Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази част
- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази част
Здравейте колеги, става въпрос за гадния 1.8 АДР. В смукателните тръби има едно като клапа изцяло от пластмаса, което се командва от вакум и при подаване на газ това устройство се завърта. Та въпроса ми е каква роля изпълнява, защо го има само на двигателите на Пасат а на тези на Ауди го няма и какво ще стане ако го махна и запуша дупката ? Проблемът е, че когато подам газ се чува първо едно засмукване на въздух (съскане) и после моторът се изрязва и имам чувството че тази джаджа нещо бърка работата. С две думи педала на газта не е чувствителен и като го смачкам колата се изрязва със закъснение, много е неприятно при потегляне по стръмен баир. И още нещо ми направи впечатление, когато оставя колата без акумулатор и след около час закача минуса колата върви доста добре няколко дни, после пак става по-мудна(държа да отбележа че дросела е почистен до блясък и нямам скъсани маркучи от които да засмуква въздух. Благодаря предварително :)
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Колега това е клапан за вихровите клапи. Отвори му пластмасовото капаче дето е към радиатора (отваря се с ръце, без инструменти) и виж дали при ряско подаване на газта механизма сработва. А това което чуваш като изсъскване е напълно нормално, идва от клапана за вторичен въздух, който е закачен на тази джаджа. Това нещо го има и при мен и аз си мислех че може колата трудно да се форсира заради него, но не е там проблема. А ако го затапиш мисля, че колата няма да има толкова ряз.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Има го и при Ауди но проблема ти надали е от него, закачи я на комп за да се види какви грешки ти дава
- KGL
- Мнения: 786
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
На един колега със същия двигател се оказа, че вътре е счупено рамото на клапана и колата вървеше тегаво. Виж също в какво състояние е маркуча който излиза от този клапан, да не е откачен или спукан. Хубаво е да си почистиш и адаптираш дроселовата клапа и дебитомера. На моя дросел Ваското откачи маркуча за картерните газове и запуши отвора много плътно.
- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Работи въпросното устройство. Днес го извадихме, смазахме и нагласихме, на диагностиката дава някаква грешка на инжекторите, че не може да ги разпознае, но това е което ми каза майстора, а реално какво е не знам. След интервенцията трябваше вече да върви нормално колата и да няма проблеми с инжекцията. Дебитомера няма грешка, дросела е почистен и уж го адаптира. Въпроса е че колата не върви по-добре, а тоя майстор утре ще бере ядове с мене. Ще продължавам да търся проблема и не знам защо, но все ме навежда на мисълта че проблема е в тоя дросел. Какви трябва да са симптомите на прецакан дросел ?
- KGL
- Мнения: 786
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Един от симптомите е, че при рязко подаване на газ забава, а ако е в движени забива носа.
- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
При мен не забива в движение, но на място при рязко подаване на газ се получава нещо като прекъсване и тогава се изрязва. Дори когато го почистих колата вървеше доста добре известно време, но това прекъсване или забиване не знам точно как да го нарека си остана.
- KGL
- Мнения: 786
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Днес трябваше да сменим този клапан на колата на колега. Оказа се, че зад него седи един цилиндър с противоположни отвори (регилират потока от въздуха при колекторите). Та този цилиндър се закача с два щифта за клапата.И двата щифта бяха счупени, тъникчи са и според мен е нормално с времето да се счупят. Така, че дори и клапата да ви е Ок, няма гаранция че щифтовете са здрави и реално клапата работи. Сега не смея да отворя моята
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Ти не караше ли с обикновена газова? Каква динамика търсиш с плочка и два маркуча забити в нея?
Проблемът ти не е в дросела. Цитираното потвърждава написаното от мен по-горе.
pnkolev89 написа:И още нещо ми направи впечатление, когато оставя колата без акумулатор и след около час закача минуса колата върви доста добре няколко дни, после пак става по-мудна(държа да отбележа че дросела е почистен до блясък и нямам скъсани маркучи от които да засмуква въздух. Благодаря предварително :)
Проблемът ти не е в дросела. Цитираното потвърждава написаното от мен по-горе.
- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Голям си разбирач колега, изказваш се неподготвен , не карам с плочка, с инжекцион съм и общо взето с газ и без газ колата не е имала промяна. Събирах мнения, но заради въпросните вихрови клапи сложих инжекцион. Общо взето колата е със собствено мнение. Върви мъжката когато си поиска. Единствения проблем който се проявява винаги без излкючения е при студен старт. Тогава оборотите играят и се тресе колата. Паднат ли се оправя, ако ги кротне на 900 върви, ако ги държи 800-850 е по мудна. Всеки път различно.
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Колега, отнякъде смуче по малко въздух и затова се чува съскане. Настройките отиват на кино, оборотите играят, колата не върви добре. Прегледай внимателно маркучетата между двигателя и разширителния съд за антифриза.
- pinko07
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 16:26
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.9 TDI AVS
- Местоположение: bulgeria
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
здравейте колеги късно се включвам но..... и моя пасат имаше същите и други проблеми като смяна на дросел стария беше се прецакъл и не приемаше никакви настройки от вагкома,дебитомер почистен имаше подобрение,датчика за температурата на антифриза проверен,ламда сонда проверена.Но остана това спъване в подаването на газ малко по-рязко и рязко на бензин и на газ,нямам проблеми със сутрешното палене отиват оборотите към 1200 об. и има леки колебания в оборотите но до момента в който прочетох тази тема.Веднага отидох до колата и отворих капачето на въпросния клапан или както се казва (ако някои знае да напише точно как се казва че като отида в магазина да не ме гледат с широко отворени очи) и какво беше счупено ухото на рамото което предава движението към клапите побългарих го за да заработи,ужас не държи никакви обороти на празен ход сутрин от 2-3тия и когато е студена колата.Отивам на вагком проверка.... адаптация дросел нищо ,и майстора дочу съскане маркучетата са здрави правят вакума пристягахме тук там що има да се пристяга,взе спрея и пръсна здраво стана малка мъгла и веднага се просмука от О пръстена на този клапан в средата.Махнах побългаряването всичко си дойде на мястото със силикон запечатах ме О пръстена около малкото рамо оставих ме клапите в отворено положение и сега сутрин паленето е ок и оборотите се стабилни но трябва да се купи такъв клапан зада се усети приятното от шофирането и някаи икономии на празен ход......
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
Това са най-често срещаните повреди : счупено ухо на рамото,и спукана мембрана на Актуатора! Рамото се оправя лесно,но мембраната е проблемна! Правих опът за залепване на парче от хирургическа ръкавица със силикон,но изкарва половин година,и ръкавицата се чупи на парчета! Губи си еластичността! Видях през нета,че има фирма в Русе,която поне на снимки има подобни като форма и размери мембрани,но така и не ми дадоха цени!
- pinko07
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 16:26
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.9 TDI AVS
- Местоположение: bulgeria
Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча
какви пари струва чисто нов както майка го родила целия клапан
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта