Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот krraynov » Вто 04 дек 2018 4:09


plamen-roni написа: и температурата тръгна отново надолу . Градско за да стигне нормална работна температура трябва да я покарам по агресивно , веднага като спра и пада температурата . Мисля да сменя още веднъж първия термостат и ако пак не се оправи , вече нямам представа какво да правя .

Колега, това е турбодизелов двигател за автомобил чието основно предназначение е да изработва механична енергия, а не е нафтова печка за отопление. Новите дизели имат високо КПД, съответно малко отпадна температура. Колкото и термостати да сменяте ако температурата на антифриза която излиза от двигателя е ниска - няма как температурата на охлаждащата течност да достигне 90 градуса, ако работи на отопление и парното при температури под нулата и работа на двигателя без натоварване...
Ако автомобила е направен за северните страни - където климата е по-студен- там си има съответните подгреватели (на ток) за антифриза. Обаче ако е бил направен за Италия примерно - съответно- няма такива допълнителни подгреватели и ефекта е този който споменавате че се случава при вас...
Така че не обвинявайте термостатите за всичко...




Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Krasi » Вто 04 дек 2018 11:45


Колега може ил да му напишеш парт номера на малкия термостат който сте открили?


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот plamen-roni » Вто 04 дек 2018 16:59


krraynov написа:
plamen-roni написа: и температурата тръгна отново надолу . Градско за да стигне нормална работна температура трябва да я покарам по агресивно , веднага като спра и пада температурата . Мисля да сменя още веднъж първия термостат и ако пак не се оправи , вече нямам представа какво да правя .

Колега, това е турбодизелов двигател за автомобил чието основно предназначение е да изработва механична енергия, а не е нафтова печка за отопление. Новите дизели имат високо КПД, съответно малко отпадна температура. Колкото и термостати да сменяте ако температурата на антифриза която излиза от двигателя е ниска - няма как температурата на охлаждащата течност да достигне 90 градуса, ако работи на отопление и парното при температури под нулата и работа на двигателя без натоварване...
Ако автомобила е направен за северните страни - където климата е по-студен- там си има съответните подгреватели (на ток) за антифриза. Обаче ако е бил направен за Италия примерно - съответно- няма такива допълнителни подгреватели и ефекта е този който споменавате че се случава при вас...
Така че не обвинявайте термостатите за всичко...

От Италия е внос колата , колега . Не съм сигурен , че те разбрах правилно това което си написал , искаш да кажеш , че е нормално така ли . До скоро карах 1.9 TDI 101 ph попма дюза и там заковаваше на 90 гр. без значение къде я караш , градско , извънградско , трафик ,байри . Дори след като спра за да тръгне температурата на долу трябва да мине доста време , а на сегашната ми кола спирам и от 90 гр пада на 67 гр ( измерени на диагностиката ) за около 5 мин . Мисля ,че за да пада толкова бързо някой от термостатите е задържал отворен ,нищо че и двата вече са сменени .


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот plamen-roni » Вто 04 дек 2018 17:00


Krasi написа:Колега може ил да му напишеш парт номера на малкия термостат който сте открили?

Нямам номер колега , ще видя дали майстора пази този който свалихме и ако е при него ще го снимам .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 04 дек 2018 18:37


Имай предвид че при температура от 75 до 110 градуса стои на средата стрелката. Щом пада значи изстиваш под 75 градуса, което не е нормално. Да не би перката на радиатора да работи постоянно? Според мен нещо с термостата не е наред или е дефектен. За втория наистина е Интер да дадеш номер или Ласи на ЛС да го проверим , защото се съмнявам че има втори.


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот plamen-roni » Вто 04 дек 2018 18:46


DoH_KuXoT написа:Имай предвид че при температура от 75 до 110 градуса стои на средата стрелката. Щом пада значи изстиваш под 75 градуса, което не е нормално. Да не би перката на радиатора да работи постоянно? Според мен нещо с термостата не е наред или е дефектен. За втория наистина е Интер да дадеш номер или Ласи на ЛС да го проверим , защото се съмнявам че има втори.

Да изстива , засякохме я на диагностиката . Както си беше на 90 гр , паркирам и за няма и 5 мин падна на 67 гр. Или както я карах извън града и като освободя от скорост също тръгва надолу веднага . Съответно това показва и на таблото . Нямам номер на термостата , понеже не го снимах или записах , но ако имаш как да провериш мога да ти дам номера на рамата .
.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 04 дек 2018 19:49


Да, дай ми рамата на лично съобщение, ще ти дам и номера на Behr да ги сравниш като свалите термостата дали наистина е behr


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 275
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот deodriver » Вто 04 дек 2018 22:24


При мен също пада температурата,но ако карам надолу.Колата ми е от Италия,но парното идва сравнително бързо без въобще да е мръднала стрелката,което ме кара да мисля,че имам ел.подгревател.Малкия термостат съм го сменял миналата година,че колата изтиваше и лятото.След това всичко беше 6,но когато е студено(около и под 0 градуса) и карам надолу ми пада стрелката с две деления.Съмнявам се в големия термостат,но първо,ако може да споделите дали при вас е така колеги?
Имам Спринтер 2007г. и там също пада зимата температурата и то до 50-60 градуса.Смених термостата и никаква промяна,просто вече за да имам парно не го свалям под 2000об/мин.Точно за това и не бързам да ровя Пасатора.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот krraynov » Вто 04 дек 2018 22:38


deodriver написа:...парното идва сравнително бързо без въобще да е мръднала стрелката....Малкия термостат съм го сменял миналата година,че колата изстиваше и лятото....но когато е студено(около и под 0 градуса) и карам надолу ми пада стрелката с две деления.Съмнявам се в големия термостат,но първо,ако може да споделите дали при вас е така колеги?
Имам Спринтер 2007г. и там също пада зимата температурата и то до 50-60 градуса.Смених термостата и никаква промяна,просто вече за да имам парно не го свалям под 2000об/мин.Точно за това и не бързам да ровя Пасатора.

И при мен е сменен малкия термостат, и при мен по надолнище пада температурата по стрелката на таблото - но парното си работи... В същото време- температурата на маслото си е Ок - е разбира се шари нагоре- надолу... - ако се вярва на борд компютъра което показва на таблото.

plamen-roni написа: ... че е нормално така ли . До скоро карах 1.9 TDI 101 ph попма дюза и там заковаваше на 90 гр. без значение къде я караш , градско , извънградско , трафик ,байри . Дори след като спра за да тръгне температурата на долу трябва да мине доста време , а на сегашната ми кола спирам и от 90 гр пада на 67 гр ( измерени на диагностиката ) за около 5 мин . Мисля ,че за да пада толкова бързо някой от термостатите е задържал отворен ,нищо че и двата вече са сменени .

И аз съм карал ПД мотор 131 - там стрелката беше бетон на 90 градуса ;) няма зима, няма лято. Тука обаче- на втори Б7- е едно и също с температурите... за CR моторите казвам. Възможно е и да има повреден термостат- не казвам нищо, но факт си е че тези мотори-генерират доста по-малко отпадна топлина от предишните.... така че ако няма от къде да дойде топлината- а тя се разходва и през парното-няма как да стои на 90 градуса температурата на антифриза


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Tedko » Сря 05 дек 2018 0:20


И аз си мислех, че при новите CR е нормално температурата да пада зимата на празен ход, по надолнище и т.н., докато не смених термостата с оригинален. :biggrin Говоря конкретно за 2.0TDI CR CBAB 140кс, ръчни скорости.
Сложих оригинален от VW, оказа се производство на Behr. Моторът загрява много бързо, държи 90 градуса на таблото при всякакви условия. Не съм гледал температурата с VCDS, предполагам там ще има известно колебание от 90 град. Със старият термостат, няма ли натоварване двигателя, температурата бързо падаше под 90. Съответно и моторът достигаше нормална работна температура доста по-бавно.

Наиграл съм се да сменям термостати, изкарващи 1 зима/година, били те и Behr, Wahler,Vernet и т.н. Най-дълго коректно работи Vernet - около 2 години. :icon_lol
Препоръчвам ви да си купувате оригинален, макар и с 50-100% по-скъп, шанса да е читав е много по-голям, нищо че и той е производство на Behr(в моят случай). Не е особено лесна смяната на термостат на CR 1.6, 2.0, не си струва да се прави същото упражнение отново скоро.


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот plamen-roni » Сря 05 дек 2018 17:49


Tedko написа:И аз си мислех, че при новите CR е нормално температурата да пада зимата на празен ход, по надолнище и т.н., докато не смених термостата с оригинален. :biggrin Говоря конкретно за 2.0TDI CR CBAB 140кс, ръчни скорости.
Сложих оригинален от VW, оказа се производство на Behr. Моторът загрява много бързо, държи 90 градуса на таблото при всякакви условия. Не съм гледал температурата с VCDS, предполагам там ще има известно колебание от 90 град. Със старият термостат, няма ли натоварване двигателя, температурата бързо падаше под 90. Съответно и моторът достигаше нормална работна температура доста по-бавно.

Наиграл съм се да сменям термостати, изкарващи 1 зима/година, били те и Behr, Wahler,Vernet и т.н. Най-дълго коректно работи Vernet - около 2 години. :icon_lol
Препоръчвам ви да си купувате оригинален, макар и с 50-100% по-скъп, шанса да е читав е много по-голям, нищо че и той е производство на Behr(в моят случай). Не е особено лесна смяната на термостат на CR 1.6, 2.0, не си струва да се прави същото упражнение отново скоро.

На твоя мотор колко термостата има и ако са 2 бр. ти кой смени с оригинален от VW ?


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Tedko » Сря 05 дек 2018 23:38


plamen-roni написа:На твоя мотор колко термостата има и ако са 2 бр. ти кой смени с оригинален от VW ?


С един термостат е, "класическа" система.
Сега се сетих(ако някой реши да си купи) - оригиналният термостат не идва комплект с О-пръстените, поръчват се отделно.


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот martom » Пет 04 яну 2019 22:34


Някой може ли да каже къде се намира втория термостат на кола с ръчна кутия.Този за който говори голегата,че бил от задната страна на главата?Понеже смених големия термостат но колата пак изтива като е на място.


Lubomir98765
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 20 дек 2018 13:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Lubomir98765 » Съб 05 яну 2019 1:15


martom написа:Някой може ли

Колега малкият термостат(2-рия) го имат само коли с DSG-скорости. Ръчните скорости са само с 1 термостат.

Последна промяна от Lubomir98765 на Съб 05 яну 2019 13:16, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот martom » Съб 05 яну 2019 9:25


А от какво може да е проблема с изтиватето?При загряване на 90градуса(гледано е спрограма)при престой на място за около 5мин.пада на 75градуса.на втора степен на парното.На четрърта стсепен са не повече от 3-4мин.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта