Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази част

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pnkolev89
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 20V ADR
Местоположение: Stara Zagora

Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази част

Мнениеот pnkolev89 » Вто 24 юни 2014 23:27


Здравейте колеги, става въпрос за гадния 1.8 АДР. В смукателните тръби има едно като клапа изцяло от пластмаса, което се командва от вакум и при подаване на газ това устройство се завърта. Та въпроса ми е каква роля изпълнява, защо го има само на двигателите на Пасат а на тези на Ауди го няма и какво ще стане ако го махна и запуша дупката ? Проблемът е, че когато подам газ се чува първо едно засмукване на въздух (съскане) и после моторът се изрязва и имам чувството че тази джаджа нещо бърка работата. С две думи педала на газта не е чувствителен и като го смачкам колата се изрязва със закъснение, много е неприятно при потегляне по стръмен баир. И още нещо ми направи впечатление, когато оставя колата без акумулатор и след около час закача минуса колата върви доста добре няколко дни, после пак става по-мудна(държа да отбележа че дросела е почистен до блясък и нямам скъсани маркучи от които да засмуква въздух. Благодаря предварително :)
Прикачени файлове
161886.jpg
134074.jpg






Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот KBK » Сря 25 юни 2014 7:49


Колега това е клапан за вихровите клапи. Отвори му пластмасовото капаче дето е към радиатора (отваря се с ръце, без инструменти) и виж дали при ряско подаване на газта механизма сработва. А това което чуваш като изсъскване е напълно нормално, идва от клапана за вторичен въздух, който е закачен на тази джаджа. Това нещо го има и при мен и аз си мислех че може колата трудно да се форсира заради него, но не е там проблема. А ако го затапиш мисля, че колата няма да има толкова ряз.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот Теодор » Сря 25 юни 2014 8:13


Има го и при Ауди но проблема ти надали е от него, закачи я на комп за да се види какви грешки ти дава icon_idea


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 782
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот KGL » Сря 25 юни 2014 8:36


На един колега със същия двигател се оказа, че вътре е счупено рамото на клапана и колата вървеше тегаво. Виж също в какво състояние е маркуча който излиза от този клапан, да не е откачен или спукан. Хубаво е да си почистиш и адаптираш дроселовата клапа и дебитомера. На моя дросел Ваското откачи маркуча за картерните газове и запуши отвора много плътно.


Потребителски аватар
pnkolev89
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 20V ADR
Местоположение: Stara Zagora

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот pnkolev89 » Чет 26 юни 2014 21:31


Работи въпросното устройство. Днес го извадихме, смазахме и нагласихме, на диагностиката дава някаква грешка на инжекторите, че не може да ги разпознае, но това е което ми каза майстора, а реално какво е не знам. След интервенцията трябваше вече да върви нормално колата и да няма проблеми с инжекцията. Дебитомера няма грешка, дросела е почистен и уж го адаптира. Въпроса е че колата не върви по-добре, а тоя майстор утре ще бере ядове с мене. Ще продължавам да търся проблема и не знам защо, но все ме навежда на мисълта че проблема е в тоя дросел. Какви трябва да са симптомите на прецакан дросел ?


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 782
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот KGL » Пет 27 юни 2014 8:55


Един от симптомите е, че при рязко подаване на газ забава, а ако е в движени забива носа.


Потребителски аватар
pnkolev89
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 20V ADR
Местоположение: Stara Zagora

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот pnkolev89 » Пет 27 юни 2014 11:14


При мен не забива в движение, но на място при рязко подаване на газ се получава нещо като прекъсване и тогава се изрязва. Дори когато го почистих колата вървеше доста добре известно време, но това прекъсване или забиване не знам точно как да го нарека си остана.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 782
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот KGL » Съб 28 юни 2014 21:28


Днес трябваше да сменим този клапан на колата на колега. Оказа се, че зад него седи един цилиндър с противоположни отвори (регилират потока от въздуха при колекторите). Та този цилиндър се закача с два щифта за клапата.И двата щифта бяха счупени, тъникчи са и според мен е нормално с времето да се счупят. Така, че дори и клапата да ви е Ок, няма гаранция че щифтовете са здрави и реално клапата работи. Сега не смея да отворя моята :stumm


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот stefan4o » Съб 28 юни 2014 21:31


Ти не караше ли с обикновена газова? Каква динамика търсиш с плочка и два маркуча забити в нея?
pnkolev89 написа:И още нещо ми направи впечатление, когато оставя колата без акумулатор и след около час закача минуса колата върви доста добре няколко дни, после пак става по-мудна(държа да отбележа че дросела е почистен до блясък и нямам скъсани маркучи от които да засмуква въздух. Благодаря предварително :)

Проблемът ти не е в дросела. Цитираното потвърждава написаното от мен по-горе. :beer


Потребителски аватар
pnkolev89
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 20V ADR
Местоположение: Stara Zagora

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот pnkolev89 » Пон 30 юни 2014 18:59


Голям си разбирач колега, изказваш се неподготвен , не карам с плочка, с инжекцион съм и общо взето с газ и без газ колата не е имала промяна. Събирах мнения, но заради въпросните вихрови клапи сложих инжекцион. Общо взето колата е със собствено мнение. Върви мъжката когато си поиска. Единствения проблем който се проявява винаги без излкючения е при студен старт. Тогава оборотите играят и се тресе колата. Паднат ли се оправя, ако ги кротне на 900 върви, ако ги държи 800-850 е по мудна. Всеки път различно.


cekal
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 20 ное 2013 23:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1997

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот cekal » Пон 30 юни 2014 22:53


Колега, отнякъде смуче по малко въздух и затова се чува съскане. Настройките отиват на кино, оборотите играят, колата не върви добре. Прегледай внимателно маркучетата между двигателя и разширителния съд за антифриза.


Потребителски аватар
pinko07
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 08 апр 2012 16:26
Автомобил: Golf 4
Двигател: 1.9 TDI AVS
Местоположение: bulgeria

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот pinko07 » Пон 29 сеп 2014 13:06


здравейте колеги късно се включвам но..... и моя пасат имаше същите и други проблеми като смяна на дросел стария беше се прецакъл и не приемаше никакви настройки от вагкома,дебитомер почистен имаше подобрение,датчика за температурата на антифриза проверен,ламда сонда проверена.Но остана това спъване в подаването на газ малко по-рязко и рязко на бензин и на газ,нямам проблеми със сутрешното палене отиват оборотите към 1200 об. и има леки колебания в оборотите но до момента в който прочетох тази тема.Веднага отидох до колата и отворих капачето на въпросния клапан или както се казва (ако някои знае да напише точно как се казва че като отида в магазина да не ме гледат с широко отворени очи) и какво беше счупено ухото на рамото което предава движението към клапите побългарих го за да заработи,ужас :scare3 не държи никакви обороти на празен ход сутрин от 2-3тия и когато е студена колата.Отивам на вагком проверка.... адаптация дросел нищо :banghead ,и майстора дочу съскане маркучетата са здрави правят вакума пристягахме тук там що има да се пристяга,взе спрея и пръсна здраво стана малка мъгла и веднага се просмука от О пръстена на този клапан в средата.Махнах побългаряването всичко си дойде на мястото със силикон запечатах ме О пръстена около малкото рамо оставих ме клапите в отворено положение и :smile сега сутрин паленето е ок и оборотите се стабилни но трябва да се купи такъв клапан зада се усети приятното от шофирането и някаи икономии на празен ход......


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот pas1.8mi » Пон 29 сеп 2014 14:18


Това са най-често срещаните повреди : счупено ухо на рамото,и спукана мембрана на Актуатора! Рамото се оправя лесно,но мембраната е проблемна! Правих опът за залепване на парче от хирургическа ръкавица със силикон,но изкарва половин година,и ръкавицата се чупи на парчета! Губи си еластичността! Видях през нета,че има фирма в Русе,която поне на снимки има подобни като форма и размери мембрани,но така и не ми дадоха цени!


Потребителски аватар
pinko07
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 08 апр 2012 16:26
Автомобил: Golf 4
Двигател: 1.9 TDI AVS
Местоположение: bulgeria

Re: Пасат В5 1.8 125 к.с. АДР - каква роля изпълнява тази ча

Мнениеот pinko07 » Пон 29 сеп 2014 14:44


какви пари струва чисто нов както майка го родила целия клапан



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bobi_robi и 37 госта