ПАСАТ B3 монтаж на климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
barkod
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 06 май 2009 21:38
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот barkod » Чет 09 юли 2009 8:21


Буксата която е на снимката предполагам е за връзка с "вътрешната" част на климатика. Въпроса е, че от вътре идват две букси (мъжки), които не съвпадат с тази от снимката. А може би между тези букси от вътре и тази от снимката има още нещо, което при мен липсва.
За релетата от снимката колега ненов си прав.
Вчера като се занимавах с окабеляването ми направи впечатление, че има още две букси към които не намерих какво да свържа. Единият е с постоянно напрежение 12Вол., и идва от управлението (копчетата). Опа, и най-веселата за мене част - вътре липсва и едно реле, което по моргите не можах да намеря.
nenov написа: Ако е така - трябва да се свърже към пресостата, който е вид защита от ниско/високо налягане на фреона и висока температура.

Връзките към и от пресостата ги има и са навързани. Тази букса от снимката е с две жици...
П.С. второ лято от монтажа на климатика и работи без забележки, освен че в градски условия (а и не само) двигателя вдига доста температурата, което май е нормално за Б3-ките (и как да не - с тази "шпаклована" муцуна ))
По този повод в момента обмислям да добавя вентилационна решетка на маската.

С две перки ли е охлаждането в колата ти?
Как да различа кое легло за релетата за какво е ... http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13409960
Зад двете копчета за управление на климатика при мен има 6 кабела. Някой може ли да ме светне кой кабел за какво е. Гледам, че 2. 4. и 5. кабел са навързани за една обувка в букса, а 1. 3. и 6. кабел са към отделни обувки от същата букса.
Съжалявам за терминоогията която използвам но толкова знам ... 8)




nenov
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот nenov » Чет 09 юли 2009 13:31


мм на пасатора му кипва чайника дори и да не съм пуснал климатик, а всичко по охладителната система е наред, просто няма от къде са влезе достатъчно въздух.

Сега на твоя въпрос - както споменах ел. инсталацията е почти като оригиналната, но е мое дело. Управлението от купето също. Така че ми е малко трудно да ти кажа как да си свържеш копчетата.
Обаче току що се сетих, че имам PDF-и с ел. схемите на Б4 (включително и на климата), които на практика са същите като на Б3 и които ползвах на времето. Довечера ще ги потърся и ще ти ги пратя (само дай някакъв мейл)




Потребителски аватар
barkod
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 06 май 2009 21:38
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот barkod » Чет 09 юли 2009 14:29


емаил: stereo_world@zbv.bg
Още два свободни кабела...http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13430036




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот bachest » Чет 09 юли 2009 19:08


Здравей колега.
От каква кола е ел. инсталацията? (година, двигател, от климатик ли е, от климатроник ли е?)


Имаш ли FAN модула, за управление на перките за водния радиатор? Този от линка:
http://www.bentleypublishers.com/tech/v ... ng.fan.htm


Колко кабелни снопа имаш? Снимай ги цялостно.

Самите конектори (букси) си имат каталожен номер на тях. Доста силен жокер е.

Дай инфо и ще се пробвам да съдействам.




Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот Pav3l » Пон 13 юли 2009 1:05


barkod написа:...
Още два свободни кабела...http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13430036

Имай предвид, че при климатик/климатроник клапата за въздуха се управлява от електромотор и вече не просто затваря притока на въздух, а също "превключва" на вътрешен кръг. Т.е. като натиснеш "МАХ" на климата и спира външния въздух, а отваря друг отвор и от него вентилатора засмуква въздух от купето, който вече е охладен. Така постига по-ниска температура.
Та потърси къде ти е кабелацията за този електромотор, и контактора, който задейства релетата, управляващи електромотора.

Понеже моя климатик е монтиран допълнително в Италия, клапата ми за вътрешен-външен въздух се управлява от жилото на обикновената система. На жилото е монтиран контактор, управляващ реле/та, задействащи клапата.




Потребителски аватар
barkod
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 06 май 2009 21:38
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот barkod » Вто 14 юли 2009 10:34


Благодаря за отговорите. Климатика е почти готов, само трябва да се намерят две релета. Пък ако не тръгне ще му мислим пак...




mravka s drelka
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот mravka s drelka » Сря 14 апр 2010 17:53


Здравейте и от мен. Монтирах си климатик у пасата, RP 1,8 mi. Освен двете неща, за които ще питам сега, всичко друго е наред. Та първата гатанка е как да си вържа вентилатора на радиатора/кондензатора (понеже е с един вентилатор), така че като пусна климатика да тръгне и въпросната перка? Има един кабел оставащ свободен, но като подам контакт там отива постоянно напрежение 220В :D щях да се изцепя... 12В, независимо дали съм пуснал климатика или не. Защо така не знам. Дайте идеи как да стане, моля. Няма модули за управление на вентилатора на радиатора и няма и модул за управление на AC'то. И втората гатанка е от къде да си набавя фитър дехидратор. Климатика е бил със старата газ R12. Ще го пълня с новата. Питам за дехидратор понеже по нашите авточасти не са и чували за нещо такова. А връзките за новият вид дехидратор същите ли са като за старият. ще се налага ли да се правят други връзки, за да паснат?

Искам да добавя, че монтажа не е трудна работа. Стига да имате всичко, което ви трябва. Най добре отивате при моргата и сваляте всичко едно по едно що е за климатика. При мен липсваше конзолата/стойката за компресор и алтернатор. Не можах да го намеря за модела и в последствие си направих сам като ползвах за основа една стойка от пасат 2.0 незнам какъв модел. После дочух че ставало и от голф 3 1.8 ми... ама аз не съм много сигурен за това.




mravka s drelka
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот mravka s drelka » Сря 14 апр 2010 19:50


Отдеве забелязах, че климатика работи и с копче МАХ, без АС да е натизнато, с пускане на турбината на купето. Явно някъде съм се оплел :) помагайте. Не съм пипал кабелите зад управлението на климатика, та да стане такава каша. Но знае ли човек. Ако оправя едното другото ще си дойде на място предполагам...




mravka s drelka
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот mravka s drelka » Вто 27 апр 2010 16:24


вече е факт работещ климатик в колата ми. изходящата темп не ми харесва много - 9 градуса, но да видим какво ще се получи след каране известно време, понеже от както вчера я доизкусурявах не съм я карал, само на място. Нямам фан модул, правен е с релета и перката за радиатора се включва след като фреона вдигне малко температура (температурата на водата не е достигнала дори 70 гр. до тогава). На филтър дехидратора има датчик за ниско налягане на фреона и един друг за температура. Именно вторият затваря веригата за вентилатора при релето и подава напрежение към 1ва степен на вентилатора на радиатора. Липсва ми моторче за клапата за въздух в купето. Но и без него бива... Дано не се появят проблеми.
Само да добавя, че радиатора е бил спукан от едно място и се наложи след като я заредих да я източвам, разглабяне на муцуната докато се стигне до радиатора. Понеже моя радиатор е бил с медни тръби сам си направих заварката. Това ми спести време понеже ако беше алуминиев не знам къде щях да намеря някой да го запои. След това ново згобяване пълнене и сега е 6...




Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 229
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот PASSAT » Чет 29 апр 2010 18:54


mravka s drelka написа:вече е факт работещ климатик в колата ми... правен е с релета и перката за радиатора се включва след като фреона вдигне малко температура (температурата на водата не е достигнала дори 70 гр. до тогава). На филтър дехидратора има датчик за ниско налягане на фреона и един друг за температура. Именно вторият затваря веригата за вентилатора при релето и подава напрежение към 1ва степен на вентилатора на радиатора. Липсва ми моторче за клапата за въздух в купето. Но и без него бива... Дано не се появят проблеми...


Колега първо честито! Сега от това което аз разбирам не са ти свързани правилно перките. Първата степен се пуска с пускането на климатика, пресостата (датчика който ти е на дехидратора) има 2 контакта, единият от които се затваря при повишаване на налягането на фреона мисля над 15 бара беше и той включва перките на втора степен не на първа. По написаното (за пресостата и липсващо моторче на клапата за рециркулация) си мисля че климатика ти е диавиа така ли е?

П.П. бях обещал да ти кажа когато преправя климатика на климатроник - е вече е факт ако искаш снимки пиши да пратя.

Успех!




mravka s drelka
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот mravka s drelka » Чет 29 апр 2010 19:07


Да, позна, Диавиа е предполагам защото повечето релета са такива компресора не го знам какво е - табелката не се чете, едно реле е на BOSCH, пресостата е също Диавиа... Бе жабарска работа... За кабелите на вентилатора сигурно си прав. Но не ми стиска да го преправя без модули. Защото не знам какво ще стане ако вържа вентилатора да тръгва с компресора, а релето да вържа да подава 2. степен и когато водата загрее и тя подаде 2. степен. Първа степен не ме плаши, защото идва направо от акумулатора, както и сегашният кабел за 1. степен идва от акумулатора през едно реле. Но втора степен управлението по спомен от някъде се управлява по различен начин от 1. степен. Знаете какво става ако се допрат разнородни фази при 220В. Сигурно съм в грешка, но не барам там къде не съм сигурен.
За снимките винаги ще ми е интересно да ги видя.
Е-маил: klima_service@hotmail.com

П.П. Прави ми впечатление, че може би лагера на компресора здава багажа, понеже шуми не както трябва. Дали ще ми трябва по специален инструмент, за да мога да стигна до лагера му?

Последна промяна от mravka s drelka на Сря 26 май 2010 12:36, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 229
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот PASSAT » Пет 30 апр 2010 5:40


mravka s drelka написа:П.П. Прави ми впечатление, че може би лагера на компресора здава багажа, понеже шуми не както трябва. Дали ще ми трябва по специален инструмент, за да мога да стигна до лагера му?


Ха и при мен така се получи, като сложих климатика на компресора му смениха осевото и лагера. Напълниха го с фреон и като го пуснах след малко започна да работи все едно вие лагер! С колата направо в сервиза и там ми казаха че е нормално да има такъв звук, когато комперсора бил мако поизносен. Аз естествено не им вярвам и питах колегата zfa159, и той го потвърди. При теб не знам какъв е звука но си мисля че говорим за един и същ звук.

Успех! и имаш л.с. :)




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7733
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mercedes Benz ML _ VW Passat B4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот zfa159 » Пет 30 апр 2010 23:15


Тъй :)
Малко да вметна :)
В компресора сумарно има 3 лагера.Първия се върти винаги,когато се върти двигателя и той е на самата шайба за ремъка.той се сменя сравнително гадно без иснтрументи,понеже трябват разни странни пособия,с които да се свали съединителя на компресора, да се извади шайбата и т.н. и т.н. За VW тези лагери са по съответно китайски 15-20лв,хубав 35-40лв. Смяната често не може да се направи на място и тогава трябва да се свали компресора,което значи да се източи системата и т.н. и т.н. обеснявал съм го вече :)
Другите два лагера се намират вътре в самия компресор и те не могат да се сменят,без да се разглоби компресора,което не може да стане без доста по-специални инструменти и без да се сменят после половината гарнитури,защото ще се разтече като лейка.
Основните шумове в компресора идват от разбиване не на лагерите му а на буталата и биелките им,което се получава заради използване на компресора с по-малко фреон или с по-малко масло.това не се ремонтира.
Принципно компресора може да живее доста време с такива леки шумове,ако са леки.Ако са силн е по-добре да се смени,преди да се е дотрошил,защото тогава пълни цялата система със стружки и трябва да се промива всичко и става много сложно и скъпо.
Проверката на лагерите поне е лесна - сваля се ремъка на кмпресора и се завърта шайбата...ако има луфтове и бие и се върти трудно и трака,тропа,жули и т.н. - лагера е за смяна.Ако си се върти добре и лего и не жули и няма странни звуци - лагера е добър.Рядко се случва,но се случва,когато компресора работи, лагера отпред да има шум,а когато не работи - да няма.Причината за това е,че когато компресора работи,натоварването на ремъка и съответно на лагера е в пъти по-голямо и това създава шумовете на вече леко поизносения лагер.
:beer




jordan_r
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 25 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dupnitza

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот jordan_r » Пон 10 май 2010 17:21


zfa159 е прав




nobreak
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re:

Мнениеот nobreak » Съб 24 юли 2010 18:55


psstv18rp написа:
А ето и същото място, но вече с монтиран 2ри вентилатор и въздуховод-самоделка за стърчащата част на кондензатора (тъмната пластмаса вдясно):
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113041

2рия вентилатор от друг ракурс:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113043
Вижда се горе между маркучите допълнителния резистор с който този вентилатор го направих двускоростен.
Гумените клапи под него са махнати, вентилатора е запаралелен с основния, така че да работи едновременно с него на съответните скорости. Ел схемата е променена, така че вентилаторите се включват с 40 амперови релета, за да не се претоварват датчиците.


Здравейте. Темата е малко стара, но да не отварям нова пиша тук. Значи имам пасат B3 1992 г. с присаден климатроник в Италия. Гледам колегата, който много добре се е справил е сложил втори вентилатор с въздуховод. Преди няколко дена минах на фреон 134, но климатроника вади около 17-18 градуса на ниски обороти и смъква на 13.5 като карам засиля със 100 км/ч. Преди това на Р12 полужението беше същото. Сменил съм дехидратора с нов.В сервиза ми казаха, че нямало добро охлаждане на кондензатора и да си сложа втори вентилатор. Понеже гледам, че нямам такъв като на колегата искам да попитам дали ще подобря полужението ако сложа такъв вентилатор? Това е за сега, колеги моля помагайте, че до сега 200 лв. отидоха, а няма ефект.
Съжалявам ако съм написал някоя глупост - не съм толкова в час...
Благодаря.





Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: AlEk9523 и 2 госта