Здравейте,срам не срам и аз я докарах до тук.
Получава се следното:
Маслото е яко vx500 10/40,сменено преди 7000к филтър кнехт.
Лампата почва да свети произволно във времето,и натоварването на двигателя и температурата на маслото -имам мфа.Тоест една седмица може да не свети,да запаля колата и да мина 5км и да се разсвети.После при последващи паления да не светне няколко дни,после да премигне 2-3 пъти и да угасне и тн.Когато светне тя свети без значение какви са оборотите 1000 или 5000 не се гаси докато не язагася от ключа.Зумер не ми се е включвал,може и да нямам.Напоследък това се получава след по-продължително шофиране извън града,понякога и в града.
Сменени са:
Таблото с уредите,двата датчика.
Монтиран е механичен манометър за следене налягането на маслото:
Показателите са следните
студен мотор,празен ход 6 бара,като форсирам отива до 10.
загрят двигател на място 2 бара,форсаж отива на 6
много загряр двигател каран из жегите с повечко обороти и климатик 1,5-1.75,с форсиране веднага качва над 2 до към 4-5.
Не съм има възможност досега да се разсвети лампата и да проверя налягането,но го дебна.
ПП проблема се появи най вече след последната смяна на маслото,но все си мисля че е доста марка.
Само веднъж ми го е правило този номер преди 2-3г след като направих 15к с една синтетика 5/40 на Мотул в 40гр жега.
Никога не ми е светкала на магистрала когато съм шофирал бързо.
Някакви предположения?
Пасат Б3 1.8 RP понякога мига лампата на маслото - решено
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Пасат Б3 1.8 RP понякога мига лампата на маслото - решено
Последна промяна от Danny boy на Пон 20 окт 2014 21:39, променено общо 2 пъти.
- miko
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
- Местоположение: София
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3
Колега, аз имах същия проблем и се оказа датчика за налягането. Оправи се с оригинален от Порше, с този от кварталните авточасти за 25лв светеше през минута.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3
Danny boy написа:Монтиран е механичен манометър за следене налягането на маслото:
студен мотор,празен ход 6 бара,като форсирам отива до 10.
загрят двигател на място 2 бара,форсаж отива на 6
много загряр двигател каран из жегите с повечко обороти и климатик 1,5-1.75,с форсиране веднага качва над 2 до към 4-5.
Показателите ти са повече от перфектни!
След като си сменил и таблото, и датчиците, единственото, което ми хрумва е да се е откачил успокоителя на маслото в картера и от време на време да го засмуква маслената помпа и да запушва входа.
Другото възможно - кабеляк. От датчиците до таблото.
Допиши в заглавието за какъв мотор става дума.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3
1.8 моно 90кс.
Преди 30к са сменяни лагери основни,сегменти,сваляне на картера съответно де,ревизия на главата,маслото не го бара.
Карал съм я така 10тина км с светеща лампа на3к оборота без да се промени звука на мотора или да се разтрака нещо,освен наистина да пробвам с оригинален датчик.
Преди 30к са сменяни лагери основни,сегменти,сваляне на картера съответно де,ревизия на главата,маслото не го бара.
Карал съм я така 10тина км с светеща лампа на3к оборота без да се промени звука на мотора или да се разтрака нещо,освен наистина да пробвам с оригинален датчик.
Последна промяна от Danny boy на Съб 23 авг 2014 19:38, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3
Аз смених табло, датчици, маслото /ръгнах един кастрол за 20лв литъра още ме боли сърцето/, мерих налягането, накрая в търсене на причината разплетох цялата инсталация и където някъде някога съм рязал кабел, развързах и запоих с поялник.
Накрая се оказа че буксата U1 отзад на бушониерата беше тръгнала да се вади и не дава контакт към таблото като хората. Щях да умра от яд, но поне си оправих инсталацията като хората
Накрая се оказа че буксата U1 отзад на бушониерата беше тръгнала да се вади и не дава контакт към таблото като хората. Щях да умра от яд, но поне си оправих инсталацията като хората
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Ще погледна и това,доста често го разкачвам бушонното табло,днес навъртях 100км в планински терен без да има никакви проблеми.
- opsi4
- Мнения: 105
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 17:15
- Автомобил: BMW E91 06
- Двигател: Yamaha FZ6 S2 09
- Местоположение: София
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Имах подобен проблем на старата кола и се оказа че при смяна на маслото кадърните майстори скъсали някакъв кабел и като се допре до нещо ми съветваше лампата на маслото. Провери дали при разклащане на колата по сериозно светва.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Малко развитие по проблема:
Днес светна лампата на маслото пак,но вече бях подготвен.
Отбих колата и спрях.Лампата продължаваше да мига на празен ход.Форсирам пак мига,вдигам предния капак и забучвам поглед в манометъра 2 бара на празен ход и 5бара при форсиране , и пустата лампа си продължава да мига най-нагло.Оставих колата да работи на празен ход с мигаща лампа,разединих буксата на датчика за ниско налягане-кафевия и пак го включих,пак си мига,форсирах и изгасна.
Нещо някъде по жиците или датчиците ще се търси,поне разбрах че проблем с налягането или срив нямам.
Днес светна лампата на маслото пак,но вече бях подготвен.
Отбих колата и спрях.Лампата продължаваше да мига на празен ход.Форсирам пак мига,вдигам предния капак и забучвам поглед в манометъра 2 бара на празен ход и 5бара при форсиране , и пустата лампа си продължава да мига най-нагло.Оставих колата да работи на празен ход с мигаща лампа,разединих буксата на датчика за ниско налягане-кафевия и пак го включих,пак си мига,форсирах и изгасна.
Нещо някъде по жиците или датчиците ще се търси,поне разбрах че проблем с налягането или срив нямам.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Днес отново по същия начин си светеше когато иска а налягането бетон,свалих бушонното табло,нямаше извадени букси или недощтракнати,откачих и закачих буксата на таблото също,няма промяна пак си присветкаше когато иска.
Възможно ли е клемореда да прави някаква бела?,напоследък не винаги запалва като завъртя ключа от първия път.
Възможно ли е клемореда да прави някаква бела?,напоследък не винаги запалва като завъртя ключа от първия път.
- GALIANO
- Мнения: 642
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
- Автомобил: Cupra 300
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Може да ви прозвучи много странно,но на работа имахме подобен случай с едно Поло.Светва си индикатора когато си иска.Тук проблема идваше от сензора за затворен капак.Някак си колата си мисли,че предният капак е отворен а ти си в движение и светва.Не съм запознат с точно този модел Пасат,но виж дали има кабел до ключалката на предния капак.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Този Пасат гаранция няма такъв датчик на капака! Колата е вече стара и съм сигурен,че изолацията на проводниците е започнала да се рони!Защо за експеримент, не си пуснеш два нови проводника от датчиците до таблото?Така би неутрализирал възможната утечка към други проводници от инсталацията!
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Ами това е следващото което ще направя вече,то друго не остана.Оглеждал съм проводниците иначе ,и да ти кажа са в завидно добро състояние изолациите,доста често човъркам по таблото,че съм добавил бая екстри,но идва време за смяна на масло и филтър и след това,освен това чакам да ми изпратят оригинален датчик да видим как ще е.
Поне не се притеснявам че имам проблем с мотора,само аз си я карам така че..
Като има нещо ще пиша.
Всъщност има начин какво да пробвам още:
1.Или да извадя буксата на датчика за високо налягане и да я дам постоянно на маса да видя дали ще спре да се получава този ефект във времето,ако спре ,то новият /смененият с неоригинален датчик за високо налягане купен за 5лв./прави каквото си иска и когато си поиска ,а ако продължава да премигва и така,то някъде по жицата прекъсва масата от време на време ,или в таблото, и нова жица до таблото, или табло е решението,въпреки че съм го сменял и ефекта е същия.
2.Почти нямам съмнение в кафявия датчик на главата за ниско налягане,неговата цел е да разпадне контакта /масата/при достигане на 0.3 бара и така се гаси лампата, или като го разкачиш от буксата става същото/гасне лампата/.
Онзи ден ,когато светеше лампата аз го разкачих ,и лампата си продължава да свети,така че не е той за мен ,а освен това си е оригиналния.
Освен ако неговата жица не е оголена някъде и от време на време да опира на маса.
Поне не се притеснявам че имам проблем с мотора,само аз си я карам така че..
Като има нещо ще пиша.
Всъщност има начин какво да пробвам още:
1.Или да извадя буксата на датчика за високо налягане и да я дам постоянно на маса да видя дали ще спре да се получава този ефект във времето,ако спре ,то новият /смененият с неоригинален датчик за високо налягане купен за 5лв./прави каквото си иска и когато си поиска ,а ако продължава да премигва и така,то някъде по жицата прекъсва масата от време на време ,или в таблото, и нова жица до таблото, или табло е решението,въпреки че съм го сменял и ефекта е същия.
2.Почти нямам съмнение в кафявия датчик на главата за ниско налягане,неговата цел е да разпадне контакта /масата/при достигане на 0.3 бара и така се гаси лампата, или като го разкачиш от буксата става същото/гасне лампата/.
Онзи ден ,когато светеше лампата аз го разкачих ,и лампата си продължава да свети,така че не е той за мен ,а освен това си е оригиналния.
Освен ако неговата жица не е оголена някъде и от време на време да опира на маса.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Имаш ли промяна в показанията на оборотомера, когато ти се появява проблема с мигащата лампа за маслото?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
Спомена,че си сменил таблото преди време! Презапои ли му конектора,а и съмнителните спойки? Ако имаш спукана спойка на пина за датчика на високото .....
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Понякога мига лампата на маслото Б3 1.8 RP
нямам проблеми с оборотомера,моите табла са от старите които за плаки,там няма проблеми със студени спойки,фсичко е фолирано.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта