(mayma) По номер можеш ли да провериш как стоят нещата конкретно при мен?
WVWZZZ3CZDE051630 и при мен се получават някакви аномалии .
Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Смених на моята, но не е имало време да потествам, мисля че по-бързо загрява в момента, но може и да се заблуждавам.
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Venkicha написа:(mayma) По номер можеш ли да провериш как стоят нещата конкретно при мен?
WVWZZZ3CZDE051630 и при мен се получават някакви аномалии .
И при вас колега има 2 термостата :
За вашата рама "WVWZZZ3CZDE051630"
Малък термостат - 1K0 121 113 A - 75лв
Голям термостат 03L 121 111 AE - 115лв
Към термостатите има и някои дребни гумички и крешежи, на цена не по-голяма от 15 лв.
п.п. Дадените цени са след % отстъпка.
Поздрави
- Venkicha
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
- Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
- Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Благодарности колега !!! Предполагам ако реша да сменям термостат, мога да си ги поръчам при теб и да ми ги изпратиш по куриер.
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Venkicha написа:Благодарности колега !!! Предполагам ако реша да сменям термостат, мога да си ги поръчам при теб и да ми ги изпратиш по куриер.
Разбира се! В раздел " Сервизи, магазини и части за VW " имам тема за поръчката на оригинални части в услуга на колеги от форума. Там съм описал как става поръчката.
Поздрави
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
И при мен не работи този термостат, стои постоянно отворен и ще го сменям.
Когато е постоянно затворен дсг термостата няма никаква циркулация на антифриз през топлообменника и няма допълнително нагряване на кутията. В такъв случай тя няма да бъде охлаждана и може да прегрее маслото в нея особено през лятото. Термостата се намира преди входа на топлообменника и спира циркулацията на антифриза при Т<75 гр.
mayma написа:- Какво става когато остане затворен термостата?(когато запалите първоначално колата е затворен) Работа му е да приведе маслото в кутията до определенна работна температура и след отварянето на термостата само да я поддържа в работни граници, чрез охлаждане.Когато обаче блокира в затворено положение, стопленият вече антифриз стига и минава през охладителя,но от другата страна е термостата действащ като тапа.Така маслото в кутията се грее от 2 източника.От скоростната кутия и от охладителя(който вече е отоплител).Маслото при температурни граници извън работните губи свойствата си и кутията не работи адекватно.
п.п.Всичко споделено е личен опит и не задължавам никого с мнението си.Пиша го, защото имам пряк и всекидневен сблъсак с ремонтите на новите платформи на VAG и мнението ми може да е полезно за някого.
Поздрави
Когато е постоянно затворен дсг термостата няма никаква циркулация на антифриз през топлообменника и няма допълнително нагряване на кутията. В такъв случай тя няма да бъде охлаждана и може да прегрее маслото в нея особено през лятото. Термостата се намира преди входа на топлообменника и спира циркулацията на антифриза при Т<75 гр.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
На кой канал се вижда температурата на маслото на кутията?
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
цена от вчера в официално представителство в София, 100лв малкия термостат, 120лв труд
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
dobrin написа:... след като сменя моя ще кача снимки от него ...
Речено - сторено. Днес си взех термостата - BEHR, но имайте предвид, че и MAHLE е абсолютно същият. Цената също е идентична, зависи от къде се купува, но в най-лошия случай е около 35 лева, намира се и доста по-евтино, да речем за около 27-8 лева. Оригинален може да се намери за около 65 лева, срок на доставка около 5 дни (или ако го намерите някъде наличен), но точно в момента имаше забавяне с доставките, та не ми се чакаше. Затова избрах BEHR/MAHLE, което реално в голяма степен е същото като оригиналния. Ето го и него:
Време за смяна - 30 минути със снимките, предполагам, че може и по-бързо. Необходимите инструменти (можете да добавите и една права отверка, не много дълга):
Аз използвах два чифта клещи за скоби, но реално може и само с правите.
Ето така изглежда моторният отсек на Пасат 2.0 TDI 177 к.с. DSG 4motion 2013 година. Едва ли има кой знае какви разлики с други дизелови комън рейл 2.0 двигатели от същите моделни години (2010 - 2014).
Трябва да демонтираме филтърната кутия, за да стигнем до термостата. Започваме с откачане на вакуум маркучето и окабеляването за дебитомера.
Ето тази малка сива щипчица се издърпва нагоре, след което се стиска и се издърпва конектора.
След освобождаването и на двете се преместват ето така, за да не пречат:
Освобождаваме скобата, която държи гофрирания маркуч към филтърната кутия и ги разделяме:
За да освободим филтърната кутия от към маската, започваме с демонтиране на един капак, който се държи на три щипки:
Ето го демонтиран:
Вижда се основата под този капак, която също е удобно да се махне, за да не ви пречи:
Държи се на две щипки от ляво и дясно и две "пантички" в долната част. Ето я демонтирана, като преди да се махне трябва да се освободи "С" образния гофриран маркуч като леко го дръпнем нагоре:
Следва издърпване нагоре на филтърната кутия. Първо трябва да отвием шестограмен болт с шестограм 5, който се намира във вътрешния ъгъл между филтърната кутия и акумулатора:
Освен на този болт, кутията се държи на два гумени "тампона" - единият е отдясно, а другият е отдолу по средата на кутията. Освобождаването става с издърпване нагоре. Дърпайте смело, като преди това сте освободили гореописания болт. Ето го десния тампон:
След като сме освободили филтърната кутия и за да я извадим трябва да демонтираме и гореспоменатата "С" образна тръба. Има едно единствено чопче, което най-лесно се избутва с къса отверка, защото мястото не е много:
След това кутията се усуква леко със задната част нагоре, за да заобиколим един маркуч на охладителната система, като при издърпването внимаваме за шнорхела, който е отдясно и отива надолу. Ето я извадена:
По този начин вече имаме пряка видимост и достъп до термостата:
Пригогвете си парцалче, или най-добре някаква тапа, с която бързо да запушите изхода от охадителя - от там изтича неголямо количество антифриз! При мен беше не повече от 100 мл, но ако искате да го спестите, бъдете готови и сръчни.
С клещите за скоби освобождаваме вътрешната скоба, не тази, която е хваната на снимката с клещите:
След като освободите и извадите маркуча, трябва да го издърпате, заедно с термостата, изпод горния. Ето така изглежда след това:
Както виждате, от двете страни на термостата има скоби, една от които вече е освободена на снимката. Махате и гумения дистанционер, който по-късно ще прехвърлите на новия термостат. След освобождаването на скобите и махането на стария термостат (може да се наложи да "отлепите" маркуча от термостата, ако е позалепнал с внимателно подпъхване на не много дебела права отверка), сте готови да поставите новия:
И тук вече започваме по обратния ред. Монтиран от едната страна:
Поставен обратно гумен дистанционер:
Монтирано второ маркуче:
Готов, монтиран обратно на място:
Общо взето това е. Не съм снимал монтирането обратно на филтърната кутия, но е съвсем просто и бързо по обратния ред.
За добре свършената работа можете да си отворите една бира
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Тук няма лайкове като във фейсбук, но определено бих желал да поздравя dobrin за изчерпателното ръководство и снимков материал от предния пост!
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Браво, Добри, много подробно и образователно.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 25 яну 2009 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя
Здравейте,
Пиша относно за проблем свързан с температурата на двигателя, на моя Passat B7 Variant 2011г.
Забелязах, че колата не пази температурата която е достигнала, а тръгва да пада в определени ситуации. Например, когато се пускам по надолнище, когато е карам доста икономично на висока скорост и ниски обороти. Преди 2 години е взех и все така си работи, особено през зимата. За лятото в горещите дни нямам спомен, но най-вероятно няма да пада рязко, поради топлото време.
Смених термостат, но това не оправи проблема.
В момента не знам дали това е нормално или има проблем с колата. Ако някой има подобна информация, ще се радвам да сподели. Желая да имам някаква информация преди да тръгна по сервизи.
Благодаря предварително.
Edit: тук няколко човека описват същият проблем: http://www.myturbodiesel.com/threads/mk ... elp.29876/
Пиша относно за проблем свързан с температурата на двигателя, на моя Passat B7 Variant 2011г.
Забелязах, че колата не пази температурата която е достигнала, а тръгва да пада в определени ситуации. Например, когато се пускам по надолнище, когато е карам доста икономично на висока скорост и ниски обороти. Преди 2 години е взех и все така си работи, особено през зимата. За лятото в горещите дни нямам спомен, но най-вероятно няма да пада рязко, поради топлото време.
Смених термостат, но това не оправи проблема.
В момента не знам дали това е нормално или има проблем с колата. Ако някой има подобна информация, ще се радвам да сподели. Желая да имам някаква информация преди да тръгна по сервизи.
Благодаря предварително.
Edit: тук няколко човека описват същият проблем: http://www.myturbodiesel.com/threads/mk ... elp.29876/
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя
Ако си с автоматична скоростна кутия, има втори термостат. В противен случай - няма такъв....
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 25 яну 2009 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя
Благодаря за отговорите! Изглежда, че моята кола има 2 термостата и единият не работи. Ще отида в сервиза тези дни и пиша след това, какво се е случило.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 25 яну 2009 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Passat B7 Variant -- ниска температура на двигателя
Днес бях във VW Autotrade Варна. Бяха запознати с такъв проблем и веднага ми казаха, че най-вероятно е във вторият термостат. Смениха го и това реши проблема. Благодаря отново за споделената информация.
Това ми струваше:
- Тръба за охладителна теност д+м: 49.50лв.
- Термостат: 75.84лв.
- Антифриз: 1.30лв.
- ДДС: 20%
Всичко: 151.97лв.
Това ми струваше:
- Тръба за охладителна теност д+м: 49.50лв.
- Термостат: 75.84лв.
- Антифриз: 1.30лв.
- ДДС: 20%
Всичко: 151.97лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boc_ko и 173 госта