Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот ssssl » Пет 16 фев 2018 13:14


VWGT написа:Изчетох цялата тема, моят старт/стоп си работи, предполагам, че засега акумулатора ми е ОК.
Чета обаче по опциите, че имам Start/stop system with regenerative braking. Тази регенерация коя система на колата подпомага:
- само алтернатора, при зареждането на на акумулатора
- или нещо друго, което се ползва когато колата е на старт/стоп

Старт/стоп системата товари ли повече акумулатора, за него как е по-добре с вкл или с изкл старт/стоп?
Ако си изключа Старт/Стоп regeneration bracking-а активен ли е?
Какви са симптомите на мъртъв акумулатор? Рязко ли спира да работи (както умират тия с "окото")

"Регенерацията" се изразява в това, че при добре зареден акум., при подаване на газ зареждането спира и има зареждане само на моторна спирачка.
Неработещата старт-стоп с-ма, е сигурна индикация за заминаващ си акумулатор.




me7ro
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 26 юли 2018 17:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот me7ro » Чет 26 юли 2018 17:48


Здравейте колеги,

Искам да споделя моя опит със смяна на оригинален AMG акумулатор (дефектирал внезапно) с чисто нов. Автомобила е VW Sharan 2.0TDI 140к.с 2015г. старт/стоп. Оригиналния акумулатор изкара 1 месец след излизането на колата от гаранция (3години и 1 месец). Колата е със старт/стоп система.
Обявиха ми 540 лева цена от VW официалния сервиз за "оригинален" EXIDE 79Ah, 720A.
В сайта на VARTA при търсене на акумулатор ми дадоха падащи менюта да си кажа марка кола, модел, година, модификация и аз ги нацъках и ми излезе "едикойсимодел" който закупих и го поставиха в колата в VW официалния сервиз понеже тъй или иначе беше там за разни други дреболии. След това отидох да ми го измерят от магазина от който купих акумулатора и там измериха 12.8V и казах "колата ви не зарежда, оправете я иначе няма да ви важи гаранцията от нас и се върнете да ви дадем гаранционна карта".
Интересното беше, че когато дефектира стария оригинален акумулатор измерих 14.2V ток при запелен автомобил. Странно беше, че сега се измери 12.8V което "УЖ" показваше, че не зарежда колата... След 30мин бях в сервиз за алтернатори и те измериха 13.1V и ми казаха да покарам 2 дена и да видя дали зарежда. След още 30мин бях в офиса и преди да загася колата измерих 13.3V.
Запазих час пак във VW официален сервиз за този проблем за който те се очудиха. ОБАЧЕ 2 ЧАСА ПО-КЪСНО пак ми се обадиха и ми дадоха следното разяснение: "Колата има адаптивен алтернатор който си променя захранващото напрежение в зависимост от това дали акумулатора има нужда или ако консумацията в този момент е висока. Нормално е да отчита, че не зарежда когато акумулатора е чисто НОВ и е зареден добре. Като започне да се вдига консумацията като покарате тогава ще се намали заряда на акумулатора и алтернатора ще започне да зарежда колкото е необходимо което обикновенно е около 13.4V. В случай, че консумацията се вдигне много може да започне да зарежда на 13.8V или дори до 14V"
Помолих ги да ми го напишат в писмо за да може да го представя в магазина за акумулатори за да ми признаят гаранцията.
Ще наблюдавам и колата в следващите няколко дни... От VW са настроили от софтуера да работи с този модел VARTA който закупих и им дадох да монтират....
Дано съм помогнал на някой с тази информация!
Александър


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 3622
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 26 юли 2018 21:12


Абсолютно вярно, освен това при натоварване на двигателя при изкачване наклон например, алтернатора намалява зареждането, за да облекчи мотора. При натискане на спирачката и движение на скорост зарежда повече и спомага спирането. При наблюдение с елм327 волтажа варира от 12.1 до 14.7 волта. Освен старт стоп, зимата има и съществен консуматор под формата на електрически нагревател между климатичния и радиатора на парното. Мощността му е около 2кв не помня точно.


Tedko
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот Tedko » Пет 27 юли 2018 0:13


Лесен начин да се принуди "умното зареждане" да вдигне напрежението е да се включи някакъв по-сериозен консуматор, например къси/дълги светлини на изгасен двигател. Обикновено няколко минути са достатъчни. След стартиране на двигателя, зарядната система се опитва да възстанови нивото на заряд на акумулатора и вдига напрежението над 14V, колко точно над 14 зависи от температурата на акумулатора. Точно това е момента за измерване за заверка на гаранцията :biggrin . Този начин сработи при мен от раз.

Да питам - на колегата по-горе AGM акумулатора е издържал 3год. - не е никак много.
Как е при вас, тези които сте със старт-стоп? Колко изкарват?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2261
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот Vasseto » Пет 27 юли 2018 5:27


При мен оригиналния изкара около 6 години. В сервизната книжка пише, че няколко пъти са сваляни за заряд. Веднъж ги свалях за заряд и двата акумулатора и ми направи впечатление, че този за печката е почти нов. Само го разкарвам с мен, като изключим ледения период. Завъртях ги и сега съм с другия около година. При завъртането се оказа, че номера на акумулатора не същия в софтуера на автомобила. Явно някой се е опитал да смени само кодировката и така да накара автомобила да си мисли че е нов акумулатор. Та в този ред на мисли педи месец пак смених номера в софтуера.


me7ro
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 26 юли 2018 17:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот me7ro » Пет 27 юли 2018 9:39


Tedko написа:Лесен начин да се принуди "умното зареждане" да вдигне напрежението е да се включи някакъв по-сериозен консуматор, например къси/дълги светлини на изгасен двигател. Обикновено няколко минути са достатъчни. След стартиране на двигателя, зарядната система се опитва да възстанови нивото на заряд на акумулатора и вдига напрежението над 14V, колко точно над 14 зависи от температурата на акумулатора. Точно това е момента за измерване за заверка на гаранцията :biggrin . Този начин сработи при мен от раз.

Да питам - на колегата по-горе AGM акумулатора е издържал 3год. - не е никак много.
Как е при вас, тези които сте със старт-стоп? Колко изкарват?


Ако питаш мен, то това е оригиналния ми с който е закупена колата нова от магазина и гаранцията ми беше 5 години ИЛИ 120хил км тоест преди 12хил км ми е изтекла (сега съм на 132хил км).
Имаме още 2 Peugeot 308 SW 1.6 eHDI старт/стоп и тяхните акумулатори ги сменихме около 5-тата година.
За мен е учудващо защо сдаде багажа толкова бързо моя но когато го измериха с товар тока му беше 10ампера като той е 720А стартов ток... явно дефектирала или прекъснала клетка...или...


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 594
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот Krasi » Пет 27 юли 2018 13:57


Умното зареждане - познато като "float charging"



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: krasimir.rilski, Коло 69 и 10 госта