xfact написа:Снощи видях, че колата тежи 1700+кг празна... Може би затова са такива наляганията?!?
Не е заради теглото. Заради евро 6 е. За да включат разхода, респективно емисиите в еконормата не можеш да изключиш старт-стопа, имаш ад блу и не на последно място ти препоръчват много високи налягания в гумите. Така намаляват съпротивлението при търкаляне и съответно разхода и емисиите. А комфорта отива на кино. Няма нищо вредно и за колата и за гумите да се карат примерно 2,2-2,3 атм., напротив - така няма да съкратиш живота на окачването по нашите "пътища" и още по важно на пътниците. За правилното налягане е отговорен производителя на гумите, а не на колата. Да не говорим, че с пренапомпаните гуми, особено на внезапно намокрена настилка реално можеш да загубиш грипа и недай си боже да се пребиеш.
Ще дам и друг пример в подкрепа на горното. Имам и Сузуки Суифт. При него препоръките са същите безумства за по 3,0 атм. за да си отговори на екоизискванията. Тежи малко над 1 т. и с налягане по предписанията и истински ад за каране, особено по павета. Като падне дъжд върти гуми при тръгване почти без газ.
Така че, намали си налягането до нормалното за гумите.