Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Още ли не си направил теста за който ти писах преди месец :)
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
ludmil написа:Извадих радиатора, промих го идеално, с вода под налягане. Питата е почистена. Антифриза разреден. Пак грее :-(
Днес отново отиде на 110 градуса, спрях. Вентилатора върти, но като си сложа ръката духа към мен, т.е. навън, а не към радиатора.
Нормално ли е това? За какво са трите кабела, влизащи в датчика и вентилатора? Възможно ли е някой пишман майстор да е обърнал посоката на вентилатора?
Вентилаторът трябва да смуче от радиатора и да духа към двигателя. Някой е обърнал жиците или вентилатора или буксите. Оправянето става с размяна на жиците и е много лесно и бързо, но е малко рисковано, ако искаш да ги обърнеш сам.
До вентилатора трябва да стига директен минус от акумулатора. Плюса от акумулатора минава през башон и влиза в датчика. Едната излизаща жица е за бавната степен, а другата е за бързата. Не знам какво е объркано и не искам да и давам съвети без лично да съм видял колата.
Ако искаш ми пиши ЛС и ще се разберем дали мога да я погледна или иди на майстор. Можеш да разгледаш посоката и жиците на някой друг пасат.
- ludmil
- Мнения: 243
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Добре, тези дни ще замеря температурата на водата, за да видя наистина какви са стойностите.
Ако има пробив на главата, защо грее само на баир?
Ако има пробив на главата, защо грее само на баир?
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Защото,ако не е запушен малкия маркуч за който ти писах на твое място бих си смениш термостата
отново.
отново.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Водния дух1 написа:Какви вентилатори,кви 5 лева??? Ако всичко е редовно-какъв вентилатор ще се включва на извънградско? На мен никога не ми се е включвал вентилатор когато карам извън града(освен ако не караш с 20км/ч) Датчика ако лъже ще показва нереална температура,прим. 110гр.,но няма да хвърля водата. Според мен има пробив или в гарнитурата ,или в главата.
Ако не изкачваш баири и не висиш в задръствания вентилаторът е излишен. При изкачване вентилаторът се включва и ако е в грешната посока влошава вместо да подобрява охлаждането.
Аз карах половин година без вентилатор, само веднъж ми потрябва, изкачвах Пампорово, и се наложи да спра и да изчакам да изстине двигателя.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
До колкото разбрах колегата вентилаторът противно на неговите очаквания не е духал навътре към радиатора а е засмуквал навън горещия въздух към двигателя и всички останали пишещи по темата знаем,че точно ката трябва да бъде.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Да,нищо му няма на вентилатора,а и си включва.Ако не хвърля водата,най-вероятно таблото лъже.Ако хвърля е друга бира и са написани вариантите по-назад по няколко пъти..
- ludmil
- Мнения: 243
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
В крайна сметка май ще се окаже термостата, който включва пярката. Досега го бях чувал само на ниската скорост, даже не знаех, че има висока. Смених го и сега чувам вече че в много горещо време включва охлаждането на висока скорост.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Температурата е критична, щом включва и втора степен перката значи е близо 110градуса
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Да не връщам цялата тема назад, радиатора нов ли е или не си знае годините? Да не се е запушил и просто да не може да охлажда? Аз никога не съм имал проблеми с прегряване, дори и сега след като монтирах климатик с големия радиатор, колата в жегата на пълна газ през Петрохан, не вдига повече от 92-3 градуса. Втора степен на перките чувам само при пуснат климатик градско
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Пасата грее, защото е дърт, моя грееше злокобно, колко съм се въртял докато го оправя не е истина. Приятелите са понаписали, но да си кажа и аз, започваш да действаш брутално методично:
1. Купуваш мултицет с температурна сонда, ще ти върши и друга работа, струва 15 кинта, поставяш сондата в някои от технологичните отвори на главата отпред и мериш температурата, докато двигателят работи на празен ход, запален от студено състояние сутрин, к'во мериш, к'во гледаш:
1.1. стойност на темпертурата по прибора и сверяваш с показанията на таблото, датчика е двоен, намира се на тройника на главата, оргИнал е мисля Люксембуртг, единия сигнал е за показанията на таблото, другия е за управлението на матора, имаше тема с характеристиката му, терморезистивен е, ше го измериш (ше го свариш на котлона в джеве с вода и ше мериш температура и съпротивление) - имаш вече мултицет;
1.2. стойност на температурата при която отваря термостата, ще познаеш, че е отворил като се стопли тлъстия мъркуч от помпата към радиатора - това е долния дебел мъркуч;
1.3. стойност на температурата, при която включва първата скорост на вентилатора (доколкото помня 1-ва включва при 95С, а 2-ра при 106С, провери изрично;
2. Провери и се увери изрично, че охладителната ти система е плътна (връзки ако имаш газова, изпарител, тройник отпред, щуцер отдясно и прочее) - нямаш течове, тя, охладителната ти система, за тия чокури (мотори) е проектирана да работи при 1.6, bar, всякакво мерене на температура при отворена капачка на разширителни съд е пълна тъпня, компрометирано е тоест;
3. Като загрее, провери дали мъркучите ти стават много твърди;
4. Като изстине матора вземи малко от охладителната течност и я занеси да проверят дали имаш СО2 повече от нормалното (т.е. отработени газове), има много теми за тая работа.
5. Щом вярваш на помпата е мн. добре, но свали ремъка и завърти шайбата на помпата на ръка, провери ремъците;
6. Пак при изстинал матор свали капачката на разширителния съд и провери състоянието на уплътнението, ако е кофти, или разместено го оправи или смени капачката (струва 5 кинтака);
Кат' напраиш теа работи пиши кое к'во е и продължаваме. Не я карай много.
Ако още не си спраскал гарнитурата на тиквата може и да се опраиш по-леко, инак не!
Успех!
1. Купуваш мултицет с температурна сонда, ще ти върши и друга работа, струва 15 кинта, поставяш сондата в някои от технологичните отвори на главата отпред и мериш температурата, докато двигателят работи на празен ход, запален от студено състояние сутрин, к'во мериш, к'во гледаш:
1.1. стойност на темпертурата по прибора и сверяваш с показанията на таблото, датчика е двоен, намира се на тройника на главата, оргИнал е мисля Люксембуртг, единия сигнал е за показанията на таблото, другия е за управлението на матора, имаше тема с характеристиката му, терморезистивен е, ше го измериш (ше го свариш на котлона в джеве с вода и ше мериш температура и съпротивление) - имаш вече мултицет;
1.2. стойност на температурата при която отваря термостата, ще познаеш, че е отворил като се стопли тлъстия мъркуч от помпата към радиатора - това е долния дебел мъркуч;
1.3. стойност на температурата, при която включва първата скорост на вентилатора (доколкото помня 1-ва включва при 95С, а 2-ра при 106С, провери изрично;
2. Провери и се увери изрично, че охладителната ти система е плътна (връзки ако имаш газова, изпарител, тройник отпред, щуцер отдясно и прочее) - нямаш течове, тя, охладителната ти система, за тия чокури (мотори) е проектирана да работи при 1.6, bar, всякакво мерене на температура при отворена капачка на разширителни съд е пълна тъпня, компрометирано е тоест;
3. Като загрее, провери дали мъркучите ти стават много твърди;
4. Като изстине матора вземи малко от охладителната течност и я занеси да проверят дали имаш СО2 повече от нормалното (т.е. отработени газове), има много теми за тая работа.
5. Щом вярваш на помпата е мн. добре, но свали ремъка и завърти шайбата на помпата на ръка, провери ремъците;
6. Пак при изстинал матор свали капачката на разширителния съд и провери състоянието на уплътнението, ако е кофти, или разместено го оправи или смени капачката (струва 5 кинтака);
Кат' напраиш теа работи пиши кое к'во е и продължаваме. Не я карай много.
Ако още не си спраскал гарнитурата на тиквата може и да се опраиш по-леко, инак не!
Успех!
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Emo написа:1.3. стойност на температурата, при която включва първата скорост на вентилатора (доколкото помня 1-ва включва при 95С, а 2-ра при 106С, провери изрично;
95/102 градуса,ако има значение.
На моя бившия Пасат бях сложил 90/97 градуса.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Тоя Емо бая глупости е написал...еля т.2 и 1,6 бара налягане,мерене на отворен съд тпня....тц,тц...че нали в казанчето водата идва от маторя,от малкия кръг?
Отделно,че не бях чувал да мериш за изгорели газове във вода отпосле...явно газовете се разтварят?Тук си признавам,че не съм запознат точно с този метод...
Автора отдавна е изчерпал темата ми се струва.
Отделно,че не бях чувал да мериш за изгорели газове във вода отпосле...явно газовете се разтварят?Тук си признавам,че не съм запознат точно с този метод...
Автора отдавна е изчерпал темата ми се струва.
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
На тия коли освен помпата се сменя и кожуха, по-скъпо е но си струва.
- ludmil
- Мнения: 243
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Здравейте!
И така, дайте идеи по това: стрелката на температурата показва 110 градуса, но вентилатора работи на ниските обороти. Проверен е, високите работят, терморелето, долу в радиатора, което включва високи-ниски е сменено с ново. Какво значи това?
1. Радиатора е запушен (промивал съм го, водата тече свободно когато го надувам с маркуч, но все пак...)
2. Стрелката лъже
3. Запушена водна магистрала в двигателя
4. ?
И така, дайте идеи по това: стрелката на температурата показва 110 градуса, но вентилатора работи на ниските обороти. Проверен е, високите работят, терморелето, долу в радиатора, което включва високи-ниски е сменено с ново. Какво значи това?
1. Радиатора е запушен (промивал съм го, водата тече свободно когато го надувам с маркуч, но все пак...)
2. Стрелката лъже
3. Запушена водна магистрала в двигателя
4. ?