B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Понеже според мен по-големия харч идва от тръбата за картерни газове(маслените изпарения минават през всмукателния колектор) пробвайте да държите нивото не на макс , а на средата.Така според мен ще „духа” през картерните пари по-малко.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
vladovelin написа:Чудно ми е какви са тези нови мотори с доливане на 2л между смяните на масло???
Не е от гумичките на клапаните. Сравнете височината на бутало на стар 2л и нов.Обаче и AGG е с ниско/ късо/ бутало, но не е масларник. Освен да има разлика в материала на буталата / стари/ нови/ - нещо % състав доста различен за икономия
Едва ли ние ще разберем. Блока е чугун - колко да има разлика в съста ва на чугуна ?
Последна промяна от kris11 на Пет 20 сеп 2019 9:26, променено общо 1 път.
- frankofere
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 08 мар 2016 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Здравейте отново,след още 20000 км,минах директно на 15w40 и свалих разхода на до максимум 1л.на 10000,надявам се това няма да има негативен ефект по мотора. Впрочем с газ съм на PRINS и като цяло съм много доволен от колата.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Здравей, опитай и с 20в50, съвсем няма да го гори. Само че зимата ще ти трябва акумулатор от дизелова кола.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
stefan4o написа:Здравей, опитай и с 20в50, съвсем няма да го гори. Само че зимата ще ти трябва акумулатор от дизелова кола.
е чак пък. На минус 14 сутринта съм палил от раз с 10W40 на 1400м надморска височина.През нощта е бил зверски студ /горе на 2200м беше сутринта минус 23-24/
AZM a няма делко,палец и излишни VVкабелаци
- frankofere
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 08 мар 2016 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Няма нужда от сарказъм! Карам доста и лятото съм с 15/40 ,а зимата с 10/40,все пак вече доста безаварийни колометри навартях,всеки ден се кара колата и при студен старт няма чукане. Поздрави!
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:47
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател: 2.0 AZM 2001
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
От 4 години съм с този пасат с този мотор. В началото го карах с 10/40 после пробвах и 15/40 от смяна до смяна (на около година време и 12-13к км) си доливах по около 2литра.
Миналата есен сипах 15/50 мотул 4100 5л, и до тази есен (14500км) съм долял остатъка от тубата.
Доволен съм, в големите студове като запаля има леко причукване, но докато изчистя снега/леда от стъклата е загряла вече и всичко е ок. Вече почти 2к км не е мръднало на пръчката.
Миналата есен сипах 15/50 мотул 4100 5л, и до тази есен (14500км) съм долял остатъка от тубата.
Доволен съм, в големите студове като запаля има леко причукване, но докато изчистя снега/леда от стъклата е загряла вече и всичко е ок. Вече почти 2к км не е мръднало на пръчката.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Моторът харчел масло, обаче в нито едно мнение не прочетох дали колегата е проверил картерната вентилация дали е наред!
Моят мотор е друг, AWT, но той харчеше масло преди да реша да проверя картерната вентилация. Харчеше около 700 мл на 1000 км, маслото тънко Лонг Лайф 5W 40. Задръстена беше една тръба, един клапан горе на тръбата между въздушния филтър и турбото беше заминал. Смених клапана, почистих тръбата, сега, особено след като сложих Kастрол 10W 40, за 4000 километра нищо не съм доливал. Днес проверих нивото на студено, 2 мм под максимума.
Затова не си мислете веднага за ремонти на мотори, сваляне на глави, нови бутала и сигменти, просто тръгнете от простите ремонти, ако не помогне се отива към по-сложните. Ето при мен например ми остава още една опция, ако не дай Боже пак почне да гълта, да си сменя гумичките на 20-те клапана.
Моят мотор е друг, AWT, но той харчеше масло преди да реша да проверя картерната вентилация. Харчеше около 700 мл на 1000 км, маслото тънко Лонг Лайф 5W 40. Задръстена беше една тръба, един клапан горе на тръбата между въздушния филтър и турбото беше заминал. Смених клапана, почистих тръбата, сега, особено след като сложих Kастрол 10W 40, за 4000 километра нищо не съм доливал. Днес проверих нивото на студено, 2 мм под максимума.
Затова не си мислете веднага за ремонти на мотори, сваляне на глави, нови бутала и сигменти, просто тръгнете от простите ремонти, ако не помогне се отива към по-сложните. Ето при мен например ми остава още една опция, ако не дай Боже пак почне да гълта, да си сменя гумичките на 20-те клапана.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Курте,
Ти опраи вентилацията и смяташ,че всики проблеми се решават по този начин.
В тия двигатели харча на масло е заложен още от завода.
Ти опраи вентилацията и смяташ,че всики проблеми се решават по този начин.
В тия двигатели харча на масло е заложен още от завода.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Имам чувстото че наистина има проблем и нещо не е домислено с картерната вентилация на този мотор. Моята харчи точно 1.5 л за 10к, това вече 100 к км, без значение от марката на маслото, карам винаги с 5w40 и винаги харча е константен. Сменял съм гумички, без резултат. Преди време бях изолирал картерната вентилация за проба и за 10к км се пълни шише от литър от нея. След това си купих оригинален маркуч с клапана, но от това което видях си мисля че нещо не е домислено- клапана никога ме езатворенн плътно, просто има една мембранка, която в зависимост от налягането в картера отваря или затватя, но около мембранката има няколко отвора които пропускат изпаренията дори при затворена мембрана. Карам си колата така и не мисля да се занимавам с ремонти със съмнителен резултат при положение че 1.5 л масло за 10к км е 25-30 лв, а и както са писали доста други хота на база евтината подръжка и надежността точно на този двигател не виждам каква е драмата. Изчел съм всички теми свързани с този двигател и съм наясно с отзивите на повечето колеги, но още нещо което ме кара да се съмнявам че колата ми има проблем със сигментите е че при реални 330 к км на колата и разход който стои константен за последните 100 к км ме кара да си мисля че не е там проблема.
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
проблема не е в картерната вентилация, нейната роля е точно това, картерното налягане идва от лек пропуск на сегментите , това си е драмата , носят се легенди че сегментите от ADY ставали на AZM бутала и харча изчезвал, но дали някой реално го е направил не знам...
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Картерно налягане се създава дори при чисто нов двигател, самото загряване на маслото в картера, да речем от 10 градуса до около 100 градуса създава едно налягане, което трябва да се отведе някъде. Има и изпаряеми части от моторното масло, което е фракция на нефта, все пак доста летлива течност, което също дига налягането в картера дори при чисто нови двигатели.
Разбира се с натрупване на километри може би една минимална част да минава през сигменти, но тя може да се пренебрегне.
Говоря за стари, но здрави мотори, като моя например!
Послепис В двете си мнения до сега винаги коментирам по-принцип, ако съм посочил моя мотор то е било за да подкрепя с факт принципните си разсъждения!
Разбира се с натрупване на километри може би една минимална част да минава през сигменти, но тя може да се пренебрегне.
Говоря за стари, но здрави мотори, като моя например!
Послепис В двете си мнения до сега винаги коментирам по-принцип, ако съм посочил моя мотор то е било за да подкрепя с факт принципните си разсъждения!
Последна промяна от Курт Деликуртев на Вто 27 ное 2018 19:43, променено общо 1 път.
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Здравейте, колеги в момента с какво масло сте?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
С турбо по-тънко без турбо може и по-дебело. Турбо мотор не бих карал с масло над 5W40. Атмосферен мотор 10W40 или 15W40
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта