Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Техническа и сервизна информация за Passat
deathstorm
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 25 юли 2015 10:33
Автомобил:
Двигател:

Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот deathstorm » Съб 25 юли 2015 10:43


Здравейте приятели, все още не ви наричам колеги, но надявам се и това да стане скоро

Та на проблема: от известно време се оглеждам за такъв Пасат и днес успях да открия такъв, комби от Италия в една борса в града ми. Ходих огледах, хареса ми и реших да го покарам. Джамбазина беше доста отзивчив и ме остави да си го карам (евала, повечето са големи пинтии). Та при тестовото каране забелязах нещо странно за мен (а може и да не е странно, досега съм карал само чист бензин, без турбо) та колата тръгва да дърпа страхотно от 2000 оборота до 3000, като там (2800-3000) леко забива муцунка и след това тръгва пак, но вече ускорението не е същото. Това го прави на 2-ра, 3-та, се усеща най-отчетливо. На 4-та и 5-та вече не се усеща чак толкова, но там и ускорението не е толкова голямо. Особено по нагорнища на 4-та и 5-та не наема като за 150 коня, но можеби факта че е 1500 кг също е фактор. Та въпроса ми е нормално ли е това замисляне на 3000 оборота и след това по-бавно ускорение. Сякаш турбото се включва за малко и след това, се изключва, (или работи, но с по ниско налягане). Какъв може да е проблема и евентуално колко може да струва оправянето да си направя сметка, понеже колата ми харесва и ми се иска да се отказвам само заради това, че малко по бавно ускорява.

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4218
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот tdi fen » Съб 25 юли 2015 13:05


не е нормално,но трябва диагностика,може би не нещо сериозно,а по-скоро от редовните проблеми,който създават


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот betaserk » Съб 25 юли 2015 13:10


Колета трябва да започва да дърпа още на 1500, карах много такива като купувах моята и знам, че са издухани от каране. Трябва да има мошност на ниски обороти, ако е след 2000/ 2500 значи е за коша! Моята ускорява оше от 1500 а извън града ако съм на 5 и карам с 100 км/ч ако я настапя излита като самолет, дори и да е нагорнище! Вади и щеката за измерване на нивото на маслото докато двигателя работи, ако хвърля от там масло и духа, бягай!


deathstorm
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 25 юли 2015 10:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот deathstorm » Съб 25 юли 2015 15:36


Благодаря за бързите отговори колеги!

Колега TiL, колата започва да дърпа точно както описваш от 2000 оборота. Усеща се просто ефекта на турбото, но стигне ли 2800-3000 оборота ускорението спира за момент, замисля се и пак тръгва но вече със много по-слабо усещане. Сякаш се създава някакво налягане, но не може да го задържи. От 1500 оборота абсурд да тръгне да дърпа на 5-та, а и не очаквам такова нещо. Нещо което се сетих: при огледа забелязах, че следния тройник на картерната вентилация беше супер сцепен, буквално се разпадаше, тоест все едно е отворено към атмосферата. Става въпрос за това нещо:

Изображение

Та въпроса възможно ли е там да е причината. Не мисля, че от там може да се губи боост, картерните газове влизат преди турбото. Единственото, което може да става е да се бърка дебитомера, НО разгледах устройството на картерната вентилация при състояня на боост, клапана би трябвало да затваря (pancace valve) и вентилацията да не участва в уравнението: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/445236-Found-an-issue-with-the-pancake-valve?p=6791299&viewfull=1#post6791299

Иначе джамбазина последно за 5700 говорихме като цена. Купето е в добро състояние, няма тропания. Спирачките са зле, има доста биене при спиране отзад, видимо дисковете са ръждясали. Друго което ми направи неприятно впечатление е, че съединителя отделя изключително високо, не знам дали е нормално за тези коли. А знам, че и там цифрата е сериозна ако трябва смяна.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот betaserk » Съб 25 юли 2015 19:29


Oпс, аз мислех че става дума за дизел :mrgreen :beat_butt2 извинявам се!


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот Traytor » Съб 25 юли 2015 20:26


Пасатите отделят на едно и също място, нагоре заради помпата. Колкото до картерната вентилация не е сложно да затапиш маркуча и да пробваш, вземи си една тапа от пещерска гроздова и една скоба за водно съединение и затапи колкото за пробата, но няма да е от там проблема, най-много колата да смуче по-чист въздух.


deathstorm
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 25 юли 2015 10:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот deathstorm » Съб 25 юли 2015 23:58


Ами според мене само с диагностика в движение с живи данни може да се разбере какъв и е проблема на колата, което много се съмнявам джамбаза да се съгласи. Може да се съгласи да я закарам в сервиз, но там едва ли ще могат да разберат нещо. Явно е доста трудно да се намери такъв читав мотор, а като се има в предвид, че в моя край внасят 90 процента дизели направо се отчайвам. Много приятна количка ще е като гледам как дърпа когато има бууст, представям си ако продължи до 6000 оборота така. Само да съм сигурен, че не е от турбината ще я взема, но няма как да знам и едва ли и майстор може да каже, без да се задълбочи. Може да е един шибан маркуч някъде по пътищата ама не върви в борсата да отворя капака и да взема да човъркам. Тъпото е, че джамбаза е убеден че това си е нормално, така трябва да е и едва ли не това е най-перфектната кола. Какво да го убеждавам, той едно си пее...

Само с диагностика на място може ли да се разбере дали проблема е в турбината според вас?


deathstorm
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 25 юли 2015 10:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот deathstorm » Нед 26 юли 2015 13:25


От Хасково съм.
Приготвил съм 1000 лв за обслужване и регистрация, но за други ремонти не съм предвидил пари. Реално погледнато колата си върви, макар и не на максимум, но мога да я взема и лека полека да оправям проблемите. Ще видим, ако както казвате свали цената може и да я взема ще помисля.


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот garsona » Пон 27 юли 2015 13:22


Колега на джамбазина работата му е да продава,щом колата има забележки трябва да сваля, ако не иска значи колата не е за теб,не те съветвам да взимаш кола с проблеми,защото може доста да се поохарчиш,дисковете са покривени и там са ти 300-400 лева(тука говоря единствено от опит) ,парите които ти иска като цяло са много,колата е на близо 14 години,огледай се за добра дизелова такава или виж аудитата (а4,а6)като цяло са същите автомобили само дето са малко по качествено сглобени,и според мене а6 комби си е в класа на пасата и по нищо не му отстъпва...недей се доверява на джамбазини и помисли трезво..знам че си мераклия ама не се навивай на всяка цена да взимаш кола,щото ще имаш ядове.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот Traytor » Пон 27 юли 2015 17:00


На мен задни дискове и накладки за отпред и отзад ми струваше 150лв без труда, но ако са на TRW например 400 ще ги удари. Аз понеже съм по-беден минах с Delphi :mhihi


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот garsona » Пон 27 юли 2015 17:26


Делфи предни накладки - 45,22 + задни 25,99/71,21
Предни дискове 2х51,98-103,98
Задни-2х34,13-68,26
----- 243,45лв без работа (и тука с компромис за дисковете)
макар да съм точно такива и нямаше проблем , ама пак има вариянт да има дерт (бащата сменя на а4 и пак си тресат )
За А4 всички знаем,че е по-тясно,ама като цяло е същото като Б5.5 , иначе по-добрия вариянт е А6 .Няма да изтъквам колко по умно и лесно са направени врати , механизнми за за ел.стъкла/централно .При ауди я няма тази малоумщина с комфорт модула и проблемите с бравите (като изключим микретата , ама тях ги има във всички коли вече),скърцащите кори и елементи на пасата,по малката шумо-изолация... и още много други минуси на пасат.Не съм голям фен на Ауди,ама ако трябва да съм обективен са по-добра покупка за парите си .. иначе двигатели и всичко останало е същото !


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот garsona » Пон 27 юли 2015 19:09


Ами аз примерно си пазарувам или в Бг без отстъпка или от чужбина , пред а4 е ясно (макар да имам и база на сравнение от пасат б5 на А4- дори и тогава А4 е побрата като цяло , с подробноста че отзад и като цяло е по-тясна.Аз за тези пари бих предложил друго , ама ще кажете , че съм пристрастен (това което се старая да не съм )за тези парички има доста по-добри предложения от гледна точка на возия , двигател , автоматик , визия , цена ,комфорт , здравина на окачване и т.н. В момента карам R75 2.0 V6 и искам да кажа ,че за смешните пари които струва предлага много над конкуренцията за тези пари... ама няма да обръщаме темата за и против пасат,само искам да кажа при избор на кола да си разширите кръгозора защото има и по-добри предложения за същите или по-малко пари !


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот garsona » Пон 27 юли 2015 21:43


TiL написа:Колега моля те повече не споменавай 2.0 и V6 в едно изречение :worry2

И що така 2.5 v6 по-добре ли ти звучи , нищо конкретно не казваш .Само ще спомена , че се обслужва (ремъци,ролки,водна помпа) на 150к км ... 150 коня и е доста приятен за каране ... ама щом казваш , хубаво е да се говори ама поне да имаш контакт и опит с подобни мотори !


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот garsona » Пон 27 юли 2015 22:04


Ами разхода му не е по-различен от 1.8/1.8Т и градския и извън , моя съм си го обслужил с оригинални части от англия и не го изтъквам , щото в Бг сичко е менте и майсторите се застраховат с 50к км , ама че може да кара с истинските части 2-пъти повече ... няма значка гори си колкото му сипя , 8-9 си ги прави , 12-14 в града ... и да не ми кажеш ,че 1.8/1.8т са по-икономични.за 2.5 мотора исках да кажа че специално на този v6 си е един и същ с разлика в хода на буталата,2.5 190 кончета има също,както писах по-рано хубаво е да покараш, поне да се качиш в такава кола и след това да говориш,защото говориш празни приказли (не казвам че е най-добрия двигател) но с този разход има много приятен вървеж , на 1500+кг кола няма изпреварване което да е било проблем за него .За 1.8/1.8Т сме се наслушали и нагледали на теми с проблеми с бобини,с вериги , обтегачи, турбини и т.н. не е по-стока със сигурност !

ПС: Всъщност в момента търся колата с икономичен мотор който да е с верига и да не гори 14 градско ... а и също така да може да се изпреварва ... в комбинация с автоматик ако може ???


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2002 AWT - Проблем с ускорение

Мнениеот Traytor » Пон 27 юли 2015 22:19


Никой не се застрахова с 50к... Той майстора ти монтира каквото му занесеш. Стига вече разтежения на локуми. Беше поставен много точно въпроса за 1.8Т, не за роувъра ти(сигурен съм че е много хубава кола, просто не е тук мястото да я хвалиш). Колегите вече му го казаха, да свали малко от цената, ако не умее да се пазари, да извика приятел който може. До сега не съм ходил в автокъща където да не ми свалят от цената.
За 1.8/1.8Т сме се наслушали и нагледали на теми с проблеми с бобини,с вериги , обтегачи, турбини и т.н. не е по-стока със сигурност !

То повечето автомобили с принудително пълнене можеш да прочетеш за много проблеми с турбините, това означава да се върнем изцяло на атмосферки ли? Всяка кола си има проблеми, караме стари дараци.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта