Passat B7, 2.0 TDI Trendline BMT (със старт-стоп система).
Както е ясно тя задейства при 18 условия, едното от които е степен на зареденост (или напрежение-не съм сигурен) на акумулатора.
Има съмнение че акумулатора не е изправен, поради което Старт-стоп системата в момента не изключва двигателя при спиране.
Установих чрез Ваг-Ком, че:
- до 85% зареденост на акумулатора, напрежението се поддържа от регулатора около 14.7V.
- над 85% зареденост на акумулатора напрежението се поддържа от регулатора около 13.5V.
Въпрос 1. Правилно ли работи регулатора на напрежение?
Акумулатора след като е 85% зареден и изключа двигателя, при натоварване около 35А (около 0.6Ah/min) след около 5мин показва 75% зареденост, а напрежението става 12.2V
Изчислително 5min x 0.6Ah/min = 3Ah, т.е компютъра показва че има спад с 10Ah, което според мен означава че акумулатора си отива.
Въпрос 2: Акумулатора трябва ли да се подмени?
Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
Последна промяна от krraynov на Пет 26 май 2017 20:51, променено общо 4 пъти.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 20 юни 2012 21:47
- Автомобил: B 5.5
- Двигател: AVF 2001 4motion
- Местоположение: BG
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V
За самия акумулатор не е добре да пада под 12,5 . Мери На запален двигател с възможно най-много консуматори - фарове + халогени мъгла + подгрев(стъкла , огледала , седалки) + климатик ако не пада под 13,5 , регулатора и генератора са е ОК .
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V
Стар и изпитан метод за тест на акумулатор е - сваляш, свързваш консуматор и гледаш за колко време ще се разреди и напрежението му да падне до долната граница.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V
компютъра смята остатъчния капацитет на база измерено напрежение. т.е. не чак толкова точно.
АГМ акумулатор дори със старт-стоп трябва да изкара доста повече от 4 години.
АГМ акумулатор дори със старт-стоп трябва да изкара доста повече от 4 години.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V
Снощи го заредих с много добро зарядно което става и за AGM акумулатори.
http://www.akumulator.pro/shop/image/data/pdfs/MXS5.0/MXS%205.0_BG.pdf
Днес Старт-стоп системата работи.
Както препоръчват ще направя още едно възстановително зареждане (Recond) и мисля да си карам с този акумулатор
http://www.akumulator.pro/shop/image/data/pdfs/MXS5.0/MXS%205.0_BG.pdf
Днес Старт-стоп системата работи.
Както препоръчват ще направя още едно възстановително зареждане (Recond) и мисля да си карам с този акумулатор
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V
Правилно си направил, зарядното е най-доброто възможно!
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V
Да и аз така мисля-за зарядното.
В сервиза на VW явно са се объркали, защото ми предлагаха да сменим акумулатора, но аз също си помислих че 4 години за акумулатор и автомобил който не се е застоявал изобщо, освен последния 1 месец в който чаках да сменя предното стъкло...
Този престой явно се е оказал дълъг, а и аз не се досетих да се опитам да заредя акумулатора поне един два пъти...
При възстановителното зареждане (режим Recond) на това зарядно пише че по-добре да се отсъедини акумулатора от автомобила, понеже в този режим напрежението се повишава до 15.8V, което може да е вредно за някои електронни уреди. Та да кажа, че отсъединяването на акумулатора не води до никакви последици, освен за настройките на MFA - език, осветление, зимни гуми и т.н. Трябва да се настрои след това и часовника.
Загубват се временните километражи (1 и 2), както и показанията за среден разход на гориво.
В сервиза на VW явно са се объркали, защото ми предлагаха да сменим акумулатора, но аз също си помислих че 4 години за акумулатор и автомобил който не се е застоявал изобщо, освен последния 1 месец в който чаках да сменя предното стъкло...
Този престой явно се е оказал дълъг, а и аз не се досетих да се опитам да заредя акумулатора поне един два пъти...
При възстановителното зареждане (режим Recond) на това зарядно пише че по-добре да се отсъедини акумулатора от автомобила, понеже в този режим напрежението се повишава до 15.8V, което може да е вредно за някои електронни уреди. Та да кажа, че отсъединяването на акумулатора не води до никакви последици, освен за настройките на MFA - език, осветление, зимни гуми и т.н. Трябва да се настрои след това и часовника.
Загубват се временните километражи (1 и 2), както и показанията за среден разход на гориво.
- Venkicha
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
- Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
- Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
(krraynov) Още ли си със същия акумулатор ? Питам защото и моя си отива - на 4 години и малко е на alltrack 2012г. Чудя се да го зареждам или да купувам нов . При тези ниски температури последните дни как се държи твоя?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
Venkicha написа:(krraynov) Още ли си със същия акумулатор ? Питам защото и моя си отива - на 4 години и малко е на alltrack 2012г....
Здравей,
Не не съм със същия акумулатор. Три месеца по-късно купих нов. AGM акумулаторите изведнъж окапват, в някоя тема писах за това. Можеш да погледнеш в Battery Regulator мисля 61 беше колко % капацитет показва акумулатора. Ако е под 50...40, трябва да мислиш за нов, няма смисъл от зарядни,. въпреки че аз минах по тоя път. Ама едно зарядно е 150лв (истинско), а един AGM 70Ah 700A акумулатор около 300лв.
Ето тук погледни: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=462308
Аз продавам Пасата на който смених акумулатора. Сега взех един Alltrack и той е 2012, обаче акумулатора и на него е пътник, добре че колата е в гараж, иначе ме съмнява дали ще запали в тия студове напоследък, ако е навън. Старт стоп системата работи, значи още малко време акумулатора я лъже :) и тя ще го хване. Много бързо след като съм запалил има случаи, когато решава и загасва двигателя, постоява примерно няма и минута и решава да го запали, - според мен акумулатора лъже че се е заредил, вдига си бързо напрежението - и затова старт-стоп системата реагира така. Като загасне колата, много бързо се разрежда и затова я пали толкова скоро. Идва по-късно и един момент в който и това спира и стар-стоп системата не изключва двигателя.
- Venkicha
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
- Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
- Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
Явно ще се купува нов. А ме уверяваха че за Варта 4г. са малко но явно толкова им е живота. Както прочетох в другата тема най-вероятно няма да се сменя в VW прекалено солено идва.
- TISSOT
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
- Местоположение: Варна/София
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
krraynov написа:Venkicha написа:(krraynov) Още ли си със същия акумулатор ? Питам защото и моя си отива - на 4 години и малко е на alltrack 2012г....
Здравей,
Не не съм със същия акумулатор. Три месеца по-късно купих нов. AGM акумулаторите изведнъж окапват, в някоя тема писах за това. Можеш да погледнеш в Battery Regulator мисля 61 беше колко % капацитет показва акумулатора. Ако е под 50...40, трябва да мислиш за нов, няма смисъл от зарядни,. въпреки че аз минах по тоя път. Ама едно зарядно е 150лв (истинско), а един AGM 70Ah 700A акумулатор около 300лв.
Ето тук погледни: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=462308
Аз продавам Пасата на който смених акумулатора. Сега взех един Alltrack и той е 2012, обаче акумулатора и на него е пътник, добре че колата е в гараж, иначе ме съмнява дали ще запали в тия студове напоследък, ако е навън. Старт стоп системата работи, значи още малко време акумулатора я лъже :) и тя ще го хване. Много бързо след като съм запалил има случаи, когато решава и загасва двигателя, постоява примерно няма и минута и решава да го запали, - според мен акумулатора лъже че се е заредил, вдига си бързо напрежението - и затова старт-стоп системата реагира така. Като загасне колата, много бързо се разрежда и затова я пали толкова скоро. Идва по-късно и един момент в който и това спира и стар-стоп системата не изключва двигателя.
Здравей колега, вчера и аз забелязах същия проблем като твоя на моя Touran 2013. Прибирам се от работа и на първия светофар загасна, на следващия обаче НЕ . Вкл/Изкл. от бутона ама пак не гасне. Та въпроса ми е дали ще избутам зимата с него (нямам гараж) или да се ориентирам към нов и стария да го
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
TISSOT написа:Здравей колега, вчера и аз забелязах същия проблем като твоя на моя Touran 2013. Прибирам се от работа и на първия светофар загасна, на следващия обаче НЕ . Вкл/Изкл. от бутона ама пак не гасне. Та въпроса ми е дали ще избутам зимата с него (нямам гараж) или да се ориентирам към нов и стария да го
Иди да тестват акумулатора в магазин за акумулатори или по-добре в автосервиз - какъв капацитет има остатъчен и тогава купувай... ако е над 40-50% ще изкара зимата..
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
Не е лошо да се зареди преди зимата на зарядно, без значение дали е на ръба или е на 80% примерно.
- TISSOT
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
- Местоположение: Варна/София
Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?
Благодаря за съвета колеги, ще отида другата седмица в Порше Мобилити Юг че имам още гаранция към тях.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта