Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 07 окт 2016 19:39


Имам интересен проблем, който забелязвам от тия дни, откакто започнах да карам на газ. При гасене на двигателя, нещо отзад откъм изпускателните колектори изсъсква малко след като изгася и излиза малко пара.
При работещ двигател не излиза никаква пара. Имам парно, всичко си работи нормално.
Долу на блока под тройника след смяна на антифриза, забелязах че има влажно петно. Изглежда пластмасовият тройник е за смяна. Така и ще стане.
От къде е може да е това изсъскване, защото ме притеснява? Виждам, че е отзад, но не виждам къде точно.
Онзи ден смених антифриза с Лукойл-ски. Преди това не съм обръщал внимание на подобен проблем. Системата е обезвъздушена, оставих да превърти няколко пъти с отворена капачка вентилатора, имам парно.
Изсъскването е подобно на това, ако се капне вода върху горещ котлон.




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот Danny boy » Съб 08 окт 2016 5:47


Има една уплътняваща гумичка на всмукателния колектор към главата през който преминава антифриза.С времето тя се спича и започва да капе по малко върху изпускателния колектор ,и като е нагрят съска.
Сваля се всмукателния колектор и се сменя гумичката.С времето нещата малко по малко се влошават и теча се увеличава.
Ако искаш пробвай една добавка на redweld на holts за течове по охладителната система.
Има ги по 10лв. в кауфланд синьо шишенце.
Не запушва парното,на две мои коли съм слагал и мисля че ще свърши работа.


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот Jijooshu » Съб 08 окт 2016 8:33


За холтса потвърждавам, моята миналата година замръзна и след това текна от радиатора. Само че има тънкост - не се налива по описания на опаковката начин. За съжаление не помня как точно беше, но ако пише да го налееш на студена кола, го налей на напълно загряла.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 08 окт 2016 9:39


Най добрия вариант е сваляне на смукателния колектор и смяна на гарнитурата и гумичката
Не е лесно да се свали, но не е и невъзможно


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13376
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 08 окт 2016 9:51


инжектопляктор написа: изсъсква малко след като изгася

Въздиша по теб.
:mhihi


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Съб 08 окт 2016 12:11


Аз не виждам течове, само когато я изгася 1-2 пъти чувам изсъскване, все едно е капнала вода върху котлон.
Когато двигателят е запален, всичко си е точно.
Значи казвате, че шибаният подгрев на колектора играе номера, така ли? Някой може ли да ми каже как изглежда гарнитурката и дали е лесно да се свали колектора? То какво лесно, 20 годишни болтове, половината от които ще ги скъсам. :screwy
Аз се панирах да не е гарнитура на глава, пък гледам че парно и т.н всичко точно.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 08 окт 2016 12:46


То капе точно върху горещ котлон, директно върху изпускателния колектор и затова съска.
Смяната, болтовете са на шибани места и трябва да се гледат с огледало, но с хубав инструмент се отвиват лесно
Ето гарнитурката и болтовете, на номер 3 е гумичката дето те ебава
Изображение


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Съб 08 окт 2016 14:57


К.Одаджийски написа:...но с хубав инструмент се отвиват лесно Ето гарнитурката и болтовете, на номер 3 е гумичката дето те ебава

Ясно! Ако й сипя добавка, има ли вероятност да стане работата? То течът е по 1-2 капки максимум, изглежда като стана студено и се видя. Проблемът е, че ме е страх да не скъсам болтовете на колектора, че ще си отворя 10 пъти повече проблеми.
За хубав инструмент - имам яка тресчотка 1/2(FORCE), както и камъни.
Да я карам така, докато се наема да я правя няма да е фатално, така ли да разбирам?
Интересното е, че при работещ двигател не го прави, само като го изгася и изчакам малко. :biggrin


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 08 окт 2016 15:32


Това е гума там, не знам дали ще го затисне препарат против течове. Болтовете за яки, не можеш да ги скъсаш. Дълги са и мисля че са неръждаеми.
Като цяло не ти трябва яко гидоре, а тънко и здраво с малка тресчотка, щото разстоянието не е голямо за бъркане. Средните два болта имат специално направено място в колектора през което да минава инструментът. Ще ти трябва и едно огледало, ако не за развалянето, за събирането със сигурност.
Хубаво е накрайника да е плътен за да може да се закрепи болта на него и да го поставиш на мястото му
Естествено има и вариант да е спукан там колектора и при изстиване да отваря като за 1-2 капки...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Съб 08 окт 2016 16:10


К.Одаджийски написа:Като цяло не ти трябва яко гидоре, а тънко и здраво с малка тресчотка, щото разстоянието не е голямо за бъркане. Средните два болта имат специално направено място в колектора през което да минава инструментът.

Проблема е, че е навряно и не се вижда. :smile Кажи ми, правил ли си нещо подобно и какъв би бил подходящият инструмент за целта, за да го взема? Щом 1/2 тресчотка не става. :biggrin Имам и малка тресчотка, но не е достатъчно здрава.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 08 окт 2016 16:24


Правил съм го, отвън на пътя, 6 часа ми отне да сваля моното с колектора и инсталацията от един пасат, да сваля моя целия инжекцион с инсталацията и да монтирам моното с неговата инсталация :biggrin
Накрая малко запалих едни кабели щото обърках розовия с червения на бушониерата, но всичко беше ток и жица :Mr Green Fun


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Съб 08 окт 2016 17:23


К.Одаджийски написа:Правил съм го, отвън на пътя...

С какви инструменти го сваля? Да разбирам, че не е нищо сложно или е нещо гадно, за което е най-добре да си взема и помощник?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 13 окт 2016 15:25


Никъде няма добавка на Холтс, взех на Mannol. Да сипвам?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13376
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 13 окт 2016 16:19


Сипвай смело, после ще питаш защо нямаш парно.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 13 окт 2016 16:46


Zdravko Zankov написа:Сипвай смело, после ще питаш защо нямаш парно.

Не с лошото. :smile



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gogaresko и 69 госта