Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собственик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро

Мнениеот kambone » Вто 27 окт 2015 22:22


Колега, логиката и за ръчната и за силата на натискане на спирачката е проста - колата трябва да е в покой и да не се движи.
Натискаш спирачката толкова силно, колкото да държи колата на място. Това ще прецениш по твоят шофиорски усет и спрямо наклона на който си спрял.
Ръчната също - ако си спрял под наклон, естествено че като освободиш ръчната колата ще се отмести и това ще даде напрежение на скоростната кутия при освобождаване от P и превключване на Д или R.
За плавно превключване, колата трябва да е в покой - или я задръж със спирачката или с ръчната.
Ще намериш най-добрата комбинация спирачка / ръчна / скоростен лост така както ти е удобно и интуитивно.




turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро

Мнениеот turlaka » Сря 28 окт 2015 13:08


Пробвах днес по системата - първо включвам на директна после свалям ръчната и първия път всичко беше гладко. Карах около 2 км и и паркирах колата (на равно място), като отново първо дръпнах ръчната и после превключих на паркинг. Свърших си работата за около 45 мин. но като се качих пак ми направи този номер прещраква от паркинг към директна.
Нещото, което ми прави впечатление е, че това се случва само ако колата не е загряла, защото после покарах 10 км и по светофари прбовах да превключвам от паркинг към директна всичко беше ок. Спирах на няколко места за по 5 мин. после като се качвах в колата отново всичко ок. В момента, в който оставих колата за около един час после като се качих пак ми го направи този номер. Някакви идеи?


Stevenbg
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 31 авг 2015 11:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собстве

Мнениеот Stevenbg » Чет 29 окт 2015 8:34


Карам от 2 години Автоматик голф 4. Той е кажи речи същия. На мен също ми го прави това като включвам на задна, но за мен си е нормално. Вече 30 000 километра скоростната кутия не е мръднала.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
Vu4eCa
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 14 ное 2012 21:11
Автомобил: Passat B5 1.8T 20V
Двигател: AEB 1998
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собстве

Мнениеот Vu4eCa » Пет 30 окт 2015 20:55


Колега, аз съм с 5-ца автомат и при мен се усеща същото нещо, познат, който кара автоматици от дълго време, ми обясни че това е нормално, обаче той не е карал Фолксваген и затова смятам да мина през някой сервиз, който обслужва автомати, за консултация.
Ще пиша с резултата (въпреки, че кой знае какво ще ме омаят, за да изкарат някой лев, но какво пък, все пак ще пробвам, когато имам време).


turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собстве

Мнениеот turlaka » Пон 02 ное 2015 15:28


Здравейте колеги. Вече трети ден карам без помен от предишното прещакване. Това, което промених, е че при смяна на режимите натискам педала на спирачката до където ми подволи, нещо което преди не правех постоянно, а понякога просто натисках до толкова спирачката, до колкото да изгасне подсещащата индикация с крачето на таблото. Прочетох в форума на волво мнение, че това е правилния начин, спирачката колокото може до долу се натиска. Не знам каква е логиката, но при мен засега сработва. Дано е така и за напред.


turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собстве

Мнениеот turlaka » Чет 03 дек 2015 18:28


Финално да кажа, че установих кога става това прещракване. Тъй като ми го направи още един два пъти при натисната до долу спирачка се зачудих защо - и установих. При спряна кола (независимо на наклон или равно) съм на D или R дърпам ръчната и ако включа директно на P и отпусна кръчната задължително последващо превключване към D или R e съпроводено от въпросното прещтраакване. Ако, обаче, първо вдигна ръчната включа на N отпусна спирачката и после включа на P няма и помен от прещракване. Колегата novatora го беше написал това, но останах с впечатлението, че се прави само при наклон, когато е паркирана колата. Както и да е, вече при паркиране преминавам през неутрална преди паркинг и нямам грижи.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собстве

Мнениеот vlado_tonev » Чет 03 дек 2015 21:56


Евала на колегата,че споделя за това,което е установил. :bowdown На доста хора,които тепърва подкарват автомати,би била полезна тази информация. :love.vwclub


PhotoPetrov
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 21 авг 2015 8:56
Автомобил: B5.5 Combi TDI GT Tiptronic
Двигател: AVF 2005
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собстве

Мнениеот PhotoPetrov » Чет 03 дек 2015 23:25


Здравей Колега.
Мoга да споделя личен опит от 4 месеца съм притежател на Passat B5.5 2005Г. 5HP19 Triptonik AVF 1.9 TDI 131к.с. на 252хил. пробег.

Ще спомена какво те очаква ( през това съм минал до сега, само да отворя тефтера :bishop

1. Масло + филтри ( маслен, въздушен, горивен, купе) Оригинално масло на Audi 4L - 108лв. + 68лв 4те филтъра + гарнитура на капака на клапаните, към 40лв.

2. Четири диска + накладки, сложих TRW, ATE и Delphi към 500лв с работата.

3. Няколко биалетки и тампони - 300лв.

