Благодаря за което
Вероятно ще го сменя превантивно тоя термостат.
Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Ето това беше наистина полезно мнение.
Не знаех, че е специално за охлаждането на DSG кутията, но и не съжалявам, че взех термостата от "Автотрейд", макар за 88 лв.
Благодарности и от мен.
Не знаех, че е специално за охлаждането на DSG кутията, но и не съжалявам, че взех термостата от "Автотрейд", макар за 88 лв.
Благодарности и от мен.
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Колеги ето малко снимки на двата термостата оригинални.
Малък
Голям
Ще се опитам да кача и снимки от поставянето им в автомобила.
Поздрави
Малък
Голям
Ще се опитам да кача и снимки от поставянето им в автомобила.
Поздрави
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Между другото, за малкия термостат от ФВ ми дадоха цена 228 лева, което обаче включвало и някакви маркучлета. Иначе можело и само той за 88лв. Големия е 127 лв.
А за смяна на големия колко би-било нормално? Че на мен ми взеха 130лв само за смяната на големия, което ми се струва, че са ме хванали за риба, докато малкия го смених на друго място за 40лв.
Ако знаех по-рано за "проблема" с блокиране в затворено положение, бих си взел оригинален.... но да стискам палци да изкара още време и да "умре" отворен ;)
А за смяна на големия колко би-било нормално? Че на мен ми взеха 130лв само за смяната на големия, което ми се струва, че са ме хванали за риба, докато малкия го смених на друго място за 40лв.
Ако знаех по-рано за "проблема" с блокиране в затворено положение, бих си взел оригинален.... но да стискам палци да изкара още време и да "умре" отворен ;)
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
nikvw написа:Между другото, за малкия термостат от ФВ ми дадоха цена 228 лева, което обаче включвало и някакви маркучлета. Иначе можело и само той за 88лв. Големия е 127 лв.
А за смяна на големия колко би-било нормално? Че на мен ми взеха 130лв само за смяната на големия, което ми се струва, че са ме хванали за риба, докато малкия го смених на друго място за 40лв.
Ако знаех по-рано за "проблема" с блокиране в затворено положение, бих си взел оригинален.... но да стискам палци да изкара още време и да "умре" отворен ;)
Малко са ти взели даже колега.Разглобява се половината водна система и част от въздушната за смяна на големия термостат.(За това е хубаво да не пестите от покупката на термостатите.Утре блокира гадната алтернатива и пак пари за труд)А без наличието на специализиран инструмент хората се мъчат като...Даже скоро видях един индивид свали алтернатора поради липсата на инструмент
Няма общо смяната с тази на старите двигатели.Нормално е и цената да е по-висока.
Поздрави
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Намерих едно указание за смяната на малкия термостат на немски език. Не изглежда сложно и май не са необходими някакви супер специални инструменти. Едно уточнение - на снимките е показана смяната на термостат на Пасат 2011 г., 140 к.с.
Прилагам снимките с превод на описанието, което немците са дали, като след като сменя моя ще кача снимки от него, защото той е 2013 г., 177 к.с. и може да има някакви нюанси.
1. Първо се откачат вакуум маркучето към дебитомера и конектора с кабелите към него - пазете ги от евентуално прекъсване и работете внимателно. Демонтират се показаните по-долу С-образни пластмасови тръби, заедно с пластмасовия капак, които държат филтърната кутия.
2. Махат се скобите, които държат дебитомера към горната гофрирана тръба (изпозвайте ако имате под ръка специалните клещи за скоби - спестяват много нерви, време и усилия). Отвива се болтчето, което държи кутията, намиращо се във вътрешния ъгъл. След това кутията се откача от гофрирания маркуч и се издърпва нагоре.
3. Като следваща стъпка се откача маркучето от към охладителя на DSG скоростната кутия (от горната страна на снимката). Запушете с нещо подходящо за минимална загуба на охладителна течност. След това се демонтира маркукето от страната на старият термостат и от страната на другия маркуч, и по обратния ред се монтира новия термостат. На снимката термостатът се намира под гумения кръгъл дистанционер, който предотвратява триене с другите детайли наоколо и уплътнява маркучите.
4. При монтажа трябва да се съблюдава позицията на маркуча с входа към охладителя на DSG, за да не се получава усукване, завъртане или пречупване.
Извинявам се за не съвсем грамотния превод, но познанията ми по немски не са на най-високо ниво.
Прилагам снимките с превод на описанието, което немците са дали, като след като сменя моя ще кача снимки от него, защото той е 2013 г., 177 к.с. и може да има някакви нюанси.
1. Първо се откачат вакуум маркучето към дебитомера и конектора с кабелите към него - пазете ги от евентуално прекъсване и работете внимателно. Демонтират се показаните по-долу С-образни пластмасови тръби, заедно с пластмасовия капак, които държат филтърната кутия.
2. Махат се скобите, които държат дебитомера към горната гофрирана тръба (изпозвайте ако имате под ръка специалните клещи за скоби - спестяват много нерви, време и усилия). Отвива се болтчето, което държи кутията, намиращо се във вътрешния ъгъл. След това кутията се откача от гофрирания маркуч и се издърпва нагоре.
3. Като следваща стъпка се откача маркучето от към охладителя на DSG скоростната кутия (от горната страна на снимката). Запушете с нещо подходящо за минимална загуба на охладителна течност. След това се демонтира маркукето от страната на старият термостат и от страната на другия маркуч, и по обратния ред се монтира новия термостат. На снимката термостатът се намира под гумения кръгъл дистанционер, който предотвратява триене с другите детайли наоколо и уплътнява маркучите.
4. При монтажа трябва да се съблюдава позицията на маркуча с входа към охладителя на DSG, за да не се получава усукване, завъртане или пречупване.
Извинявам се за не съвсем грамотния превод, но познанията ми по немски не са на най-високо ниво.
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Благодарско! Все ще свърши някаква работа това описание на този който се осмели сам да си смени термостата.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Моята я оставих за смяна на масла и филтри, превантивно и тоя термостат.
- imedarov
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
B7 с ръчни скорости, нали няма такъв втори термостат?
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Би трябвало да няма.
- vakata
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 23:44
- Автомобил: Vw Touran
- Двигател: BKD 2009
- Местоположение: Несебър
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Здравейте колеги. Искам да попитам за мнение защото аз съм с BKD двигател DSG и нямам такъв термостат ? Колата загрява бавно и изстива бързо.
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
vakata написа:Здравейте колеги. Искам да попитам за мнение защото аз съм с BKD двигател DSG и нямам такъв термостат ? Колата загрява бавно и изстива бързо.
Нямаш такъв термостат колега.Само четирибуквените кодове на двигателите имат и то според кутията и модела купе.
Гледал ли си термостата ?
При какви условия го прави проблема ? В сегашните минусови температури ли ? или по принцип ?
Поздрави
- vakata
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 23:44
- Автомобил: Vw Touran
- Двигател: BKD 2009
- Местоположение: Несебър
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Да сега в студовете се чувства, че бавничко загрява и да речем карал съм я 1 час и ако я оставя за 15-20 мин., като се кача стрелката на водата е най-долу на 50 градуса. Колата е Touran 2.0 TDI DSG 2009 г.
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
vakata написа:Да сега в студовете се чувства, че бавничко загрява и да речем карал съм я 1 час и ако я оставя за 15-20 мин., като се кача стрелката на водата е най-долу на 50 градуса. Колата е Touran 2.0 TDI DSG 2009 г.
Проверете термостата превантивно. (проверете какво се случва с маркучите отиващи към радиатора) . За ваше спокойствие.
Аз не виждам нищо не обичайно. От началото на студовете, връщаме по 4-5 клиента на седмица с опасение за повреда в термостата.
Поздрави
- vakata
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 23:44
- Автомобил: Vw Touran
- Двигател: BKD 2009
- Местоположение: Несебър
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
mayma Благодаря, ще го погледна тогава този термостат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта