Passat B8 - обща информация

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mukot
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот mukot » Вто 25 авг 2015 19:56


xfact написа:Снощи видях, че колата тежи 1700+кг празна... Може би затова са такива наляганията?!?

Не е заради теглото. Заради евро 6 е. За да включат разхода, респективно емисиите в еконормата не можеш да изключиш старт-стопа, имаш ад блу и не на последно място ти препоръчват много високи налягания в гумите. Така намаляват съпротивлението при търкаляне и съответно разхода и емисиите. А комфорта отива на кино. Няма нищо вредно и за колата и за гумите да се карат примерно 2,2-2,3 атм., напротив - така няма да съкратиш живота на окачването по нашите "пътища" и още по важно на пътниците. За правилното налягане е отговорен производителя на гумите, а не на колата. Да не говорим, че с пренапомпаните гуми, особено на внезапно намокрена настилка реално можеш да загубиш грипа и недай си боже да се пребиеш.
Ще дам и друг пример в подкрепа на горното. Имам и Сузуки Суифт. При него препоръките са същите безумства за по 3,0 атм. за да си отговори на екоизискванията. Тежи малко над 1 т. и с налягане по предписанията и истински ад за каране, особено по павета. Като падне дъжд върти гуми при тръгване почти без газ. :redface
Така че, намали си налягането до нормалното за гумите.




156
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 10:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот 156 » Чет 27 авг 2015 11:09


pavel_andreev написа:За разхода на Б7 и Б8.
Моделът Б8 може да е по-икономичен само и единствено на базата на 50-те килограма по-малко тегло. Нищо друго не прави този автомобил по икономичен ! Големият проблем при VW e предавателното отношение на 6-тата скорост при "престарялата" вече DSG6 (02Е) скоростна кутия. Тя води до огромен разход при скорости над 110 км/ч тъй като оборотите на двигателя са високи. Надявах се, да не експлоатират тази скоростна кутия и при 4-та генерация автомобили - но уви. Явно това ще е "голямата" екстра на Б9. Изключение прави само модела 240 к.с. при който са принудени да слагат 8-степенната скоростна кутия от Audi заради големия въртящ момент. Сега B7/B8 автомат, дизел при скорост от 140 км/ч харчат горе-долу колкото A6/A8 при скорост 160 км/ч. - 7.5 л./100км.

Между другото DSG6 е проектирана за номинален въртящ момент от 250 N/m и 150/190 к.с. двигател (350-400 N/m) и "по-динамичен" стил на шофьора със сигурност води до дефектиране на това DSG. Статистиката е категорична - всяко 2-ро DSG6 на VW със 170к.с. двигател и нагоре дефектира в интервала 100000-200000км., много и по-рано.

Интересно, но с доста неточности!
При Пасат Б7 при TDI двигател 140/170/177к.с при 2000 об/мин на 6-та предавка с DSG, скоростта е 110км/ч (при Alltrack e 100km/h), а при Б8 с TDI 150/190hp, отново на 6-та е 125км/ч, което си е сериозна разлика. Това важи и за CC 150/184hp спрямо 140/170/177hp.
При 240к.с предавките са 7, а не 8.
DSG6 е проектирана за въртящ момент, отговарящ на двигателите, на които се монтира над 250Nm. DSG7 със сухи съединители е проектирана за въртящ момент до 250Nm (Пример Б8 1.8TSI, Polo GTI е 320Nm с ръчни скорости, но 250Nm при DSG7, но в по-голям работен диапазон)


xfact
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 27 апр 2015 6:24
Автомобил: Passat B8
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот xfact » Нед 06 сеп 2015 19:19


4000 км. Впечатления. Спуснах гумите до 2.4/2.4 колата стана друга. Двигателя се поотпусна и доста се промени. Разхода спадна до около 7.5/100. Скоростната кутия е супер. Малко шуми двигателя около 140 на 7ма предавка, но предполагам и това ще се промени. Асистентите за паркиране са супер, но си трябва практика. Багажника е огромен ( по-голям в сравнение с ауди а4 б8) и се спи без проблеми при пуснати седалки. Климатика в сравнение с този на горното ауди за мищо не става. Духа вее и подсмурчаш. Адаптивните фарове са върха. Караш само на дълги и ги оставяш да си вършат работата. Двигателя е еластичен и много приятен. Активния дисплей е супер. Като му се нарадвах, го оставих в режим класик ( прилича на стандартния колометраж) не дразни, не лагва. За сега съм много доволен от колата. ( Б8, комби, 240 кс. Активен дисплей)


Потребителски аватар
Pagemakerboy
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
Автомобил: Arteon BiTdi
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот Pagemakerboy » Пон 07 сеп 2015 23:41


МНого неясно си обяснил защо климата за нищо не става.
Нормално е багажника на Пасат да е по-голям от на Ауди А4, аз не знам досега да е имало обратната ситуация.
От какво очакваш шума на 7-ма при 140км/ч да изчезне, на мен не ми се струва вероятно.

И не на последно място - къде намери време да спиш в колата, човече :beer


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот CrafterX11 » Вто 08 сеп 2015 1:30


156 написа:
pavel_andreev написа:За разхода на Б7 и Б8.
Моделът Б8 може да е по-икономичен само и единствено на базата на 50-те килограма по-малко тегло. Нищо друго не прави този автомобил по икономичен ! Големият проблем при VW e предавателното отношение на 6-тата скорост при "престарялата" вече DSG6 (02Е) скоростна кутия. Тя води до огромен разход при скорости над 110 км/ч тъй като оборотите на двигателя са високи. Надявах се, да не експлоатират тази скоростна кутия и при 4-та генерация автомобили - но уви. Явно това ще е "голямата" екстра на Б9. Изключение прави само модела 240 к.с. при който са принудени да слагат 8-степенната скоростна кутия от Audi заради големия въртящ момент. Сега B7/B8 автомат, дизел при скорост от 140 км/ч харчат горе-долу колкото A6/A8 при скорост 160 км/ч. - 7.5 л./100км.

Между другото DSG6 е проектирана за номинален въртящ момент от 250 N/m и 150/190 к.с. двигател (350-400 N/m) и "по-динамичен" стил на шофьора със сигурност води до дефектиране на това DSG. Статистиката е категорична - всяко 2-ро DSG6 на VW със 170к.с. двигател и нагоре дефектира в интервала 100000-200000км., много и по-рано.

Интересно, но с доста неточности!
При Пасат Б7 при TDI двигател 140/170/177к.с при 2000 об/мин на 6-та предавка с DSG, скоростта е 110км/ч (при Alltrack e 100km/h), а при Б8 с TDI 150/190hp, отново на 6-та е 125км/ч, което си е сериозна разлика. Това важи и за CC 150/184hp спрямо 140/170/177hp.
При 240к.с предавките са 7, а не 8.
)

При Б7 според мен наитисна са къси , хубаво че VW са видяли това и са оправили ,примерно б7 110км/ч - 5.7/100км , б8 125км/ч - 6.1-2л/100км ще е и предпочитам б8. А пък с 7 напред 2000об.м. Сигурно към 132-140км/ч щом в 3000 прави 185км/ч.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 09 сеп 2015 15:44


Има Б7 Bluemotion 2.0 TDI при който при 3000 оборота си с 180км/ч. Но започвам да си мисля(не съм сигурен) че това се отнася само когато е с ръчни скорости.
При колегата Павел Андреев, въпреки че Пасата е Bluemotion е с DSG и при 3000/rpm е с 160/165, което в днешно време идва късо.
Интересното е, че Пасат Б7 Bluemotion 1.6 TDI ръчни също е при 3000 с 180км/ч.А е само 105к.с.
Разгледайте клипове в youtube.
Аз също ги разглеждам и сравнявам, тъй като се оглеждам за подобен клас кола, но определно трябва да е с дълги предавки, защото комфорта при дълго пътуване е несравним.
Вагените/Аудитата винаги са страдали(по мое мнение) от къси предавки.

За сравнение BMW E60 530D LCI 235 к.с. 6 степенен автомат при 3000 на 6-та е с около 210км/ч, а Ауди А6 4Ф 3.0 ТДИ 233к.с. пак 6-степенен автомат си с около 180км/ч, което е голяма разлика.
Мисля, че и при 530XD е същото съотношение, да не каже някой, че Аудито е куатро и т.н.


xfact
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 27 апр 2015 6:24
Автомобил: Passat B8
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот xfact » Сря 09 сеп 2015 17:03


Pagemakerboy написа:МНого неясно си обяснил защо климата за нищо не става.
Нормално е багажника на Пасат да е по-голям от на Ауди А4, аз не знам досега да е имало обратната ситуация.
От какво очакваш шума на 7-ма при 140км/ч да изчезне, на мен не ми се струва вероятно.

И не на последно място - къде намери време да спиш в колата, човече :beer



Доста на бързо написах поста. В аудито, климатика не знам как точно разпределя въздуха, но е наистина комфортнонв колата, без да те духа директно. В пасата, или в лицето духа много силно или в краката или във врата( на автоматично) на ръчно, ако отвориш всички клапи духа директно, силно и на всякъде. За информация, горното наблюдение е в рамките на 10ина дена при външна температура от около 32 до 34-35 градуса, на дълъг път, след като се е охладила колата и при вътрешна температура, мастроена на 24 градуса.

За спането, обичам един конкретен спорт и често уикендите спя в колата когато го практикувам:) и е доста удобно :) поръчах си мрежички на задните прозорци. Опъваш ги, залепваш дупките около мрежичките с хартиено тиксо иии La Voila, комарници;)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот Кайзен » Сря 09 сеп 2015 21:35


WasteLand_TD написа:Вагените/Аудитата винаги са страдали(по мое мнение) от къси предавки.

За сравнение BMW E60 530D LCI 235 к.с. 6 степенен автомат при 3000 на 6-та е с около 210км/ч, а Ауди А6 4Ф 3.0 ТДИ 233к.с. пак 6-степенен автомат си с около 180км/ч, което е голяма разлика.

AUDI A6 Avant 2.0 TDI ultra S tronic 140 kW (190 PS) на 7 (най-високата) предавка при 190км/ч е на 2200 оборота.
Сега не мога да се сетя дали Пасат В8, който карах беше автомат или ръчни скорости, но определено съотношението на обороти към линейна скорост на A6 ме впечатли.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 09 сеп 2015 21:48


Говориш за последен модел Ауди.
Аз дадох за пример модели от едно и също поколение с 6 степенни автомати.


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот CrafterX11 » Пет 11 сеп 2015 12:32


Пооо много бре 2200 190км/ч 6.5л/100км [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4229
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот tdi fen » Пет 11 сеп 2015 16:43


странно това https://www.youtube.com/watch?v=SvzkNtkWahA 530 d 8 скорости пък харчи със 160 км/ч харчи 8.5л/100 км


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот CrafterX11 » Пет 11 сеп 2015 19:51


Харчи много !! С 1900 об. 160 и 8.5л е много моя пасат ако е на тази скорост с тези обороти 5,5л и то заради високо съпротивление в тази скорост (кръга на шегата)

Последна промяна от CrafterX11 на Пет 11 сеп 2015 20:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11904
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 13 сеп 2015 12:42


Пичове, да вземете да спрате да летите по тия пътища като манарчета без дръжка, че ми писна да гледам смачкани тенеката и нагънати ряздробени хора между ламарините по новините. 180-20-230 ай сиктир.
Само сега не почвайте да ми развивате теориите за колата която го позволява, щото реакциите са едни и същи с малки изключения


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 13 сеп 2015 22:08


К.Одаджийски написа:Пичове, да вземете да спрате да летите по тия пътища като манарчета без дръжка, че ми писна да гледам смачкани тенеката и нагънати ряздробени хора между ламарините по новините. 180-20-230 ай сиктир.
Само сега не почвайте да ми развивате теориите за колата която го позволява, щото реакциите са едни и същи с малки изключения


:bowdown


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот pavel_andreev » Пет 25 сеп 2015 8:44


К.Одаджийски написа:Пичове, да вземете да спрате да летите по тия пътища като манарчета без дръжка, че ми писна да гледам смачкани тенеката и нагънати ряздробени хора между ламарините по новините. 180-20-230 ай сиктир.
Само сега не почвайте да ми развивате теориите за колата която го позволява, щото реакциите са едни и същи с малки изключения


Абсолютно сте прав ! И аз се присъединявам към този призив. Достатъчно проблеми си имаме в ежедневието. Защо да си създаваме нови и то нерешими. Абстрахирайте се от всичко когато сядате зад кормилото и (подобно на една реклама) шофирайте с удоволствие и мярка :smile



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: HukuTyY и 20 госта