Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Tsankovski » Сря 07 юни 2017 19:51


Още ли не си направил теста за който ти писах преди месец :)




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Сря 07 юни 2017 21:00


ludmil написа:Извадих радиатора, промих го идеално, с вода под налягане. Питата е почистена. Антифриза разреден. Пак грее :-(
Днес отново отиде на 110 градуса, спрях. Вентилатора върти, но като си сложа ръката духа към мен, т.е. навън, а не към радиатора.
Нормално ли е това? За какво са трите кабела, влизащи в датчика и вентилатора? Възможно ли е някой пишман майстор да е обърнал посоката на вентилатора?

Вентилаторът трябва да смуче от радиатора и да духа към двигателя. Някой е обърнал жиците или вентилатора или буксите. Оправянето става с размяна на жиците и е много лесно и бързо, но е малко рисковано, ако искаш да ги обърнеш сам.
До вентилатора трябва да стига директен минус от акумулатора. Плюса от акумулатора минава през башон и влиза в датчика. Едната излизаща жица е за бавната степен, а другата е за бързата. Не знам какво е объркано и не искам да и давам съвети без лично да съм видял колата.
Ако искаш ми пиши ЛС и ще се разберем дали мога да я погледна или иди на майстор. Можеш да разгледаш посоката и жиците на някой друг пасат.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ludmil » Сря 07 юни 2017 21:19


Добре, тези дни ще замеря температурата на водата, за да видя наистина какви са стойностите.
Ако има пробив на главата, защо грее само на баир?


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот viksanlg » Сря 07 юни 2017 21:25


Защото,ако не е запушен малкия маркуч за който ти писах на твое място бих си смениш термостата
отново.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Сря 07 юни 2017 21:38


Водния дух1 написа:Какви вентилатори,кви 5 лева??? Ако всичко е редовно-какъв вентилатор ще се включва на извънградско? На мен никога не ми се е включвал вентилатор когато карам извън града(освен ако не караш с 20км/ч) Датчика ако лъже ще показва нереална температура,прим. 110гр.,но няма да хвърля водата. Според мен има пробив или в гарнитурата ,или в главата.

Ако не изкачваш баири и не висиш в задръствания вентилаторът е излишен. При изкачване вентилаторът се включва и ако е в грешната посока влошава вместо да подобрява охлаждането.
Аз карах половин година без вентилатор, само веднъж ми потрябва, изкачвах Пампорово, и се наложи да спра и да изчакам да изстине двигателя.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот viksanlg » Сря 07 юни 2017 22:09


До колкото разбрах колегата вентилаторът противно на неговите очаквания не е духал навътре към радиатора а е засмуквал навън горещия въздух към двигателя и всички останали пишещи по темата знаем,че точно ката трябва да бъде.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Чет 08 юни 2017 8:13


Да,нищо му няма на вентилатора,а и си включва.Ако не хвърля водата,най-вероятно таблото лъже.Ако хвърля е друга бира и са написани вариантите по-назад по няколко пъти..


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ludmil » Съб 22 юли 2017 18:23


В крайна сметка май ще се окаже термостата, който включва пярката. Досега го бях чувал само на ниската скорост, даже не знаех, че има висока. Смених го и сега чувам вече че в много горещо време включва охлаждането на висока скорост.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Tsankovski » Съб 22 юли 2017 22:30


Температурата е критична, щом включва и втора степен перката значи е близо 110градуса


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 23 юли 2017 14:27


Да не връщам цялата тема назад, радиатора нов ли е или не си знае годините? Да не се е запушил и просто да не може да охлажда? Аз никога не съм имал проблеми с прегряване, дори и сега след като монтирах климатик с големия радиатор, колата в жегата на пълна газ през Петрохан, не вдига повече от 92-3 градуса. Втора степен на перките чувам само при пуснат климатик градско


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Emo » Пон 31 юли 2017 9:34


Пасата грее, защото е дърт, моя грееше злокобно, колко съм се въртял докато го оправя не е истина. Приятелите са понаписали, но да си кажа и аз, започваш да действаш брутално методично:
1. Купуваш мултицет с температурна сонда, ще ти върши и друга работа, струва 15 кинта, поставяш сондата в някои от технологичните отвори на главата отпред и мериш температурата, докато двигателят работи на празен ход, запален от студено състояние сутрин, к'во мериш, к'во гледаш:
1.1. стойност на темпертурата по прибора и сверяваш с показанията на таблото, датчика е двоен, намира се на тройника на главата, оргИнал е мисля Люксембуртг, единия сигнал е за показанията на таблото, другия е за управлението на матора, имаше тема с характеристиката му, терморезистивен е, ше го измериш (ше го свариш на котлона в джеве с вода и ше мериш температура и съпротивление) - имаш вече мултицет;
1.2. стойност на температурата при която отваря термостата, ще познаеш, че е отворил като се стопли тлъстия мъркуч от помпата към радиатора - това е долния дебел мъркуч;
1.3. стойност на температурата, при която включва първата скорост на вентилатора (доколкото помня 1-ва включва при 95С, а 2-ра при 106С, провери изрично;
2. Провери и се увери изрично, че охладителната ти система е плътна (връзки ако имаш газова, изпарител, тройник отпред, щуцер отдясно и прочее) - нямаш течове, тя, охладителната ти система, за тия чокури (мотори) е проектирана да работи при 1.6, bar, всякакво мерене на температура при отворена капачка на разширителни съд е пълна тъпня, компрометирано е тоест;
3. Като загрее, провери дали мъркучите ти стават много твърди;
4. Като изстине матора вземи малко от охладителната течност и я занеси да проверят дали имаш СО2 повече от нормалното (т.е. отработени газове), има много теми за тая работа.
5. Щом вярваш на помпата е мн. добре, но свали ремъка и завърти шайбата на помпата на ръка, провери ремъците;
6. Пак при изстинал матор свали капачката на разширителния съд и провери състоянието на уплътнението, ако е кофти, или разместено го оправи или смени капачката (струва 5 кинтака);

Кат' напраиш теа работи пиши кое к'во е и продължаваме. Не я карай много.

Ако още не си спраскал гарнитурата на тиквата може и да се опраиш по-леко, инак не!

Успех!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 01 авг 2017 9:22


Emo написа:1.3. стойност на температурата, при която включва първата скорост на вентилатора (доколкото помня 1-ва включва при 95С, а 2-ра при 106С, провери изрично;

95/102 градуса,ако има значение.
На моя бившия Пасат бях сложил 90/97 градуса.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Чет 03 авг 2017 12:03


Тоя Емо бая глупости е написал...еля т.2 и 1,6 бара налягане,мерене на отворен съд тпня....тц,тц...че нали в казанчето водата идва от маторя,от малкия кръг?
Отделно,че не бях чувал да мериш за изгорели газове във вода отпосле...явно газовете се разтварят?Тук си признавам,че не съм запознат точно с този метод...
Автора отдавна е изчерпал темата ми се струва.


Потребителски аватар
shamanot
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 10 юни 2013 8:31
Автомобил: Passat RP 1.8Mi [B3]
Двигател:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот shamanot » Пет 11 авг 2017 18:47


На тия коли освен помпата се сменя и кожуха, по-скъпо е но си струва.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ludmil » Вто 29 авг 2017 17:06


Здравейте!
И така, дайте идеи по това: стрелката на температурата показва 110 градуса, но вентилатора работи на ниските обороти. Проверен е, високите работят, терморелето, долу в радиатора, което включва високи-ниски е сменено с ново. Какво значи това?

1. Радиатора е запушен (промивал съм го, водата тече свободно когато го надувам с маркуч, но все пак...)
2. Стрелката лъже
3. Запушена водна магистрала в двигателя
4. ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dachevv, nikivel и 77 госта