plamen-roni написа: и температурата тръгна отново надолу . Градско за да стигне нормална работна температура трябва да я покарам по агресивно , веднага като спра и пада температурата . Мисля да сменя още веднъж първия термостат и ако пак не се оправи , вече нямам представа какво да правя .
Колега, това е турбодизелов двигател за автомобил чието основно предназначение е да изработва механична енергия, а не е нафтова печка за отопление. Новите дизели имат високо КПД, съответно малко отпадна температура. Колкото и термостати да сменяте ако температурата на антифриза която излиза от двигателя е ниска - няма как температурата на охлаждащата течност да достигне 90 градуса, ако работи на отопление и парното при температури под нулата и работа на двигателя без натоварване...
Ако автомобила е направен за северните страни - където климата е по-студен- там си има съответните подгреватели (на ток) за антифриза. Обаче ако е бил направен за Италия примерно - съответно- няма такива допълнителни подгреватели и ефекта е този който споменавате че се случава при вас...
Така че не обвинявайте термостатите за всичко...