VW Passat B4 1.8 66 kW 1994 г. проблем с горивната система

Техническа и сервизна информация за Passat
svetoslav.naydenov
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 25 авг 2014 19:19
Автомобил: vw passat B4 variant
Двигател:

VW Passat B4 1.8 66 kW 1994 г. проблем с горивната система

Мнениеот svetoslav.naydenov » Сря 27 авг 2014 15:37


Здравейте, от около година вече обикалям по сервизите и хвърлих една камара пари за ремонти и части и никой не може да установи каква е повредата на колата, за това реших да направя тази тема и някой ако се е сблъсквал с този проблем да ми помогне.Имам Passat B4 1.8 66Kw/90к.с Моно, Бензин/Газ.Преди няколко месеца започнаха постоянно да ми се менят оборотите,при завиване,потегляне дори и на място ми тресеше,дори загуби и мощност и сама се форсираше.След това се появи един шум в двигателя и се установи,че коляновият вал на втори цилиндър е ударен,поради това,че маслената помпа не е качвала нужното налягане.Направих основен ремонт,като смятах,че заради вала е ставало всичко това.След ремонта изброените по горе повреди си бяха останали.Първо смених палеца и капачката на делкото, след като направих диагностика се установи,че датчикът за температурата е повреден.Смених и него,но без никакъв резултат.След това отидох при един мой познат електротехник и той установи,че пластинките на потенциометъра са леко изкривени и затова мени постоянно оборотите.Смених моното и наистина проблемът с оборотите изчезна, но проблемът с тресенето,форсирането и загубата на мощност остана.След дълго четене по форумите мислех,че е стъпковото моторче, но след диагностиката се установи, че то е напълно изправно.Пропуснах да кажа,че преди да направя основния ремонт постоянно ми се включваше лампата за маслото, но един мой познат монтьор ми каза, че това е от датчика, а тази лампа не е за налягане на маслото,но явно е сгрешил.Забелязал съм,че когато се включи тази лампичка колата губи мощност, а след нейното изключване се оправя.След основния ремонт не се беше включвала до вчера.Също така съм забелязал,че като покарам колата около 30км губи мощност и колкото и да се натиска педала на газта не иска да върви,това ми се е случвало дори когато спускам остър наклон,натискам яко газта и повече от 110/120 не иска да вдигне.Ходих отново при електротехника и той ми каза, че това е от ламбда сондата, эащото от пропан бутана постоянно се натрупвали грешки в бордовия компютър.Каза ми че трябва да се свърже по друг начин ЕБУ, и по този начин да се заблуждава сондата и да се чистят грешките, но нямаше никакъв резултат.Проблемът с губенето на мощност и с тресенето при тръгване и на място остана и не може да се установи от какво се получава това, за това ви пиша,защото вече не знам какво да смея. :D

Извинете ме ако съм допуснал правописни грешки.
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот Pet_rov » Сря 27 авг 2014 19:42


И си откъде?


svetoslav.naydenov
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 25 авг 2014 19:19
Автомобил: vw passat B4 variant
Двигател:

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот svetoslav.naydenov » Сря 27 авг 2014 20:05


Пазарджик


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот Pet_rov » Чет 28 авг 2014 9:04


От написаното не разбрах, колата диагностицирана ли е с ВагКом. Също така, от Пазарджик е колегата Bai Sando. Вероятно той би могъл да те насочи към подходящ майстор.


svetoslav.naydenov
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 25 авг 2014 19:19
Автомобил: vw passat B4 variant
Двигател:

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот svetoslav.naydenov » Чет 28 авг 2014 10:01


ВагКом не е правена.Благодаря, ще го попитам.

Последна промяна от radotom на Чет 28 авг 2014 10:05, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. :)


Потребителски аватар
silent
Мнения: 1921
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот silent » Сря 03 сеп 2014 21:10


Спомена се пропан бутан...Не върви на бензин на газ или и на двете....Ламбда сондата я забравете.... проблема не е там...


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот lubecku » Сря 03 сеп 2014 21:37


Какво значи че тая лампа просто си свети :) премери налягане за да изключиш и това като вариант за последващи проблеми, и ако всичко е оок си смени датчиците за маслото.
На бензин на газ или и на двете не иска да върви и притриса, какви са свещите ?


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот lubecku » Сря 03 сеп 2014 21:37


Какво значи че тая лампа просто си свети :) премери налягане за да изключиш и това като вариант за последващи проблеми, и ако всичко е оок си смени датчиците за маслото.
На бензин на газ или и на двете не иска да върви и притриса, какви са свещите ?


svetoslav.naydenov
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 25 авг 2014 19:19
Автомобил: vw passat B4 variant
Двигател:

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот svetoslav.naydenov » Съб 04 окт 2014 19:31


