Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот krraynov » Вто 17 ное 2015 20:02


Passat B7, 2.0 TDI Trendline BMT (със старт-стоп система).
Както е ясно тя задейства при 18 условия, едното от които е степен на зареденост (или напрежение-не съм сигурен) на акумулатора.
Има съмнение че акумулатора не е изправен, поради което Старт-стоп системата в момента не изключва двигателя при спиране.
Установих чрез Ваг-Ком, че:
- до 85% зареденост на акумулатора, напрежението се поддържа от регулатора около 14.7V.
- над 85% зареденост на акумулатора напрежението се поддържа от регулатора около 13.5V.

Въпрос 1. Правилно ли работи регулатора на напрежение?

Акумулатора след като е 85% зареден и изключа двигателя, при натоварване около 35А (около 0.6Ah/min) след около 5мин показва 75% зареденост, а напрежението става 12.2V

Изчислително 5min x 0.6Ah/min = 3Ah, т.е компютъра показва че има спад с 10Ah, което според мен означава че акумулатора си отива.

Въпрос 2: Акумулатора трябва ли да се подмени?

Последна промяна от krraynov на Пет 26 май 2017 20:51, променено общо 4 пъти.




ogromin
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 20 юни 2012 21:47
Автомобил: B 5.5
Двигател: AVF 2001 4motion
Местоположение: BG

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V

Мнениеот ogromin » Сря 18 ное 2015 8:27


За самия акумулатор не е добре да пада под 12,5 . Мери На запален двигател с възможно най-много консуматори - фарове + халогени мъгла + подгрев(стъкла , огледала , седалки) + климатик ако не пада под 13,5 , регулатора и генератора са е ОК .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V

Мнениеот stefan4o » Сря 18 ное 2015 11:26


Стар и изпитан метод за тест на акумулатор е - сваляш, свързваш консуматор и гледаш за колко време ще се разреди и напрежението му да падне до долната граница.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V

Мнениеот nii » Сря 18 ное 2015 12:27


компютъра смята остатъчния капацитет на база измерено напрежение. т.е. не чак толкова точно.

АГМ акумулатор дори със старт-стоп трябва да изкара доста повече от 4 години.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V

Мнениеот krraynov » Сря 18 ное 2015 16:30


Снощи го заредих с много добро зарядно което става и за AGM акумулатори.
http://www.akumulator.pro/shop/image/data/pdfs/MXS5.0/MXS%205.0_BG.pdf

Днес Старт-стоп системата работи.

Както препоръчват ще направя още едно възстановително зареждане (Recond) и мисля да си карам с този акумулатор


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V

Мнениеот nii » Чет 19 ное 2015 19:59


Правилно си направил, зарядното е най-доброто възможно!


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V

Мнениеот krraynov » Съб 21 ное 2015 18:53


Да и аз така мисля-за зарядното.

В сервиза на VW явно са се объркали, защото ми предлагаха да сменим акумулатора, но аз също си помислих че 4 години за акумулатор и автомобил който не се е застоявал изобщо, освен последния 1 месец в който чаках да сменя предното стъкло...
Този престой явно се е оказал дълъг, а и аз не се досетих да се опитам да заредя акумулатора поне един два пъти...

При възстановителното зареждане (режим Recond) на това зарядно пише че по-добре да се отсъедини акумулатора от автомобила, понеже в този режим напрежението се повишава до 15.8V, което може да е вредно за някои електронни уреди. Та да кажа, че отсъединяването на акумулатора не води до никакви последици, освен за настройките на MFA - език, осветление, зимни гуми и т.н. Трябва да се настрои след това и часовника.
Загубват се временните километражи (1 и 2), както и показанията за среден разход на гориво.


Потребителски аватар
Venkicha
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот Venkicha » Нед 08 яну 2017 18:51


(krraynov) Още ли си със същия акумулатор ? Питам защото и моя си отива - на 4 години и малко е на alltrack 2012г. Чудя се да го зареждам или да купувам нов . При тези ниски температури последните дни как се държи твоя?


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот krraynov » Нед 08 яну 2017 23:25


Venkicha написа:(krraynov) Още ли си със същия акумулатор ? Питам защото и моя си отива - на 4 години и малко е на alltrack 2012г....


Здравей,
Не не съм със същия акумулатор. Три месеца по-късно купих нов. AGM акумулаторите изведнъж окапват, в някоя тема писах за това. Можеш да погледнеш в Battery Regulator мисля 61 беше колко % капацитет показва акумулатора. Ако е под 50...40, трябва да мислиш за нов, няма смисъл от зарядни,. въпреки че аз минах по тоя път. Ама едно зарядно е 150лв (истинско), а един AGM 70Ah 700A акумулатор около 300лв.

Ето тук погледни: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=462308

Аз продавам Пасата на който смених акумулатора. Сега взех един Alltrack и той е 2012, обаче акумулатора и на него е пътник, добре че колата е в гараж, иначе ме съмнява дали ще запали в тия студове напоследък, ако е навън. Старт стоп системата работи, значи още малко време акумулатора я лъже :) и тя ще го хване. Много бързо след като съм запалил има случаи, когато решава и загасва двигателя, постоява примерно няма и минута и решава да го запали, - според мен акумулатора лъже че се е заредил, вдига си бързо напрежението - и затова старт-стоп системата реагира така. Като загасне колата, много бързо се разрежда и затова я пали толкова скоро. Идва по-късно и един момент в който и това спира и стар-стоп системата не изключва двигателя.


Потребителски аватар
Venkicha
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот Venkicha » Пон 09 яну 2017 1:07


Явно ще се купува нов. А ме уверяваха че за Варта 4г. са малко но явно толкова им е живота. Както прочетох в другата тема най-вероятно няма да се сменя в VW прекалено солено идва.


Потребителски аватар
TISSOT
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
Автомобил: VW Touran
Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
Местоположение: Варна/София

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот TISSOT » Сря 04 окт 2017 8:26


krraynov написа:
Venkicha написа:(krraynov) Още ли си със същия акумулатор ? Питам защото и моя си отива - на 4 години и малко е на alltrack 2012г....


Здравей,
Не не съм със същия акумулатор. Три месеца по-късно купих нов. AGM акумулаторите изведнъж окапват, в някоя тема писах за това. Можеш да погледнеш в Battery Regulator мисля 61 беше колко % капацитет показва акумулатора. Ако е под 50...40, трябва да мислиш за нов, няма смисъл от зарядни,. въпреки че аз минах по тоя път. Ама едно зарядно е 150лв (истинско), а един AGM 70Ah 700A акумулатор около 300лв.

Ето тук погледни: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=462308

Аз продавам Пасата на който смених акумулатора. Сега взех един Alltrack и той е 2012, обаче акумулатора и на него е пътник, добре че колата е в гараж, иначе ме съмнява дали ще запали в тия студове напоследък, ако е навън. Старт стоп системата работи, значи още малко време акумулатора я лъже :) и тя ще го хване. Много бързо след като съм запалил има случаи, когато решава и загасва двигателя, постоява примерно няма и минута и решава да го запали, - според мен акумулатора лъже че се е заредил, вдига си бързо напрежението - и затова старт-стоп системата реагира така. Като загасне колата, много бързо се разрежда и затова я пали толкова скоро. Идва по-късно и един момент в който и това спира и стар-стоп системата не изключва двигателя.



Здравей колега, вчера и аз забелязах същия проблем като твоя на моя Touran 2013. Прибирам се от работа и на първия светофар загасна, на следващия обаче НЕ :gruebel . Вкл/Изкл. от бутона ама пак не гасне. Та въпроса ми е дали ще избутам зимата с него (нямам гараж) или да се ориентирам към нов и стария да го :bishop


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот krraynov » Съб 07 окт 2017 0:21


TISSOT написа:Здравей колега, вчера и аз забелязах същия проблем като твоя на моя Touran 2013. Прибирам се от работа и на първия светофар загасна, на следващия обаче НЕ :gruebel . Вкл/Изкл. от бутона ама пак не гасне. Та въпроса ми е дали ще избутам зимата с него (нямам гараж) или да се ориентирам към нов и стария да го :bishop

Иди да тестват акумулатора в магазин за акумулатори или по-добре в автосервиз - какъв капацитет има остатъчен и тогава купувай... ако е над 40-50% ще изкара зимата..


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот netizen » Съб 07 окт 2017 7:43


Не е лошо да се зареди преди зимата на зарядно, без значение дали е на ръба или е на 80% примерно.


Потребителски аватар
TISSOT
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
Автомобил: VW Touran
Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
Местоположение: Варна/София

Re: Passat B7 регулатор напрежение AGM акумулатор 14.7/13.5V?

Мнениеот TISSOT » Вто 10 окт 2017 10:18


Благодаря за съвета колеги, ще отида другата седмица в Порше Мобилити Юг че имам още гаранция към тях.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта