на 10,не втората.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Мaкaр и дa не е по спецификaция пробвaй 10-40 примерно
- stefan4o
- Мнения: 19113
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
С тоя разход на масло каквото и да опиташ всичко ще води към ремонт на мотора. Изобщо не го отлагай, ако смяташ да караш тази кола
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Карай си с 5W 40 и си доливай масло не се занимавай с ремонти. Ако маслото не е менте слагай го и да не ти пука.
-
- Мнения: 1039
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Така и така харчи масло, може да пробваш някоя добавка да сложиш. Може и да има ефект. Хубавото на харча на масло е че често колата се кара с прясно(долято) масло :D
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
"Прясното"мaсло всъщност въобще не е добро зa двигaтеля!Нa първо време провери турбото дa не е от него,което е нaй често срещaно
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
kriso_g написа:radi_nrj написа:Бягай далече от тоя мъртвец маслояд.
И двата мотора с обем 2.0 са маслояди от завода.... :012:
Няма значение дали е 116 или 131 коня.
Тези двигатели нямат нищо общо с 2.0 и 116 коня слагани на Бора и Голф 4. :012:
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
phantom_ написа:"Прясното"мaсло всъщност въобще не е добро зa двигaтеля!Нa първо време провери турбото дa не е от него,което е нaй често срещaно
Какво турбото!?......
Колега,сипи му 10W40,покарай,и тогава ще мислиш дали да цепиш мотора.
До 2 литра разход не си заслужава харча на пари за ремонт на мотор.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Моя грешкa,объркaх моторa..
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Да,тънко е маслото за ЕГН-то на колата.Дали ще го отваря за профилактика или не,не пречи да се мине на полусинтетика.
Последна промяна от Iezekil на Пон 24 мар 2014 23:09, променено общо 1 път.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
И 10W40 ще го харчи пробвано
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
5W40,10W40 и 0W40 са еднакво течливи при работна температура на мотора - разликата е само това че с по-малката първа цифра по-бързо качва масло на главата при студен старт.
Ако маслото е -W50 тогава е по-гъсто при работна температура и може по-малко да го гори.
Който си мисли че 10W40 е по-гъсто от 5W40 да си гледа работата
Аман от разбирачи по маслата
Ако маслото е -W50 тогава е по-гъсто при работна температура и може по-малко да го гори.
Който си мисли че 10W40 е по-гъсто от 5W40 да си гледа работата
Аман от разбирачи по маслата
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Като си прав,прав си.
За да не се измятам напълно от думите си,ще продължа да предлагам полусинтетиката.Ако не за друго,поне ще е по-евтинко за доливането.
За да не се измятам напълно от думите си,ще продължа да предлагам полусинтетиката.Ако не за друго,поне ще е по-евтинко за доливането.
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Наистина е така както казва колегата,но според мен все пак има разлика дали е 0,5,10,15w40.Ето малко теория.
XX.W.YY като числото "XX"преди буквата W (winter - зима) обозначава вискозитета при ниски температури (около -18), а числото"YY" след W - вискозитета при високи температури (около 100). Колкото по-голямо е числото толкова по-висок е вискозитета на маслото при ниски/високи температури. При ниски температури е желателно маслото да е с колкото се може по-нисък вискозитет, с което се улеснява стартирането на двигателя. При работни температури обаче е желателно той да е достатъчно висок, за да се гарантира доброто смазване на двигателя.
Та по мое мнение от тук следва ,че полусинтетиката е по добрия вариант за износения двигател,защото реално когато колата е студена железата са по освободени и от там разход на масло.А като загрее вече железата се разширяват и разхода на масло малко намалява.Така че ако не ти се прави ремонт по добре земи 10w40 и си карай.Но ако наистина мислиш да я караш по добре главата долу ...смяна на гумички,сегменти(евентуално може да се наложи и нови бутала) и шлайф на главата и си ти.
XX.W.YY като числото "XX"преди буквата W (winter - зима) обозначава вискозитета при ниски температури (около -18), а числото"YY" след W - вискозитета при високи температури (около 100). Колкото по-голямо е числото толкова по-висок е вискозитета на маслото при ниски/високи температури. При ниски температури е желателно маслото да е с колкото се може по-нисък вискозитет, с което се улеснява стартирането на двигателя. При работни температури обаче е желателно той да е достатъчно висок, за да се гарантира доброто смазване на двигателя.
Та по мое мнение от тук следва ,че полусинтетиката е по добрия вариант за износения двигател,защото реално когато колата е студена железата са по освободени и от там разход на масло.А като загрее вече железата се разширяват и разхода на масло малко намалява.Така че ако не ти се прави ремонт по добре земи 10w40 и си карай.Но ако наистина мислиш да я караш по добре главата долу ...смяна на гумички,сегменти(евентуално може да се наложи и нови бутала) и шлайф на главата и си ти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 51 госта