налягането е мерено и е добре датчика е сменен - синият и белият, проблема с губенето на мощността го прави само на газ, но проблемът с форсирането е и на бензин и на газ. Преди няколко седмици смених изпарителя и сега не ми губи мощност но постоянно се форсира. Дори като карам усещам педала на газта как се натиска сам казаха ми за стъпковия мотор но той не е повреден. Наскоро сменявах потенциометъра заради изкривени пластинки. Съмнявам се че този който е сложен също може да е повреден тъй като е 2 употреба. Относно лампата на маслото ми казаха че може да е от бордовия компютър. Също така един познат каза че точно този модел като се направи на газ оказва дефект в горивната камера и от това се получава всичко. В газовата система също не е сложен симулатор и емулатор. Възможно ли е от това да се форсира постоянно?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 404
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот walentin » Съб 04 окт 2014 22:18


Колега, стъпковият мотор се е прецакал. Смени го, или му откачи куплунга и няма да се форсира мотора. Регулирай си оборотите чрез жилото или с онова болче,което казва колко да е затворен дросела, там срещу буталцето на стъпковото е.Аз така си карам - с умрело стъпково :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6047
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот Iezekil » Съб 11 окт 2014 7:02


Тук бих казал,че трябва да се направят доста неща и да се тръгне от някъде.
Да започнем с въпросния потенциометър.След като се смени или разбута за нещо се адаптира.Въпросното адаптиране,както и замерването дали е в ред е лесно и се прави с мултицет.Има теми и прочие,също и вагкома го проверява.Когато не е наред или е разместен,симптомите са задържане на оборотите,колебание,тресене при ускорение,загуба на мощност...понеже ЕКУ чете по него дали и колко е отворен дросела.Изкривените пластинки/четци/ всъщност не са на плочката/ТПС/,а на самото тяло на моното.Провери си от двете монота кое е с по-хубави четци и си сложи нея част.Огледай хубаво и тампона отдолу,да не смуче въздух,както и ако имаш гарнитури между частите на моното някъде ги смени.Огледай и вакуумите в задната част дали са включени и здрави маркучите.
После да се върнем на газта.За да не става мазало се слага ресет реле за ЕКУ,или просто се връзва кабела на постоянния + за плаващия/мога да обясня ако се наложи/.Така ще знаем,че на бензин проблемите не са от трупането на грешки от газта.Трябва да го има,или трябва да откачаш постоянно клемите на акумулатора за да можеш да караш на бензин.
До тук говорим за повредени части влияещи на оборотите.Ще прибавим и стъпковия мотор,щом усещаш натискане на педала,а само той може да избута дросела.Всъщност педала е с жило и би трябвало да усещаш охлабване,не натискане.Тук диагностиката е проста,както е казал колегата.При изправен ТПС,просто изключваме стъпковия.Както и обратното,при изключен стъпков ако играят оборотите-ТПС.
Сега за лампата на маслото.Щом свети си има причина.Щом казваш,че е правен ремонт,сменени са лагерите на вала,мерено е налягане на маслото-смени датчика за налягането.Понякога проблема е и в самото табло,но трябва да се тръгне от някъде.Не знам тоя син и бял датчик дето си сменил за какво са всъщност...
Това е всичко,не е сложно,често срещана болка си е.Принципно всичко е описано по темите и с помощта на мултицет можеш сам да се справиш с повечето неща.


svetoslav.naydenov
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 25 авг 2014 19:19
Автомобил: vw passat B4 variant
Двигател:

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот svetoslav.naydenov » Нед 12 окт 2014 9:46


Направих диагностика на потенциометъра и се оказа че е повреден, стъпковият мотор е изправен проблема не е от него. Гарнитурите са проверени от никъде не дърпа въздух смених потенциометъра и отново ми прави същият проблем с форсирането


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6047
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 66kw 1994 Проблем с горивната система

Мнениеот Iezekil » Нед 12 окт 2014 21:24


А адаптира ли го?
Ресетна ли екуто?
На газ няма какво друго да си игра с оборотите освен ТПС и степ мотор.Двете са свързани,покарай с изключено моторче да видим как е.Изключи си и ламбдата.


svetoslav.naydenov
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 25 авг 2014 19:19
Автомобил: vw passat B4 variant
Двигател:

Re: VW Passat B4 1.8 66 kW 1994 г. проблем с горивната система

Мнениеот svetoslav.naydenov » Нед 30 сеп 2018 13:06


Смених тампона под моното, гарнитурата която е под плочката за пропан-бутана, нов стъпков мотор на бош, но форсирането остана като проблем. Оказа се, че има датчик, който следи за постъпилия входящ въздух - именно този датчик имаше прекъсване и показваше температура на постъпване на входящ въздух -50 градуса. ТПС е наред - адаптиран е. Но сега се появи друг проблем - оборотите играят - и при студен и ипри загрят мотор; придърпване по време на движение и като освободя от скорост гасне, но това не го прави всеки път. При стартиране на климатика оборотите падат почти на 0 но не гасне...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6354
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: VW Passat B4 1.8 66 kW 1994 г. проблем с горивната система

Мнениеот muns61 » Нед 30 сеп 2018 19:06


След 4 години казваш какво е решението и питаш с нов проблем. Дали заслужаваш отговор?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Iezekil, krraynov, ZEDYCUS и 9 госта