Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Техническа и сервизна информация за Passat
инжектопляктор
Мнения: 3941
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот инжектопляктор » Пон 16 юли 2018 20:54


nikoi84 написа: Той има ли общо с датчика, който управлява перката.

Не, няма.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10731
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 17 юли 2018 7:56


Перката се управлява от термо шалтер долу ниско на радиатора под левия фар. Датчиците за температурата, ако са два датчика с по два кабела, обикновено синият е за информация за температурата на ЕКУ, черният е за таблото. Ако е един с 4 крачета трябва да се види с какъв цвят е пръстенът. Пак обикновено би трябвало да е син


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6159
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Вто 17 юли 2018 8:38


Явно е с 2 единични датчика,това не пречи да се измери какво показват стария,новия,че и другия,дето е за компа.Би трябвало да се вместват в таблицата,макар,че помня една тема,в която някой беше открил,че имат около 25% разлика двата датчика в показанията.Както и да е,това мерене е някакъв ориентир дали проблема е въобще в датчика.


nikoi84
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Пет 20 юли 2018 18:03


Здравейте и благодаря на всички за активността. Проблема с показанията на температурата е решен... Споделям днешния си опит и дано спестя много мъки на някой дето да се лута така като мен. Проблема беше в температурния датчик , заради който ненужно смених и термостата, защото симптомите съвпадат - заседнал термостат 110 градуса температура и студен маркуч на термостата и долна половина на радятора студени. Еми как няма да са студени, като не е стигнал работна температура от 87 градуса... Днес след като ходих по автоморгите разбрах, че има много модификации на температурни датчици. Основно са два вида - тройник с 3 датчика с две крачета (цветовете са различни за различните кубици двигатели) или тройник с един датчик с 4 крачета... Та моят е от първия модел с три датчика, което означава по - стария модел на пасат 2 (Б3). Моя оргиналния беше , черен на цвят (vernet), който замених с фалшивия датчик FAE. Днес в автоморгата имаше подобен двигател на моя 1,8 но с червен датчик и си казах, датчика си е датчик и измерва температура. С този червен датчик дадох на контакт и стрелката без да е запалена колата отиде на 130 градуса и това означава , че и цвета е от значение! Както и да е отидох от друг магазин където ми препоръчаха датчих MEYLE. Сложих го и всичко заспа. При 87 градуса се отвори термостата, стигна 90 градуса, включи се перката на радиатора, след което стрелката малко се върна на 85 градуса преблизително защото се отвори и големия кръг. Та това което трябва да споделя и за колегите които карат пасати си на 70 градуса, да вземат да си сменят първо датчика за температурата, защото е евтин и е по - лесен за смяна, след което да сменят термостат. Това го казвам , защото моят пасат със стария датчик си беше така, на дълъг път ми държи 70 градуса, много рядко е отивал 90 градуса и то при градско каране лятото. А новият MEYLE закова 90 градуса още в началото. Взех и смених и капачката на казанчето и тук нова дилема. Ако има някой разбиращ моля да ни просвети. Има два вида разширителни съдове (казанчета). Единия е вградена букса, която не знам за какво е и другия е като моя разширителен съд без букса. И понеже сега с толкова много ремонти и пипане на маркучи, установих, че моите маркучи са меки преди да запаля колата и след това като отвори големия кръг стават доста твърди, а ако отворя капачката само искарва въздух и се чува едно съскане и след това вече маркучите умекват и това докато работи двигателя без да изхвърля течност и да прави балончета и така маркучите седят меки и дори и да затворя капачката. Сега имам два вдиа капачка - едната при разклащане тропа и се върти вътрешната клапа много лесно и моята която беше - върти се трудно и се вижда гумен опръстен и не тропа. Та коя е по - истинската :) и как трябва да е работата с маркучите?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 2639
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Водния дух1 » Пет 20 юли 2018 18:53


Колега,ти при всяко каране на колата ли отваряш капачката да омекнат маркучите? Като отвориш главата ,вече няма да е така...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6159
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Пет 20 юли 2018 20:40


Червения датчик е за подгрева на колектора....
Перката принципно не се включва на 90 градуса но и датчика не може да е толкова точен....
Казанче с букса е всъщност датчик за нивото на антифриза.
Капачката би трябвало да тропа клапана/ даже са 2 клапанчета с пружинки/и да има О пръстен,за уплътняване.Маркучите е нормално да се втвърдяват,все пак работят на налягане 1 бар.


Zdravko Zankov
Мнения: 9641
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 20 юли 2018 20:48


Това с маркучите е доста субективно.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14935
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот stefan4o » Съб 21 юли 2018 7:16


Iezekil написа:Червения датчик е за подгрева на колектора....

Червеното не е датчик, а шалтер. Като този на радиатора, дето пуска перката. Само че тук минава през реле и пуска подгрева на колектора.


nikoi84
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Съб 21 юли 2018 21:43


Благодаря ви за отговорите. Днес и направих тест драйв и сутринта на студено и следобед на жега. Резултата е , че за 4 километра не можа да стигне 90 градуса сутринта. Следобед обаче при малко повече каране и жега си стигна 90 градуса и имам специална лампа за включване на перката на радятора монтирана от един приятел и тя се включи. Температурата се повиши до 92 или 94 градуса и перката тогава спря и температурата остана на 92 градуса преблизително (малко над дебелата черта на 90 градуса). Всичко това след смяна на един температурен датчик в моя случай с две крачета , черен , на тройника марка MYELE. Просто реших да споделя с вас резултатите и отново да ви благодаря за съветите и помоща.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: urumkata, vanesto, доно и 14 госта