Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Пламен.Иванов2
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 03 фев 2017 22:33
Автомобил: VW Passat B 5 5
Двигател: 2003

Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Пламен.Иванов2 » Нед 05 фев 2017 18:19


Здравейте колеги .Имам проблем с колата от 2 седмици ми прави проблеми с охладителната система.Тръгнах на път изминах около 10 км и лампата за температурата на таблото ми светна но температурата беше на 90 градуса спрях дигнах капа и видях че избива течност през преливника на разширителния съд угасих двигателя и леко отвих капачката запалих двигателя долях и течност и се върнах обратно вкарах я в гаража отново отвих капачката на разширителния съд видях че е блокирала купих нова синя сложих я от там забелязах че пластмасовия ми тройник е прокапал смених го с нов запалих колата и всичко се оправи но когато започне да вдига 90 градуса маркучите се надуват доста.Зная че системата работи под налягане но се притеснявам да не е прекалено това надуване на маркучите .Термостата е чисто нов на около 2 месеца отваря и двата кръга имам си парно всичките маркучи са горещи но ме притеснява това надуване .Казаха ми че може и гарнитура да е но няма такива признаци да е прогорила гарнитура .Проверих маслото на сълзица е ,отвих и 4-те свещи да ги не е измила не с равномерен нагар са си,Антифриза си стои на мах,пуши си нормално,дори и мембраните на изпарителя смених .Не зная от какво може да е затова се принудих да ви пиша дайте някакъв съвет.Благодаря предварително




pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Нед 05 фев 2017 18:48


Адаш ,според мен работата отива на гарнитура.Не е задължително при изгоряла гарнитура да смесва масло и антифриз.Възможно е малка част от изгорелите газове да влизат в охладителната течност и повишават налягането в нея.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Tsankovski » Нед 05 фев 2017 19:15


Малкото маркуче което отива към казанчето проверили го да не е запушено


Потребителски аватар
Пламен.Иванов2
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 03 фев 2017 22:33
Автомобил: VW Passat B 5 5
Двигател: 2003

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Пламен.Иванов2 » Нед 05 фев 2017 19:46


Мъркучето си е добре връща течността в казанчето


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 05 фев 2017 20:01


pa4o_ivanov61 написа:Възможно е малка част от изгорелите газове да влизат в охладителната течност и повишават налягането в нея.

Същата работа беше и при мен, беше прогорена на първи цилиндър, който е най - близо да помпата.


Потребителски аватар
Пламен.Иванов2
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 03 фев 2017 22:33
Автомобил: VW Passat B 5 5
Двигател: 2003

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Пламен.Иванов2 » Нед 05 фев 2017 20:08


Колко е горе доло ремонта на главата


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 05 фев 2017 20:23


Около 30лв е гарнитурата, 20лв контролен шлайф на главата.
И работата, то това е голямото неизвестно в уравнението.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Tsankovski » Нед 05 фев 2017 20:30


Около 200-300лв зависи кой и какво ще и прави като се свали де , ако трябва да се напасват клапаните става малко по дебело


Потребителски аватар
Пламен.Иванов2
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 03 фев 2017 22:33
Автомобил: VW Passat B 5 5
Двигател: 2003

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Пламен.Иванов2 » Нед 05 фев 2017 21:17


Ще ходя в сервиз дано не е гарнитура


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 05 фев 2017 22:25


То зависи и колко надува маркучите де. Доста е субективно твърд ли е или не е.
Загрей колата до пускане на перката, като се изгаси перката, ако всичко е наред трябва да можеш да отвориш разширителния съд, да изпусне налягането само и като свалиш капачката да не изхвърля водата.
Отначало, както е студена, можеш да я запалиш с отворена капачка. Ако започне да излиза водата още на студен мотор, значи надува гарнитурата, но ако си стои в системата на отворена капачка, не е


Потребителски аватар
Пламен.Иванов2
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 03 фев 2017 22:33
Автомобил: VW Passat B 5 5
Двигател: 2003

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Пламен.Иванов2 » Пон 06 фев 2017 0:09


Като я запаля на студен двигател водата в казанчето не мърда вече като почне да загрява тогава почва да се покачва което според мен е нормално.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 06 фев 2017 6:27


Покарай така няколко дни, но следи антифриза и маслото.
Горния маркуч, от тройника до радиатора при 90° го стисках с два пръста след интервенцията.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 06 фев 2017 8:45


Пламен.Иванов2 написа:Като я запаля на студен двигател водата в казанчето не мърда вече като почне да загрява тогава почва да се покачва което според мен е нормално.

Нивото на студено трябва да е на минимума и като загрява започва да се покачва докато стигне около максимума. Това е нормално, ако почне при ниската температура да ти изхвърля водата или не е обезвъздушена добре или гарнитурата е свършила. Тя ако е издухала на някой цилиндър към водна магистрала, много от рано ще започне да ври в казанчето и да я изхвърля


Потребителски аватар
Пламен.Иванов2
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 03 фев 2017 22:33
Автомобил: VW Passat B 5 5
Двигател: 2003

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот Пламен.Иванов2 » Пон 06 фев 2017 14:37


Точно така прави като я запаля нивото слиза до MIN и като почне да загрява почва да се покачва. Не започва да ври или да се покачва при студен двигател. Има голяма вероятност да има въздух в системата защото смених мембраните на изпарителя и пластмасовия тройник за тази цел трябваше да източа цялата система. Ще хвана да я изпъна яко на път пък да става каквото ще или двигател или маркуч или радиатор ще гръмнат като не е добре ако е въздух би трябвало само да се обезвъздуши. Ако не стане ще я пращам за консерви в някой пункт за скраб :scare3


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 МИ 88г проблем в охладителната система

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 фев 2017 15:59


К.Одаджийски написа:Загрей колата до пускане на перката, като се изгаси перката, ако всичко е наред трябва да можеш да отвориш разширителния съд, да изпусне налягането само и като свалиш капачката да не изхвърля водата

Въй ти сериозен ли си? Аз знам, че на VAG никога не се отваря капачката при работеща и загряла кола. Системата работи под налягане. Под налягане водата завира при по-висока температура. Шанса да се ощави и изгори до степен да влезе в болницата е голям!
Пламен.Иванов2 написа:Има голяма вероятност да има въздух в системата защото смених мембраните на изпарителя и пластмасовия тройник за тази цел трябваше да източа цялата система.

Обезвъздуши я с отворено казанче запалена и на бензин, докато маркучите на изпарителя не станат врели и не дойде хубаво парно в колата. Чак тогава затваряш системата. И гледай да не кипне.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта