Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот ssssl » Пет 16 фев 2018 13:14


VWGT написа:Изчетох цялата тема, моят старт/стоп си работи, предполагам, че засега акумулатора ми е ОК.
Чета обаче по опциите, че имам Start/stop system with regenerative braking. Тази регенерация коя система на колата подпомага:
- само алтернатора, при зареждането на на акумулатора
- или нещо друго, което се ползва когато колата е на старт/стоп

Старт/стоп системата товари ли повече акумулатора, за него как е по-добре с вкл или с изкл старт/стоп?
Ако си изключа Старт/Стоп regeneration bracking-а активен ли е?
Какви са симптомите на мъртъв акумулатор? Рязко ли спира да работи (както умират тия с "окото")

"Регенерацията" се изразява в това, че при добре зареден акум., при подаване на газ зареждането спира и има зареждане само на моторна спирачка.
Неработещата старт-стоп с-ма, е сигурна индикация за заминаващ си акумулатор.




me7ro
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 26 юли 2018 17:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот me7ro » Чет 26 юли 2018 17:48


Здравейте колеги,

Искам да споделя моя опит със смяна на оригинален AMG акумулатор (дефектирал внезапно) с чисто нов. Автомобила е VW Sharan 2.0TDI 140к.с 2015г. старт/стоп. Оригиналния акумулатор изкара 1 месец след излизането на колата от гаранция (3години и 1 месец). Колата е със старт/стоп система.
Обявиха ми 540 лева цена от VW официалния сервиз за "оригинален" EXIDE 79Ah, 720A.
В сайта на VARTA при търсене на акумулатор ми дадоха падащи менюта да си кажа марка кола, модел, година, модификация и аз ги нацъках и ми излезе "едикойсимодел" който закупих и го поставиха в колата в VW официалния сервиз понеже тъй или иначе беше там за разни други дреболии. След това отидох да ми го измерят от магазина от който купих акумулатора и там измериха 12.8V и казах "колата ви не зарежда, оправете я иначе няма да ви важи гаранцията от нас и се върнете да ви дадем гаранционна карта".
Интересното беше, че когато дефектира стария оригинален акумулатор измерих 14.2V ток при запелен автомобил. Странно беше, че сега се измери 12.8V което "УЖ" показваше, че не зарежда колата... След 30мин бях в сервиз за алтернатори и те измериха 13.1V и ми казаха да покарам 2 дена и да видя дали зарежда. След още 30мин бях в офиса и преди да загася колата измерих 13.3V.
Запазих час пак във VW официален сервиз за този проблем за който те се очудиха. ОБАЧЕ 2 ЧАСА ПО-КЪСНО пак ми се обадиха и ми дадоха следното разяснение: "Колата има адаптивен алтернатор който си променя захранващото напрежение в зависимост от това дали акумулатора има нужда или ако консумацията в този момент е висока. Нормално е да отчита, че не зарежда когато акумулатора е чисто НОВ и е зареден добре. Като започне да се вдига консумацията като покарате тогава ще се намали заряда на акумулатора и алтернатора ще започне да зарежда колкото е необходимо което обикновенно е около 13.4V. В случай, че консумацията се вдигне много може да започне да зарежда на 13.8V или дори до 14V"
Помолих ги да ми го напишат в писмо за да може да го представя в магазина за акумулатори за да ми признаят гаранцията.
Ще наблюдавам и колата в следващите няколко дни... От VW са настроили от софтуера да работи с този модел VARTA който закупих и им дадох да монтират....
Дано съм помогнал на някой с тази информация!
Александър


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 26 юли 2018 21:12


Абсолютно вярно, освен това при натоварване на двигателя при изкачване наклон например, алтернатора намалява зареждането, за да облекчи мотора. При натискане на спирачката и движение на скорост зарежда повече и спомага спирането. При наблюдение с елм327 волтажа варира от 12.9 до 14.7 волта. Освен старт стоп, зимата има и съществен консуматор под формата на електрически нагревател между климатичния и радиатора на парното. Мощността му е около 2кв не помня точно.

Последна промяна от DoH_KuXoT на Сря 25 ное 2020 11:12, променено общо 1 път.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот Tedko » Пет 27 юли 2018 0:13


Лесен начин да се принуди "умното зареждане" да вдигне напрежението е да се включи някакъв по-сериозен консуматор, например къси/дълги светлини на изгасен двигател. Обикновено няколко минути са достатъчни. След стартиране на двигателя, зарядната система се опитва да възстанови нивото на заряд на акумулатора и вдига напрежението над 14V, колко точно над 14 зависи от температурата на акумулатора. Точно това е момента за измерване за заверка на гаранцията :biggrin . Този начин сработи при мен от раз.

Да питам - на колегата по-горе AGM акумулатора е издържал 3год. - не е никак много.
Как е при вас, тези които сте със старт-стоп? Колко изкарват?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот Vasseto » Пет 27 юли 2018 5:27


При мен оригиналния изкара около 6 години. В сервизната книжка пише, че няколко пъти са сваляни за заряд. Веднъж ги свалях за заряд и двата акумулатора и ми направи впечатление, че този за печката е почти нов. Само го разкарвам с мен, като изключим ледения период. Завъртях ги и сега съм с другия около година. При завъртането се оказа, че номера на акумулатора не същия в софтуера на автомобила. Явно някой се е опитал да смени само кодировката и така да накара автомобила да си мисли че е нов акумулатор. Та в този ред на мисли педи месец пак смених номера в софтуера.


me7ro
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 26 юли 2018 17:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот me7ro » Пет 27 юли 2018 9:39


Tedko написа:Лесен начин да се принуди "умното зареждане" да вдигне напрежението е да се включи някакъв по-сериозен консуматор, например къси/дълги светлини на изгасен двигател. Обикновено няколко минути са достатъчни. След стартиране на двигателя, зарядната система се опитва да възстанови нивото на заряд на акумулатора и вдига напрежението над 14V, колко точно над 14 зависи от температурата на акумулатора. Точно това е момента за измерване за заверка на гаранцията :biggrin . Този начин сработи при мен от раз.

Да питам - на колегата по-горе AGM акумулатора е издържал 3год. - не е никак много.
Как е при вас, тези които сте със старт-стоп? Колко изкарват?


Ако питаш мен, то това е оригиналния ми с който е закупена колата нова от магазина и гаранцията ми беше 5 години ИЛИ 120хил км тоест преди 12хил км ми е изтекла (сега съм на 132хил км).
Имаме още 2 Peugeot 308 SW 1.6 eHDI старт/стоп и тяхните акумулатори ги сменихме около 5-тата година.
За мен е учудващо защо сдаде багажа толкова бързо моя но когато го измериха с товар тока му беше 10ампера като той е 720А стартов ток... явно дефектирала или прекъснала клетка...или...


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот Krasi » Пет 27 юли 2018 13:57


Умното зареждане - познато като "float charging"


papi_77
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 27 яну 2018 16:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот papi_77 » Нед 23 дек 2018 9:27


Здравейте колеги,и аз съм със Шаран 2012г. дизел 2,0-140к.с и имам печка та питането ми е защото на няколко места във форума срещам постове че са с два акумулатора а аз на моя никъде не намирам втори.А другият ми въпрос е как се включва тая печка защото никъде не виждам копче или тя е с някакви датчици които я управляват автоматично.Благодаря


CARDI
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот CARDI » Нед 08 ное 2020 14:14


Здравейте!
Изравям от архива тази тема, защото тази седмица ми се наложи!
Колата ми е Пасат 7, 2013г., 2.0 TDI, CFFB мотор. Акумулатора показа, че вече "няма да го бъде", той е оригинален 7РО 915 105 - VARTA AGM, 68 Ah, 380A DIN, 680A EN, все пак е на 7 години! Проверих на 2-3 места за такива акумулатори. Проверих и във официален сервиз на Фолксваген. По номер шаси провериха и казаха - "имаме акумулатор за тази кола"! Реших да взема "оригинален", от официалният сервиз! Записах час, отидох, смениха го, направиха и необходимото с компютъра, всичко ОК. После загледах - новият акумулатор е JZW 915 105 AC - EFB Economy, 70Ah, 400A DIN, 680A EN. Поразрових по интернет за разликата между AGM и EFB технологията.
AGM - технология за акумулатори, за автомобили със СТАРТ-СТОП система, с използване на рекуперация на енергия при спиране!
EFB - технология за акумулатори, за автомобили със СТАРТ-СТОП система, без използване на рекуперация на енергия при спиране!
Това, което аз знам е, че моят Пасат използва рекуперацията!
Не вярвам наличието на тази система да "утрепе" този нов акумулатор, но ми е интересно има ли други колеги, които са сменили с такъв вид акумулатор?
Ако има такива - да кажат впечатления, наблюдения, мнения!
Благодаря!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 08 ное 2020 19:50


Няма за какво да се притесняваш като цяло, но разхода ще се вдигне с малко. С AGM при ускорение разтоварва алтернатора, съответно двигателя. При ППХ и спиране вдига напрежението и натоварва алтернатора , спомага спирането. Разликите между двете фази са от 12.9 до 14.9 волта изходно напрежение на алтернатора така като обща представа да го имаш. Не е нещо фатално но аз бих предпочел AGM предвид и самата технология на клетките и покритията, уж ги водят по-държеливи.


CARDI
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот CARDI » Вто 24 ное 2020 16:35


Да споделя впечатленията си след около 400 км каране!
Държи 14,9 V. След известно време започна да пада. Падна до 13,4 V и повече не.
Спомням си преди, със старият акумулатор падаше до 12,9 V.
Прехода беше по познат маршрут и разлика в разхода на гориво не забелязах!
Дали защото е "нов" акумулатор, или така му е зададено при адаптацията(произтичащо от вида акумулатор)?
Моля, някой който е сменял акумулатор с нов AGM - да сподели как се държи напрежението след смяната!
Дали след известно време каране ще падне до 12.9 V?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 24 ное 2020 19:27


При мен само в началото зарежда на 14.9 след това пада на 12.9-13 , ако не е включен Ел отоолителя разбира се.


CARDI
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот CARDI » Сря 25 ное 2020 10:56


Да, така беше преди - алтернатора работеше на 3 режима, 14,9, 13,4, 12,9V!
Сега само на 2 режима - 14,9 и 13,4V.
Коя е причината?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI BlueMotion - Акумулатор

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 25 ное 2020 11:14


Според мен причината, е че не е сложен AGM , а EFB. Дори ме очудва факта, че пада на 13.4в , аз като карах с обикновен EFB няколко дни докато пристигне AGM не наблюдавах падане на напрежението на зареждане, стоеше си закотвено на максималните стойности, но е възможно причината да е била състоянието на акумулатора, който ползвах, просто взех един резервен от сервиз без да знам дали е читав.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], kiko26 и 63 госта