Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Здравейте колеги, от средата на Декември като температурите паднаха под 0 имам проблем със запалването на колата. Това се получава предимно сутрин, понякога и през деня когато колата е престояла 7-8 часа. Това което се случва е въртене на стартера до изтощаване на акумулатора / около 20 стартера от по 5-6 секунди /. Колата винаги се пали на бензин, загрява на място и при потегляне автоматично прехвърля на газ / гаси се на газ, пробвано е да се гаси на бензин но няма подобрение в паленето /. Това което е проверенонаправено до момента:
1) Пълно рециклиране на генератора, акумулатора е изправен, издържа на 20-30 стартера при -18 градуса.
2) Температурният датчик е измерен с мултицед и дава адекватни стойности.
3) Колата е диагностицирана в сервиз точно след трудно палене / от 10-тия опит запали след подаване на газ до долу/ - няма грешки, но няма и кой знай колко датчика.
4) При един от опитите за запалване, извадих и проверих всички свещи, не бяха мокри или с нагар, те са нови на 1 година.
5) Няма "бълбукане" в разширителния съд при запалена кола.
6) Няма имобилайзер или някаква блокировка която да пречи на запалването.
7) При опитите за запалване мирише на бензин, което означава, че стига бензин поне донякъде... помпата при контакт се чува за няколко секунди.
Странното е, че понякога запалват от първия път и дни наред няма проблеми, понякога запалвал от 2-рия, 3-тия път а понякога не запалва до изтощаването на акумулатора. В редки случай след запалването до няколко секунди изгасва.
Забелязвам и доста голяма загуба на антифриз около половин литър на 500-1000км. без видими течове, без теч в купето - но може да се изпарява ако има теч около двигателя.
Маслото е с кехлибарен цвят 15W-40, не пуши с бял пушек при запалване.
Ходил съм и на сервиз, от там само правят диагности за грешки и не могат да кажат за причината на проблема, споменават за бобина или датчик на Хол, но няма как да го диагностицират когато колата запалва и няма проблеми. Като цяло ми казаха ако пак има проблеми да ги извикам на място в момента когато не иска да "пали", което е много трудно.
Ако някой се е сблъсквал с този или подобен проблем или от опита и знанията които има може да помогне ще съм много благодарен!
1) Пълно рециклиране на генератора, акумулатора е изправен, издържа на 20-30 стартера при -18 градуса.
2) Температурният датчик е измерен с мултицед и дава адекватни стойности.
3) Колата е диагностицирана в сервиз точно след трудно палене / от 10-тия опит запали след подаване на газ до долу/ - няма грешки, но няма и кой знай колко датчика.
4) При един от опитите за запалване, извадих и проверих всички свещи, не бяха мокри или с нагар, те са нови на 1 година.
5) Няма "бълбукане" в разширителния съд при запалена кола.
6) Няма имобилайзер или някаква блокировка която да пречи на запалването.
7) При опитите за запалване мирише на бензин, което означава, че стига бензин поне донякъде... помпата при контакт се чува за няколко секунди.
Странното е, че понякога запалват от първия път и дни наред няма проблеми, понякога запалвал от 2-рия, 3-тия път а понякога не запалва до изтощаването на акумулатора. В редки случай след запалването до няколко секунди изгасва.
Забелязвам и доста голяма загуба на антифриз около половин литър на 500-1000км. без видими течове, без теч в купето - но може да се изпарява ако има теч около двигателя.
Маслото е с кехлибарен цвят 15W-40, не пуши с бял пушек при запалване.
Ходил съм и на сервиз, от там само правят диагности за грешки и не могат да кажат за причината на проблема, споменават за бобина или датчик на Хол, но няма как да го диагностицират когато колата запалва и няма проблеми. Като цяло ми казаха ако пак има проблеми да ги извикам на място в момента когато не иска да "пали", което е много трудно.
Ако някой се е сблъсквал с този или подобен проблем или от опита и знанията които има може да помогне ще съм много благодарен!
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Газовия клапан да не ти прави мизерии, проверил ли си го
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Двигателя е ABS - има диагностика. Пусни диагностиката и погледни живите данни, ако има такива. На моя 2Е датчика за температура на антифриза измерен с мултицет даваше нормални стойности, а закачен на колата се оказва, че показва -50 градуса и колата се
Провери и дали колата нр се дави с газ.
Провери и дали колата нр се дави с газ.
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Газовият клапан е нов от лятото, провал съм при спряна газ от бутилката, пак не запалва. А за диагностика не казвам, че няма но няма толкова датчици като пълната инжекция, живи данни не са гледали само за грешки. Мисля, че този инжекцион е мономотроник.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
за теча гледай на студен двигател за омазняване. При топъл се изпарява антифриза. Оглед на фланеца и опипване под него, както и маркучите към изпарителя и скобите.
Почисти палец и капачка и огледай капачката за пукнатини и изядени щифтове отвътре.
Почисти палец и капачка и огледай капачката за пукнатини и изядени щифтове отвътре.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Пробвай го принудително директно на газ да видим ще запали ли по лесно.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
К.Одаджийски написа:Пробвай го принудително директно на газ да видим ще запали ли по лесно.
Няма да запали Ода.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Трябва да стесним кръга от заподозрени с няколко прости хода.
1.Няколко опита да се пали директно на га.
2.След неуспех при палене на бензин,извади някоя свещ.Трябва да е мокра и миришеща на бенз.Има вариант да отвориш моното,някой да върти,а ти да гледаш дюзата пръска ли/или да и подложиш вестник и да завъртиш сам/,но ще е по-трудно.
3.Изключи темп.датчик преди палене и пробвай.
На този етап,ако трябва да гадая,проблема е електрически и със сигурност не е клапан/а,а по-вероятно релето на дюзата или самата дюза.Релето може да се прозвъни сутрин или да се изолира.Да се проверят кабелите за дюзата в маншончето на моното.Но сухи ли са свещите,бензин в цилиндрите не влиза.
За антифриза-намери канал и огледай двигатела от задната страна,под колекторите.
1.Няколко опита да се пали директно на га.
2.След неуспех при палене на бензин,извади някоя свещ.Трябва да е мокра и миришеща на бенз.Има вариант да отвориш моното,някой да върти,а ти да гледаш дюзата пръска ли/или да и подложиш вестник и да завъртиш сам/,но ще е по-трудно.
3.Изключи темп.датчик преди палене и пробвай.
На този етап,ако трябва да гадая,проблема е електрически и със сигурност не е клапан/а,а по-вероятно релето на дюзата или самата дюза.Релето може да се прозвъни сутрин или да се изолира.Да се проверят кабелите за дюзата в маншончето на моното.Но сухи ли са свещите,бензин в цилиндрите не влиза.
За антифриза-намери канал и огледай двигатела от задната страна,под колекторите.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Zdravko Zankov написа:К.Одаджийски написа:Пробвай го принудително директно на газ да видим ще запали ли по лесно.
Няма да запали Ода.
Може и да не запали, но така евентуално ще се разбере къде е проблемът. Дали в бензиновата, дали в газовата уредба или проблем, общ за двете системи
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Проверете дали има искра на свещите. При мен преди да сменя бобината също понякога не палеше, докато не спря напълно да пали
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Вадил съм всички свещи непосредсвено след като не запали, бяха сухи и не миришеха на бензин. Но все пак от последният опит за запалване до махането на първата свещ минаха около 5-10 мин. Интересното е, че около инжекциона мирише на бензин. За релето което спомена става въпрос за това което спира дюзата при превключване на газ ли?
Пробвл съм преди да вадя температурния датчик / буксата / преди да стартирам но нямам наблюдения дали оказва влияние / просто не карам само аз колата /, ще задълбоча опитите за който всички вие писахте!
Като цяло с паленето на газ в студено време имам проблеми който, когато беше нов изпарителя нямах, сега е на 40к км Заволи е. По скоро не се чува клапана да отваря като подам контак преди да запаля на газ!
А възможно ли е да има вода в резервоара, понеже колата се кара с малко количество бензин около и под 10 литра?
Пробвл съм преди да вадя температурния датчик / буксата / преди да стартирам но нямам наблюдения дали оказва влияние / просто не карам само аз колата /, ще задълбоча опитите за който всички вие писахте!
Като цяло с паленето на газ в студено време имам проблеми който, когато беше нов изпарителя нямах, сега е на 40к км Заволи е. По скоро не се чува клапана да отваря като подам контак преди да запаля на газ!
А възможно ли е да има вода в резервоара, понеже колата се кара с малко количество бензин около и под 10 литра?
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Бензинова помпа сменял ли си?
Аз след като смених помпата с гориво под 1/4 от резервоара трудно палех.
Аз след като смених помпата с гориво под 1/4 от резервоара трудно палех.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Бобината за високото напрежение?
Изпратено от моят SM-G900FD с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900FD с помощта на Tapatalk
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
Пробвай на изцяло тъмно място, някой да върти на стартер и гледай за пропълзяване на искри по кабели, бобина лули , дистрибутор. Палеца в дистрибутора?
Изпратено от моят SM-G900FD с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900FD с помощта на Tapatalk
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 1994г. ABS - трудно, невъзможно палене сутрин/студена
ABS има подгряване на колектора от антифриза май. Има маркуче към смукателния колектор, след това гумичка между смукателния колектор и главата. Гумичката протича, при загряла кола антифризът пада на изпускателния колектор, който когато загрее изпарява антифриза. Това може да се провери когато се засили проблема като на загряла кола се отвори капака - чува се фъскането и се вдига пара. Но трябва да е по-топло времето, защото в студено време излиза мараня от целия двигател и е трудно да се различи.
На мен това ми се случи като проблем, от където губих антифриза. Другото е щуцерите пластмасовите по блока да им се проверят уплътненията, както и дифтунгата на датчика на охладителния радиатор.
Моята малко беше текнала като лейка - отвсякъде изпускаше по малко.
За мирисането на бензин около моното - ако мирише, когато палиш на газ, значи не ти работи изключването на бензин. Може и тампона на моното да е скъсан, но бая трябва да е скъсан...
Виж дали не меши горива и газовата е инсталирана правилно. Бензиновата помпа се мери с манометър.
Виж дали има искра на свещите. Ако няма, основни заподозрени бобина, комутатор или датчик на Хол.
На мен това ми се случи като проблем, от където губих антифриза. Другото е щуцерите пластмасовите по блока да им се проверят уплътненията, както и дифтунгата на датчика на охладителния радиатор.
Моята малко беше текнала като лейка - отвсякъде изпускаше по малко.
За мирисането на бензин около моното - ако мирише, когато палиш на газ, значи не ти работи изключването на бензин. Може и тампона на моното да е скъсан, но бая трябва да е скъсан...
Виж дали не меши горива и газовата е инсталирана правилно. Бензиновата помпа се мери с манометър.
Виж дали има искра на свещите. Ако няма, основни заподозрени бобина, комутатор или датчик на Хол.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта