Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Здр колеги,след като продадох своята БОРА реших да закупя Б5.5 АЗМ с тенденция за ГИ.Искам да споделя своето приключение защото смятам че ще ви бъде интересно.Та...като фен на марката имам претенции, че съм човек които може да познае кой автомобил от тези години е 'убит от бой' и кой е пазен и подържан в смисъл състояние на купето работа на мотор и т.н......Харесах Пасат 2.0 АЗМ 2002 от Германска авто къща комфортлайн,перфектен външен и вътрешен вид без протъркани и смачкани седалки снежно бял таван и колонки и т.н.......заедно с перфектни зимни гуми с джанти в багажника.Наистина много свежа кола.Двигателя работеше тихо и равномерно без излишни шумове и на 230 000км според показанията на таблото.След обстоен преглед в сервиз се оказа че е със сменен ангренаж и нова водна помпа и нови тампони по окачването.Смених му маслото с филтрите и радостен започнах да шофирам из морските курорти понеже съм от морето докато не установих че автомобила бясно харчи масло!!! . Един ден дори светна лампата за ниско ниво на маслото.Разхода беше скандален.1Л. НА 2000км.Реших да отварям мотора и какво да видим?!Сегменти-ужас!! Покритието на биелните лагери беше нарушено почти изцяло.Основни лагери и кол.вал са ОК.Майсторът ми не можа да повярва колко нагар има по челото на буталото.Нагар който едвам е почистил.След диагностика се оказа че колата е на 360 000км Въпросът ми е как е възможно кола с перфектен външен и вътрешен вид и с нормална работа на мотора да има такива поражения по двигателя, и да не дава признаци за тях (освен по щеката)Очевидно е че е и доста подържана. Не вярвах че мога да се заблудя чак толкова! :)
Последна промяна от BurgasVW на Чет 13 окт 2016 11:46, променено общо 1 път.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: купих аzm и направих основен ремонт
Колега, грешката ти е, че не си потърсил във форума предварително информация за този мотор. Проблемът е в дефектни сегменти и е при почти всички кодове, с изключение на един мисля, но той беше на Шаран. Така че не е от км, заводски си е дефекта. И си оправи заглавието на темата, че ще я заключат.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: купих аzm и направих основен ремонт
Не знам колко добър познавач на марката си колега, ама то е всеизвестно, че 2.0 моторите, не само при пасат б 5.5, а и при голф 4 са маслояди.
Re: купих аzm и направих основен ремонт
Много добре знам, че са маслояди.....а биелните лагери защо са здали багажа
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: купих аzm и направих основен ремонт
Сигурно защото ДВГ е проектиран да работи на бензин, не на масло За 360000км с такъв разход можеше и буталата и биелите и всичко да е заминало, ти се чудиш за лагерите.
Re: купих аzm и направих основен ремонт
И най-интересното е, че след смяна на сегменти и лагери, гумички и т.н. разхода на масло няма да се промени особено.
защото е каран и доста на светнала лампа
BurgasVW написа:Много добре знам, че са маслояди.....а биелните лагери защо са здали багажа
защото е каран и доста на светнала лампа
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
Zdravko Zankov да каже, той май беше доволен след ремонта, но това е интересно което казваш.
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
vanesto написа:Zdravko Zankov да каже, той май беше доволен след ремонта, но това е интересно което казваш.
знам от неговата тема се надъхахме и направихме една бора на колега, от литър на 1000 свалихме до 1 на 2000
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
Изминъл съм само 2000км и не е мръднало.Липсват и кълбетата дим отзад когато загрее доста.Ще покарам и ще споделя.
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
при мен след смяна на масло до 4-5хил км не го пипа при градско каране. След тези километри съм между 2-3 литра доливане до 10хил. Примирил съм се. При магистрално каране 140-170 си го смуква стабилно и отива на литър на 1500-2000км. Така вече 100 хил км за 3 години и половина, не е болка за умиране .
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
Да не е болка за умиране но защо да е така при положение, че ти е отремонтирано всичко.Сегментите уплатняват вече,компресията-ок,гумички-ок.При мен има износване на цилиндрите като износването е стъпаловидно-първи минимално и четвърти най-много(но не фрапиращо) Дали това е проблем??? И как на други марки огромни разходи на мсало се оправят с едни гумички а при нас.... :)
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
Сходен ли е проблема с на 2.0tfsi? Там мисля, че се сменяха и буталата.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
viewtopic.php?f=5&t=456020&hilit=AQY
Ето я моята тема.
Понавъртях км след ремонта.
Вече са над 50к.
За 10000км разхода е около 300мл.
Над 90% от км са извънградско,при обороти 2800-3500.
В момента е с масло 5W30,просто експеримент.
Следващата смяна ще е отново с 5W40,Total.
Държа да отбележа, че блока при мен беше перфектен. С почти нулево износване.
Ето я моята тема.
Понавъртях км след ремонта.
Вече са над 50к.
За 10000км разхода е около 300мл.
Над 90% от км са извънградско,при обороти 2800-3500.
В момента е с масло 5W30,просто експеримент.
Следващата смяна ще е отново с 5W40,Total.
Държа да отбележа, че блока при мен беше перфектен. С почти нулево износване.
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
BurgasVW написа:Да не е болка за умиране но защо да е така при положение, че ти е отремонтирано всичко.Сегментите уплатняват вече,компресията-ок,гумички-ок.При мен има износване на цилиндрите като износването е стъпаловидно-първи минимално и четвърти най-много(но не фрапиращо) Дали това е проблем??? И как на други марки огромни разходи на мсало се оправят с едни гумички а при нас.... :)
Колко е износването на цилиндрите, замерихте ли го? Блокът алуминиев ли е?
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: основен ремонт на 2.0 аzm
На 2.0 блока е чугунен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта