Мнениеот CARDI » Сря 14 дек 2022 15:17
Здравейте, колеги! Да разкажа и аз преживяванията си по този въпрос:
Колата е Пасат 7, 2013 година, 2,0 тди, CFFB мотор, DSG.
Взех го от официален представител за марката, в Плевен, в началото на 2016 г. Веднага ми направи впечатление преохлаждането при спускане. От Плевен съм, но поне два пъти месечно ходя до София - при спускане на Витиня до долу пада на 70, а при околна температура -12-13 градуса, и под 70 градуса. Парното винаги е на 22 градуса. Смених още тогава "малкият термостат" - нямаше никаква промяна! Говорих с тях, обясниха ми - нормално било!
Тази година доближих 200000 км - време за смяна ролки, ремъци, ..... обслужване! Отидох пак при тях, дадоха ми оферта за "оригинални части и труд"(с някакви отстъпки)! Викам си "сега е момента да сменя и основният термостат"! От сервиза казаха"99% сме сигурни, че проблема с преохлаждането ще се реши"! ОК, вкарах колата при тях около 10-15 септември за смяна на всичко!
Вчера беше първото ми пътуване до София, при минусови температури. Резултата:
1. При спускане на Витиня температурата падна до 72-73 градуса, при околна температура "-2,5-3,5"градуса, парното на 22 градуса!
2. При спускане на Ябланица, долу до "ШЕЛ"а, падна до около 80 гр.
3. При спускане в началото на Луковит, до центъра долу - падна под 80 градуса!
Резултата - преди падаше температурата само на Витиня, сега на Витиня, Ябланица и Луковит!
Другото, което ми прави впечатление - преди, със старият термостат, като свърши спускането и тръгна по равното, сякаш по-бързо стрелката стигаше 90 гр. Сега карам доста, докато стрелката се залепи на 90 гр.
Незнам, ако включа компресора на климатроника и тези 22 градуса в купето, ги правя с него, дали ще има разлика?