Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Venkicha
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Venkicha » Съб 21 яну 2017 0:00


(mayma) По номер можеш ли да провериш как стоят нещата конкретно при мен?
WVWZZZ3CZDE051630 и при мен се получават някакви аномалии .




Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот netizen » Съб 21 яну 2017 9:51


Смених на моята, но не е имало време да потествам, мисля че по-бързо загрява в момента, но може и да се заблуждавам.


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот mayma » Съб 21 яну 2017 11:05


Venkicha написа:(mayma) По номер можеш ли да провериш как стоят нещата конкретно при мен?
WVWZZZ3CZDE051630 и при мен се получават някакви аномалии .



И при вас колега има 2 термостата :

За вашата рама "WVWZZZ3CZDE051630"

Малък термостат - 1K0 121 113 A - 75лв
Голям термостат 03L 121 111 AE - 115лв

Към термостатите има и някои дребни гумички и крешежи, на цена не по-голяма от 15 лв.

п.п. Дадените цени са след % отстъпка.

Поздрави


Потребителски аватар
Venkicha
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Venkicha » Съб 21 яну 2017 12:10


Благодарности колега !!! :bowdown Предполагам ако реша да сменям термостат, мога да си ги поръчам при теб и да ми ги изпратиш по куриер.


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот mayma » Съб 21 яну 2017 12:37


Venkicha написа:Благодарности колега !!! :bowdown Предполагам ако реша да сменям термостат, мога да си ги поръчам при теб и да ми ги изпратиш по куриер.


Разбира се! В раздел " Сервизи, магазини и части за VW " имам тема за поръчката на оригинални части в услуга на колеги от форума. Там съм описал как става поръчката.


Поздрави


asdasd55
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот asdasd55 » Сря 25 яну 2017 10:47


И при мен не работи този термостат, стои постоянно отворен и ще го сменям.
mayma написа:- Какво става когато остане затворен термостата?(когато запалите първоначално колата е затворен) Работа му е да приведе маслото в кутията до определенна работна температура и след отварянето на термостата само да я поддържа в работни граници, чрез охлаждане.Когато обаче блокира в затворено положение, стопленият вече антифриз стига и минава през охладителя,но от другата страна е термостата действащ като тапа.Така маслото в кутията се грее от 2 източника.От скоростната кутия и от охладителя(който вече е отоплител).Маслото при температурни граници извън работните губи свойствата си и кутията не работи адекватно.

п.п.Всичко споделено е личен опит и не задължавам никого с мнението си.Пиша го, защото имам пряк и всекидневен сблъсак с ремонтите на новите платформи на VAG и мнението ми може да е полезно за някого.

Поздрави

Когато е постоянно затворен дсг термостата няма никаква циркулация на антифриз през топлообменника и няма допълнително нагряване на кутията. В такъв случай тя няма да бъде охлаждана и може да прегрее маслото в нея особено през лятото. Термостата се намира преди входа на топлообменника и спира циркулацията на антифриза при Т<75 гр.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот netizen » Сря 25 яну 2017 10:58


На кой канал се вижда температурата на маслото на кутията?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 25 яну 2017 11:05


цена от вчера в официално представителство в София, 100лв малкия термостат, 120лв труд


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот dobrin » Вто 14 фев 2017 22:34


dobrin написа:... след като сменя моя ще кача снимки от него ...


Речено - сторено. Днес си взех термостата - BEHR, но имайте предвид, че и MAHLE е абсолютно същият. Цената също е идентична, зависи от къде се купува, но в най-лошия случай е около 35 лева, намира се и доста по-евтино, да речем за около 27-8 лева. Оригинален може да се намери за около 65 лева, срок на доставка около 5 дни (или ако го намерите някъде наличен), но точно в момента имаше забавяне с доставките, та не ми се чакаше. Затова избрах BEHR/MAHLE, което реално в голяма степен е същото като оригиналния. Ето го и него:

IMG_4950.JPG


IMG_4952.JPG

Време за смяна - 30 минути със снимките, предполагам, че може и по-бързо. Необходимите инструменти (можете да добавите и една права отверка, не много дълга):

IMG_4961.JPG


IMG_4962.JPG

Аз използвах два чифта клещи за скоби, но реално може и само с правите.

Ето така изглежда моторният отсек на Пасат 2.0 TDI 177 к.с. DSG 4motion 2013 година. Едва ли има кой знае какви разлики с други дизелови комън рейл 2.0 двигатели от същите моделни години (2010 - 2014).

IMG_4925.JPG

Трябва да демонтираме филтърната кутия, за да стигнем до термостата. Започваме с откачане на вакуум маркучето и окабеляването за дебитомера.

IMG_4934.JPG


IMG_4935.JPG

Ето тази малка сива щипчица се издърпва нагоре, след което се стиска и се издърпва конектора.

IMG_4936.JPG

След освобождаването и на двете се преместват ето така, за да не пречат:

IMG_4938.JPG

Освобождаваме скобата, която държи гофрирания маркуч към филтърната кутия и ги разделяме:

IMG_4939.JPG


IMG_4940.JPG


IMG_4941.JPG

За да освободим филтърната кутия от към маската, започваме с демонтиране на един капак, който се държи на три щипки:

IMG_4928.JPG


IMG_4929.JPG


IMG_4931.JPG

Ето го демонтиран:

IMG_4933.JPG

Вижда се основата под този капак, която също е удобно да се махне, за да не ви пречи:

IMG_4932.JPG

Държи се на две щипки от ляво и дясно и две "пантички" в долната част. Ето я демонтирана, като преди да се махне трябва да се освободи "С" образния гофриран маркуч като леко го дръпнем нагоре:

IMG_4943.JPG

Следва издърпване нагоре на филтърната кутия. Първо трябва да отвием шестограмен болт с шестограм 5, който се намира във вътрешния ъгъл между филтърната кутия и акумулатора:

IMG_4926.JPG

Освен на този болт, кутията се държи на два гумени "тампона" - единият е отдясно, а другият е отдолу по средата на кутията. Освобождаването става с издърпване нагоре. Дърпайте смело, като преди това сте освободили гореописания болт. Ето го десния тампон:

IMG_4942.JPG

След като сме освободили филтърната кутия и за да я извадим трябва да демонтираме и гореспоменатата "С" образна тръба. Има едно единствено чопче, което най-лесно се избутва с къса отверка, защото мястото не е много:

IMG_4947.JPG


IMG_4945.JPG

След това кутията се усуква леко със задната част нагоре, за да заобиколим един маркуч на охладителната система, като при издърпването внимаваме за шнорхела, който е отдясно и отива надолу. Ето я извадена:

IMG_4944.JPG

По този начин вече имаме пряка видимост и достъп до термостата:

IMG_4949.JPG

Пригогвете си парцалче, или най-добре някаква тапа, с която бързо да запушите изхода от охадителя - от там изтича неголямо количество антифриз! При мен беше не повече от 100 мл, но ако искате да го спестите, бъдете готови и сръчни.

С клещите за скоби освобождаваме вътрешната скоба, не тази, която е хваната на снимката с клещите:

IMG_4953.JPG

След като освободите и извадите маркуча, трябва да го издърпате, заедно с термостата, изпод горния. Ето така изглежда след това:

IMG_4954.JPG

Както виждате, от двете страни на термостата има скоби, една от които вече е освободена на снимката. Махате и гумения дистанционер, който по-късно ще прехвърлите на новия термостат. След освобождаването на скобите и махането на стария термостат (може да се наложи да "отлепите" маркуча от термостата, ако е позалепнал с внимателно подпъхване на не много дебела права отверка), сте готови да поставите новия:

IMG_4955.JPG

И тук вече започваме по обратния ред. Монтиран от едната страна:

IMG_4956.JPG

Поставен обратно гумен дистанционер:

IMG_4957.JPG

Монтирано второ маркуче:

IMG_4958.JPG

Готов, монтиран обратно на място:

IMG_4960.JPG

Общо взето това е. Не съм снимал монтирането обратно на филтърната кутия, но е съвсем просто и бързо по обратния ред.

За добре свършената работа можете да си отворите една бира :beer :wink


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот krraynov » Сря 15 фев 2017 10:46


:th_up :th_up :th_up
Тук няма лайкове като във фейсбук, но определено бих желал да поздравя dobrin за изчерпателното ръководство и снимков материал от предния пост!
:bowdown


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Spas » Чет 16 фев 2017 15:34


Браво, Добри, много подробно и образователно.


AAtanasov
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя

Мнениеот AAtanasov » Нед 05 мар 2017 13:04


Здравейте,

Пиша относно за проблем свързан с температурата на двигателя, на моя Passat B7 Variant 2011г.

Забелязах, че колата не пази температурата която е достигнала, а тръгва да пада в определени ситуации. Например, когато се пускам по надолнище, когато е карам доста икономично на висока скорост и ниски обороти. Преди 2 години е взех и все така си работи, особено през зимата. За лятото в горещите дни нямам спомен, но най-вероятно няма да пада рязко, поради топлото време.

Смених термостат, но това не оправи проблема.

В момента не знам дали това е нормално или има проблем с колата. Ако някой има подобна информация, ще се радвам да сподели. Желая да имам някаква информация преди да тръгна по сервизи.

Благодаря предварително.

Edit: тук няколко човека описват същият проблем: http://www.myturbodiesel.com/threads/mk ... elp.29876/


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя

Мнениеот krraynov » Нед 05 мар 2017 16:08


Ако си с автоматична скоростна кутия, има втори термостат. В противен случай - няма такъв....


AAtanasov
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя

Мнениеот AAtanasov » Нед 05 мар 2017 16:42


Благодаря за отговорите! Изглежда, че моята кола има 2 термостата и единият не работи. Ще отида в сервиза тези дни и пиша след това, какво се е случило.


AAtanasov
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя

Мнениеот AAtanasov » Пон 06 мар 2017 21:45


Днес бях във VW Autotrade Варна. Бяха запознати с такъв проблем и веднага ми казаха, че най-вероятно е във вторият термостат. Смениха го и това реши проблема. Благодаря отново за споделената информация.

Това ми струваше:
- Тръба за охладителна теност д+м: 49.50лв.
- Термостат: 75.84лв.
- Антифриз: 1.30лв.
- ДДС: 20%

Всичко: 151.97лв.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boc_ko и 173 госта