Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собственик
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
- Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Passat b5.5 автоматик- въпрос за скорости от нов собственик
Здравейте колеги. От скоро съм собственик на Пасат 1,9 131 кс, 2004 г., автоматик, двигател AVF. Това ми е първи автоматик и не съм запознат с този вид скоростна кутия. Карам колата от около седмица – много съм доволен, но на два пъти ми се случи следното. Паркирал съм колата на много лек наклон, като преди да включа на P дърпам ръчната. Когато после се качвам – паля, свалям ръчната и когато тръгна да включвам D (натиснал съм спирачката) преминаването през R е съпроводено от леко усилие и едно прещракване. При всички други случаи превключването между различните режими е гладко, превключването между скоростите в движение също. Забравих да добавя, че в единия случай, когато се случи това бях оставил колата за около час преди да тръгна отново, а при другия цяла нощ. Някакви идеи, защото това не ми се вижда нормално? Колата е обслужена преди около 10000 км (масло, масло на скорости, ремъци).
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Това усилие се казва синхронизатор. След като спреш дърпаш ръчната поне 3-4 зъба и тогава минаваш от директна на паркинг. Спазвай това правило щото ще изпатиш.
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
- Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Благодаря за отговора колега. Ръчната дърпам, при това до горе, преди да включа на паркинг.
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:56
- Автомобил: Passat B5 2000g
- Двигател: APU
- Местоположение: Sofia
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Първо ръчната,после на P
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Когато си под наклон може и следното. Поставяш на неотрална, дърпаш ръчната, пускаш спирачката. След това поставяш на паркинг.
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
- Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Колеги, не разбрах, това с ръчната го правя, но все пак два пъти се получи това прещракване. И друго, кое е правилното, преди да включа на директна свалям ръчната, или първо свалям ръчната и тогава включвам директна?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Включваш директна и тогава махаш ръчната. Това се прави така защото като я освободиш от ръчна може да обере луфта от местоположението и пружините и да мръдне малко, така пак ще ти дахапе синхронизатора. Палиш, включваш на директна и освобождаваш ръчната.
- kambone
- Мнения: 453
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
- Автомобил: Passat b5.5 2001
- Двигател: 1.8T AWT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
novatora написа:Включваш директна и тогава махаш ръчната. Това се прави така защото като я освободиш от ръчна може да обере луфта от местоположението и пружините и да мръдне малко, така пак ще ти дахапе синхронизатора. Палиш, включваш на директна и освобождаваш ръчната.
Това е добрата практика, въпрос на време е да свикнеш и да ти стане навик.
При паркиране под наклон първо ръчна и тогава скоростният лост, при тръгване - същото. Първо превключваш, крака на спирачката и тогава освобождаваш ръчната.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Абе някой от вас изобщо прочете ли какво пита колегата, та всички сте тругнали да му обяснявате как се паркира с автоматик.
Той това го знае
Проблемът е друг
Той това го знае
turlaka написа:паркирал съм колата на много лек наклон, като преди да включа на P дърпам ръчната.
Проблемът е друг
turlaka написа:Когато после се качвам – паля, свалям ръчната и когато тръгна да включвам D (натиснал съм спирачката) преминаването през R е съпроводено от леко усилие и едно прещракване.
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
- Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Благодаря за уточнението колега siso_k, защото си помислих, че аз нещо не описвам добре. Та, тогава, какво може да е, синхронизатор, както казва колегата novatorа или...?
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Според мен при преминаване от ръчна към крачна спирачка обираш луфтовете и поставяш скоростите под напрежение. Пробвай, да прехвърлиш на от P на D преди да си освободил ръчната. Може ръчната да ти изпуска по малко, може да уляга окачването, не знам за какъв наклон става върпрос. трябва да си свикнеш на колата, не виждам нещо притеснително.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Е там му е грешката де освобождава ръчната преди да е превключил. Трябва да направи така- Качва се, пали, включва на директна и чак тогава освобождава ръчната. Б 5.5 е със саморегулираща се ръчна. Ако изспуска и задни спирачки при спиране няма да държат тогава
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
- Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Благодаря за отговорите колеги, ще пробвам както казвате - първо да влючвам скорост и после да свалям ръчната. Имам още два допълнителни въпроса по темата - има ли значение колко силно съм натиснал крачната спирачка, трябва ли да е максимално до долу? И още нещо, чувал съм че през зимата ръчната спирачка замръзва и на колите с ръчни скорости, които съм имал никога не съм я вдигал предвид това, но тук с оглед на нещата които казахте, какво да правя през зимата - кое е по-лошо, да ми ззамръзне ръчната или да се чува този прещракващ удар при включване?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
4 та зима карам б5.5 автомат и досега ръчната не е замръзнала. Надявам се да е измислена като хората и да няма проблем завбъдеще. Аз я дърпам 3 зъба наравно и 4 зъба ако е надолно или нагорно. Това прещракване колега в един момент ще изпука и ще усетиш мъката от ремонт по типтроник. Внимавай не е шега работа. Частите за автомата са на умопомрачителна цена.
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
- Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Нов собственик на Passat b5.5 автоматик- въпрос за скоро
Благодаря отново за отговора колега, дано това да е причината, че съм пускал ръчната не когато трябва. Въпросът е ако и с вдигната ръчна го прави, какво да предприема. Но първо да пробвам, пък ще пиша ако продължава проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: malcho_m и 212 госта