Мнениеот nikoi84 » Пет 20 юли 2018 18:03
Здравейте и благодаря на всички за активността. Проблема с показанията на температурата е решен... Споделям днешния си опит и дано спестя много мъки на някой дето да се лута така като мен. Проблема беше в температурния датчик , заради който ненужно смених и термостата, защото симптомите съвпадат - заседнал термостат 110 градуса температура и студен маркуч на термостата и долна половина на радятора студени. Еми как няма да са студени, като не е стигнал работна температура от 87 градуса... Днес след като ходих по автоморгите разбрах, че има много модификации на температурни датчици. Основно са два вида - тройник с 3 датчика с две крачета (цветовете са различни за различните кубици двигатели) или тройник с един датчик с 4 крачета... Та моят е от първия модел с три датчика, което означава по - стария модел на пасат 2 (Б3). Моя оргиналния беше , черен на цвят (vernet), който замених с фалшивия датчик FAE. Днес в автоморгата имаше подобен двигател на моя 1,8 но с червен датчик и си казах, датчика си е датчик и измерва температура. С този червен датчик дадох на контакт и стрелката без да е запалена колата отиде на 130 градуса и това означава , че и цвета е от значение! Както и да е отидох от друг магазин където ми препоръчаха датчих MEYLE. Сложих го и всичко заспа. При 87 градуса се отвори термостата, стигна 90 градуса, включи се перката на радиатора, след което стрелката малко се върна на 85 градуса преблизително защото се отвори и големия кръг. Та това което трябва да споделя и за колегите които карат пасати си на 70 градуса, да вземат да си сменят първо датчика за температурата, защото е евтин и е по - лесен за смяна, след което да сменят термостат. Това го казвам , защото моят пасат със стария датчик си беше така, на дълъг път ми държи 70 градуса, много рядко е отивал 90 градуса и то при градско каране лятото. А новият MEYLE закова 90 градуса още в началото. Взех и смених и капачката на казанчето и тук нова дилема. Ако има някой разбиращ моля да ни просвети. Има два вида разширителни съдове (казанчета). Единия е вградена букса, която не знам за какво е и другия е като моя разширителен съд без букса. И понеже сега с толкова много ремонти и пипане на маркучи, установих, че моите маркучи са меки преди да запаля колата и след това като отвори големия кръг стават доста твърди, а ако отворя капачката само искарва въздух и се чува едно съскане и след това вече маркучите умекват и това докато работи двигателя без да изхвърля течност и да прави балончета и така маркучите седят меки и дори и да затворя капачката. Сега имам два вдиа капачка - едната при разклащане тропа и се върти вътрешната клапа много лесно и моята която беше - върти се трудно и се вижда гумен опръстен и не тропа. Та коя е по - истинската :) и как трябва да е работата с маркучите?