4. Пълна смяна на Ангренаж с ролки, пистов ремък с ролки + обтегач ( доста е скъп - 290лв.), водна помпа,
перка зад радиатора + лагер и ремък на компресора на климатроника, семеринги валове. За марки взех това което се предписва за автомобила от производителя, някой неща са оригинални на AUDI/VW. - 1500лв с труда.

4. Имах същият проблем като теб с кутията (5HP19), имаше леко чукане и съпротивление при превключване между P и D, трябваше да натискам педала на спирачката като луд до долу, отделно при включена задна скорост и леко натисната спирачка задницата подскачаше, смених маслото на кутията в сервиз LIQUI MOLY ( зад затвора в банишора) заедно с гарнитурата отидоха 310лв. Самата кутия събира около 11л масло, при ръчна смяна на маслото се сменя около 5.5л. В сервиза ми казах че кутията има лек проблем със задната скорост, като превключa на R колата тръгва на зад плавно и леко, все едно съм на полусъединител, но натисна леко педала на газта колата се разтриса минават 2-3 секунди чуваше едно прещракане в кутията и колата хуква :) Диагнозата е леко тръгнал Хидротрансформатор, ще изкара 1-2г. според мен така докато не почне да прави по-сериозни проблеми, ремонта ще е от 1000 до 2000лв.
Ценен съвет от сервиза LIQUI MOLY Караш на D, спираш на едно място колата с натисната спирачка, дърпаш ръчната на 3-4 зъб и гасиш двигателя както си на D. След това си преместваш на P и вадиш ключа. Друго важно нещо не минавай на N на светофарите, стой си на D с крак на спирачката. Това щади кутията. Също ако си паркирал на наклон по горният метод, по обратен ред треъгваш - палиш на P с дигната ръчна, след това минаваш на D като държиш натисната спирачката и чак тогава сваляш ръчната и тръгваш.
Ръчната е първото нещо при паркиране и последното при тръгване което пипаш.

5. Оказа се че влиза двигателно масло в турбината и се смесва с въздуха отиващ към двигателя, беше избило масло на доста места по връзките на въздуховодите, т.е. заминала турбина - 900лв. за пълно рециклиране + 250лв труд по монтаж и демонтаж и почистване на въздуховодите.

6. Планирам окачване догодина лятото ( според парите ще сложа LEMFORDER или Най-близкото по качество до тях но на по-ниска цена)

Ако до сега жената е била най-големият разход, вече е колата :beer :drunk :scare3

Надявам се да съм бил полезен!


turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собстве

Мнениеот turlaka » Пет 04 дек 2015 12:02


Колега, благодаря за обстойното обяснение за цени и ремонти. Искам да те попитам относно съвета, който са ти дали от сервиза. Тъй като доста се бях наплашил от ремонт на кутията, след доста прочетено и консултации с майстори, приятели и т.н стигнах до извода, че идеята е когато спреш колата и дръпнеш ръчната тя да поеме напрежението, което иначе би било поето от т.н "зъбче" на скоростната кутия. Това, обаче, нe става, ако не минеш през неутрална и не пуснеш крачната спирачка преди да превключиш на P. Та, въпросът ми е - каква е логиката да гасиш на D и тогава да даваш на P? Питам, защото доста изчетох и такава препоръка никъде не срещнах. Нещо повече, останах с впечатлението, че когато гасиш колата едва ли не задължително трябва да си на P. Пиша от гледна точна на лаик, в този смисъл може и да са ми грешни разсъжденията :smile


kixkz
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 10:03
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собственик

Мнениеот kixkz » Вто 15 дек 2015 19:10


За около 5 години и 100000км съм дърпал ръчната може би 5-6 пъти. Не съм правил ремонти по типтроника, масло не съм сменял и проблеми никакви. Тръгваш на D и на крайна точка P.
Колата беше B5 1.8T


Потребителски аватар
Vu4eCa
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 14 ное 2012 21:11
Автомобил: Passat B5 1.8T 20V
Двигател: AEB 1998
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собственик

Мнениеот Vu4eCa » Сря 16 дек 2015 4:09


Моята кола не може да се загаси, при положение на скоростния лост "D". Само на "P" и "N" може да се загаси и да се извади ключа. Но виж - следвайки съвета, който колегата turlaka е дал, и при мен изчезна въпросното прищракване, за което съм му много благодарен!


mbogdanov2
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 11 май 2017 16:13
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател:

Re: Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собственик

Мнениеот mbogdanov2 » Чет 15 юни 2017 20:59


Здравейте! И аз от известно време го имам същия проблем и ще пробвам метода на turlaka и дано се оправи. Иначе тук (https://www.cars.com/articles/why-is-it ... 684865566/) чета, че поради натрупана мръсотия по въпросния "зъб" се появява съпротивлението, когато колата не е заграла. Ще тествам известно време и ще споделя впечатления.

UPDATE: Големи благодарности на turlaka за обяснението! От няколко дена спирам и паркирам по схемата и няма помен от прескачане и запъване на лоста при последвало потегляне. А бях се притеснил да нямам някакъв проблем със скоростната кутия...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта