Здравейте на всички!
Предварително се извинявам ако има подобна тема, но нямам много време да търся, а колата трябва да се кара . Значи, преди 5 дена си купих Пасат Б5.5 от 2003 година с типтроник 5 скорости. Колата е от Холандия и се кара в Холандия. На 306 000км е и има газов инжекцион. Двигателя е 2.3 VR5 20V 170 коня. Като почнах да я карам колата малко повече, забелязах леко да блъска като превключва от Неутрална към предавка, например 1-ва или 2-ра, когато намалям на светофар и после тръгвам. Не го прави винаги обаче. Също така и като съм на място и като минавам през P и R също бута колата от време на време. Източихме малко от маслото и е черно, но не гадния черен цвят. Тоест, точно на границата за смяна е. Но днес ударих на камък като ми каза майстора, че не знае как да налее маслото. След като я огледа, каза че трябва специална помпа, която да налее маслото вътре, а той няма такава. Наистина ли може само с помпа да се налее? Отделно има и друг проблем и той е когато карам и съм на 1700-1800, започват да ми играят оборотите. Усеща се само когато ускорявам от 1-ва до 3-та. На 5-та предавка не се усеща нищо, но се вижда как играят оборотите. След 2000 оборота се изчиства и стрелката забива на едно място. Пробвах и на "ръчен" режим да превключвам предавките, но пак си играят оборотите. Колата в момента се кара на бензин, тъй като има проблем с газовия инжекцион. Първото нещо, което ми дойде на акъл е ако някоя от дюзите не е наред. Но вече почнах да се плаша малко от този автомат. . Някой имал ли е такива проблеми?
Благодаря предварително!
Passat B5.5 2.3 VR5 20V - Въпрос за типтроника
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Passat B5.5 2.3 VR5 20V - Въпрос за типтроника
Ето ти няколко клипа да се ориентираш:
В най лошия случай ще ти трябва една "смотана помпа" за 20-30лв която да навиеш на бутилката и да помпаш маслото нагоре. Ето ти примерна помпа, но погледни, че имаш място от където може да налееш маслото без помпа само с маркуч или в лошия случай с подобна помпа.
В най лошия случай ще ти трябва една "смотана помпа" за 20-30лв която да навиеш на бутилката и да помпаш маслото нагоре. Ето ти примерна помпа, но погледни, че имаш място от където може да налееш маслото без помпа само с маркуч или в лошия случай с подобна помпа.
- kamata93
- Мнения: 36
- Регистриран на: Сря 28 ное 2012 2:02
- Автомобил: VW Passat VR5
- Двигател: 2003
- Местоположение: The Hague
Re: Passat B5.5 2.3 VR5 20V - Въпрос за типтроника
Благодаря за отговора! Обаче при мен изглежда по-друг начин. На Пасата, скоростната кутия е надлъжна и там видяхме точно до болта за източване на старото масло един друг голям болт и механика си помисли, че оттам се вкарва с помпа и новото. Аз затова търся някой с Пасат, дали се е сбъсквал с такъв проблем :/
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 2.3 VR5 20V - Въпрос за типтроника
Виж дали този линк ще ти е полезен колега
http://www.myturbodiesel.com/wiki/atf-f ... -and-audi/
Във Форума ни се коментират различни количества за частична смяна на маслото на такъв автоматик - типтроник, от 4 до 6л. Вероятно зависи, кой колега къде е направил смяната. Смяната е съществено да се извърши при определена температура на маслото, посочено е че е добре тя да се следи чрез четящата програма през VCDS кабел. Важно е при източването да се събира старото в съд, в който да се види колко точно е източено, за да се съобрази колко да се долее. Има и коментар, че дори и машинно не се гарантира абсолютно пълна смяна(в кутията оставало нещо от порядъка на около 1 л., но се приема за несъществено), само при демонтирате и разглобяване на кутията можело. За пълна машинна смяна се коментират 9-10 л.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/atf-f ... -and-audi/
Във Форума ни се коментират различни количества за частична смяна на маслото на такъв автоматик - типтроник, от 4 до 6л. Вероятно зависи, кой колега къде е направил смяната. Смяната е съществено да се извърши при определена температура на маслото, посочено е че е добре тя да се следи чрез четящата програма през VCDS кабел. Важно е при източването да се събира старото в съд, в който да се види колко точно е източено, за да се съобрази колко да се долее. Има и коментар, че дори и машинно не се гарантира абсолютно пълна смяна(в кутията оставало нещо от порядъка на около 1 л., но се приема за несъществено), само при демонтирате и разглобяване на кутията можело. За пълна машинна смяна се коментират 9-10 л.
- kamata93
- Мнения: 36
- Регистриран на: Сря 28 ное 2012 2:02
- Автомобил: VW Passat VR5
- Двигател: 2003
- Местоположение: The Hague
Re: Passat B5.5 2.3 VR5 20V - Въпрос за типтроника
Благодаря за линка, колега. Другата седмица ще сменям маслото и така. Намерих тук един майстор. Обаче откакто съм взел колата, само някакви проблеми :( Направо се отчаях от Пасатите...преди да ми размажат Голфа отзад, само бензин му сипвах и нямах ядове. А сега.....5000 електрически простотии...направо ми се плаче. Цял ден чета форума ама точно моя проблем никой няма. Колата не е лоша, но ме накара да се замисля за в бъдеще дали да си взимам VW пак :/
- BradataVR6
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 10 юни 2017 8:32
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 2.3 VR5 20V - Въпрос за типтроника
Колега, след като смени маслото оправи ли се проблема ? И аз имам подобен проблем (пасат 5 2.8 v6 tiptronic) при мен има бутане от P на D,N,R и обратно, но в движение няма нищо - плавно качва и сваля предавките. Въпроса ми е като сменя масло, филтри, гарнитура и тампони на кутията дали ще се оправи ? Моля и др. колеги, ако са имали подобен проблем да изкажат мнение по въпроса. Благодаря ! :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта