пасат б3 115 к.с. проблем с таблото

Техническа и сервизна информация за Passat
tucow
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

пасат б3 115 к.с. проблем с таблото

Мнениеот tucow » Съб 09 яну 2016 18:32


Пак проблем с таблото на пасат б3 115 к.с. Колеги знам, че е писано много но все пак да споделя и аз. На таблото ми се изписва много висока температура и лампичката за прегряване свети постоянно. Колата си има нормална температура и антифриза си е достатъчен, но на таблото показва 110 гр. Първо смених температурния датчик на тройника- резултат нямаше. После смених цялото казанче с капачката- пак без резултат. Накрая си взех от автоморгата цяло табло, защото във форума прочетох, че там е проблема, но новото табло показва същите данни и лампичката отново свети. Възможно ли е да съм взел табло със същия дефект или да търся проблема другаде? Вече нямам идея кое да проверявам. Моля ви колеги помагайте!




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18359
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с таблото на пасат б3 115 к.с.

Мнениеот radotom » Съб 09 яну 2016 18:40


tucow написа:много висока температура и лампичката за прегряване свети постоянно. Колата си има нормална температура и антифриза си е достатъчен, но на таблото показва 110 гр.

Постоянно? Това какво ще рече? Още след като запалиш сутрин, на студена кола ли?
И с какво измери реалната температура и къде я мери?


tucow
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: проблем с таблото на пасат б3 115 к.с.

Мнениеот tucow » Съб 09 яну 2016 18:50


Една минута след като запаля колата и лампичката почва да мига. Температурата показва 110 гр. още като запаля колата, бавно се покачва и след около 30 сек. вече е 110 гр. Мерил съм антифриза в раширителния съд с професионален термометър, при загрял двигател е около 83- 85 гр.


pa4o_ivanov61
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: проблем с таблото на пасат б3 115 к.с.

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Съб 09 яну 2016 20:23


проблема ти е в таблото.часта е евтина ,но намери човек които разбира да я смени.на служебните пасати ,които поддържам на половината болката е същата.не съм много в час с токовете, но видях че се сменя една дребна джаджа с две крачета и се оправя.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18359
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с таблото на пасат б3 115 к.с.

Мнениеот radotom » Съб 09 яну 2016 20:44


Да, ама той пише, че вече веднъж е сменил таблото.
По-скоро има късо по кабелите на датчика.


pa4o_ivanov61
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: проблем с таблото на пасат б3 115 к.с.

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Съб 09 яну 2016 20:56


по принцип таблата на модела имат тая болка. вероятноста новото табло да има тоя проблем е голяма. нали се мъчим да помогнем кои с каквото може. не налагам мнение, а споделям от опит с тия пасати.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10648
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: проблем с таблото на пасат б3 115 к.с.

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 09 яну 2016 21:54


radotom написа:Да, ама той пише, че вече веднъж е сменил таблото.
По-скоро има късо по кабелите на датчика.

И аз съм склонен да повярвам на същото. На един приятел сменихме уреда с работещ такъв и правеше същия номер, взехме да сменяваме стабилизатора на напрежението от друг уред, оказа се че не е същия и изгоря от раз. От три табла направихме едно да работи, накрая след 2-3 дни изгоря и този уред. Оправи се работата като му сложихме табло с мфа и поради тая причина пренаредихме окабеляването от бушониерата до таблото. От тогава няма проблеми


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18359
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с таблото на пасат б3 115 к.с.

Мнениеот radotom » Съб 09 яну 2016 23:59


pa4o_ivanov61 написа:по принцип таблата на модела имат тая болка. вероятноста новото табло да има тоя проблем е голяма..

Така е! :th_up
Аз и моето бях припоявал, че и на още 2-3 колеги.
Но ако е стабилизатора (най-честия проблем), щеше да има ядове и с горивомера. На същото захранване е.
Но може колегата да не е обърнал внимание... Или да се кефи, че му е пълен резервоара :mhihi


tucow
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: пасат б3 115 к.с. проблем с таблото

Мнениеот tucow » Сря 13 яну 2016 12:38


Колеги, пробвах с трето табло, което съм сигурен, че работи и резултата същия. 110 гр. още при запалване на колата показва. Проблема остава да е в кабелите, които влизат в таблото но къде да търся?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4432
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 115 к.с. проблем с таблото

Мнениеот Pet_rov » Сря 13 яну 2016 13:07


viewtopic.php?f=6&t=399970&start=30
Колега, ето една тема за табло. Не знам дали ще ти помогне, но поне ще добиеш някаква представа за различните проблеми, описани тук.


tucow
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: пасат б3 115 к.с. проблем с таблото

Мнениеот tucow » Сря 13 яну 2016 16:06


Еврика, колеги. След като смених отново температурният датчик в тройника, нещата се оправиха. Явно този, който съм купил първоначално е бил дефектен. Ако бях го хванал навреме, щях да си спестя много неприятности и нерви. Благодаря на всички, които се включиха в темата!


nikoi84
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: пасат б3 115 к.с. проблем с таблото

Мнениеот nikoi84 » Съб 14 юли 2018 19:51


Здравейте. И аз имам подобен проблем със загряването. Всичко започна от един повреден изпарител. Смених го... Спука се един от маркучите и колата остана без антифриз, но не е вдигала повече от 100 градуса. Отбих, оставих я да изтине и подмених маркуча. Долях колата пасат б3 с вода и обезвъздуших системата като оставих разширителния съд с отворена капачка докато загрее и отвори и големия кръг да долея вода и да изчакам да затворя капачката след като се пусне перката. Всичко беше наред. Прибрах се , а колата не е вдигала повече от 90 градуса. На другия ден я покарах и всичко беше нормално, докато не се наложи да излизам пак след около 30 мин. по късно, давам на контакт, а стрелката на температурата подминава 100 градуса без да е запалена. Взех термометъра на детето с която му мерим температурата и измерих температурата, показваше 87 градуса замерено на блока, на разширителния съд и отдадох тази анумалия на датчика на температурата или таблото. Взех друго табло и проверих температурата, пак показа над 100 градуса и реших, че таблото е изрядно , а проблема е в датчика на температурата на тройника. Смених и него и след това таблото достигна до 130 градуса и светна и червената лампа на охладителнат течност, а температурата с термометъра е около 90 градуса на водата, а на уреда показва 130, но ги качва постепенно. Сложих стария датчик те пературата стана 110 градуса на уреда. Перката на радятора се включваше на 110 градуса. Почнах да мисля, че съм си купил фалшив датчик, но и стария да е прецакан и новия... Поогледах колаа и барнах маркуча на термостата към радятора студен. Казах си това е проблема.... Смених го и пак същото, перката включва на 110 градуса, температурата на уреда стига до 130 градуса. Вече съм шах и мат. Нов датчик и термостат , а проблема си остана. Със стария датчик за температура показва 120 градуса. Водата в системата обаче не ври и не кипи и е около 90 градуса. Пипнах пак маркуча на термостата студенн и надува (става твърд) и е студен. Отвъртях капачката на разширителния съд и термостата отвори и маркуча омекна и се стопли и той и радиатора, но температурата на уреда не падна под 120 градуса. МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ С ИДЕИ. БЛАГОДАРЯ ВИ.


nikoi84
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: пасат б3 115 к.с. проблем с таблото

Мнениеот nikoi84 » Съб 21 юли 2018 21:37


Здравейте и благодаря на всички за активността. Проблема с показанията на температурата е решен... Споделям днешния си опит и дано спестя много мъки на някой дето да се лута така като мен. Проблема беше в температурния датчик , заради който ненужно смених и термостата, защото симптомите съвпадат - заседнал термостат 110 градуса температура и студен маркуч на термостата и долна половина на радятора студени. Еми как няма да са студени, като не е стигнал работна температура от 87 градуса... Днес след като ходих по автоморгите разбрах, че има много модификации на температурни датчици. Основно са два вида - тройник с 3 датчика с две крачета (цветовете са различни за различните кубици двигатели) или тройник с един датчик с 4 крачета... Та моят е от първия модел с три датчика, което означава по - стария модел на пасат 2 (Б3). Моя оргиналния беше , черен на цвят (vernet), който замених с фалшивия датчик FAE. Днес в автоморгата имаше подобен двигател на моя 1,8 но с червен датчик и си казах, датчика си е датчик и измерва температура. С този червен датчик дадох на контакт и стрелката без да е запалена колата отиде на 130 градуса и това означава , че и цвета е от значение! Както и да е отидох от друг магазин където ми препоръчаха датчих MEYLE. Сложих го и всичко заспа. При 87 градуса се отвори термостата, стигна 90 градуса, включи се перката на радиатора, след което стрелката малко се върна на 85 градуса преблизително защото се отвори и големия кръг. Та това което трябва да споделя и за колегите които карат пасати си на 70 градуса, да вземат да си сменят първо датчика за температурата, защото е евтин и е по - лесен за смяна, след което да сменят термостат. Това го казвам , защото моят пасат със стария датчик си беше така, на дълъг път ми държи 70 градуса, много рядко е отивал 90 градуса и то при градско каране лятото. А новият MEYLE закова 90 градуса още в началото.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта