Здравейте!
Колата е пасат Комби 1.8 В3 1990 г.
Понякога загрява, над 100 градуса и то не само в горещо време. Сменил съм датчика за температура, термостат, водна помпа. Не проумявам от какво е. Карам я само с антифриз. Не загрява често, но е неприятно, особено на дълъг път. Моля дайте някакви насоки.
Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Напълно е възможно да имаш пробив към охладителната система и да ти надува , при лек пробив системата се обезвъздушава сама но създава точно такива проблеми.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Антифриз губи ли?
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Или пък новия датчик,който си си купил е ментак.Моята с нов датчик също "прегряваше",и смених половината компоненти по охладителната система докато го разбера .
- Rqhovo
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1Y 1991
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Същия проблем с дизелов пасат б3 всичко беше сменено и пак загряваше.Един ден ме питаха отдолу пластмасите на ножа здрави ли са аз викам не всички,смени ги и ще се оправи .Веднага в моргата за нови и откакто ги смених всичко заспа.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Хубаво е да разредиш малко антифриза с вода.С чист антифриз не е добра идея да се кара и охлаждането се влошава,понеже е гъст и топлообмена се влошава значително.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Ако не те лъже датчика за температурата и показанията на таблото би трябвало да имаш частично запушване на системата.Не ми се вярва проблема да е в чист антифриз или ако щеш липсата на ножа отпред ,който наистина играе съществена роля да насочва въздушната струя към радиатора и да му я отнема.Не ми се вижда достатъчно горещо за да свързвам повишената температура с ножа или с чист антифриз.По добте си провери системата на колата за частично запушване ако си сигурен в ел. показателите или ако има от някъде много лек пропуск (незнам наблюдавал ли си нивото) и прави въздушна възглавница и на моменти обаче може да вдигне здраво показанията.Най лесната проверка, която можеш да направиш на системата и от която можеш да имаш проблем е да погледнеш малкия тънък маркуч за връщане на излишния янтифриз, който тръгва от радиатора и стига до изравнителното казанче дали е запушен.
н
н
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
извади малкия маркуч от разширителния съд на студен двигател, махни капачката и сложи маркуча нат големия отвор, накарай някой да запали и виж дали имаш циркулация веднага със запалването на ДВГ. Ако всичко е наред вкарай маркуча в щуцера и виж дали отново има правилна циркулация, много често запушване на щуцера или маркуча прави подобни проблеми. На стария ми B4 2000cc 2e имах напълно запушен щуцер , прокарах го с тънка отверка и повече не съм имал проблеми. След това правих и промивка и доколкото знам до ден днешен няма проблем.
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Това за чистия антифриз е вярно - топлинният капацитет на водата е много по-голям и е добре да има в нужното съотношение и вода, иначе няма да охлажда така ефективно. Също си почиствайте радиаторите от време на време, в случай че са много замърсени с прах и боклуци. Ама не да ги блъскате директно с пароструйка, защото силната струя ще ги изкриви - напръсквате с Меглио и после изчаквате и изплаквате с вода.
Е, в случая може да е проблемът, за който е писал колегата по-горе.
А виж също и на къде върти вентилаторът - имах един такъв случай на моята кола. Някой беше обърнал жиците ли, не знам, но въртеше срещу движението.
Е, в случая може да е проблемът, за който е писал колегата по-горе.
А виж също и на къде върти вентилаторът - имах един такъв случай на моята кола. Някой беше обърнал жиците ли, не знам, но въртеше срещу движението.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Най-вероятно мръсен радиатор отвътре и/или отвън. Или ментелив радиатор. Или грешно измерване на температурата. Перката работи ли си нормално?
А може причината да е в някое от алтернативните горива и прочее водородно-озонови подобрители, с които си скапваш колата.
А може причината да е в някое от алтернативните горива и прочее водородно-озонови подобрители, с които си скапваш колата.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Здравейте. Да, карам с чист антифирз, ще го разредя. Но всъщност, сипах такъв след като изхвърли водата.
Не съм забелязал да губи антифриз.
За какви ножове става дума?
Как мога да проверя дали има пробив към охладителната система? Имам съмнения, защото дебелия маркуч, който излиза от радиатора отгоре и влиза в двигателя се беше раздул доста и се наложи да го сменя. Но пък иначе не надува маркучи като давам газ.
Не съм забелязал да губи антифриз.
За какви ножове става дума?
Как мога да проверя дали има пробив към охладителната система? Имам съмнения, защото дебелия маркуч, който излиза от радиатора отгоре и влиза в двигателя се беше раздул доста и се наложи да го сменя. Но пък иначе не надува маркучи като давам газ.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Гарнитура на главата като смениш може и да се оправят неща, за по сигурно си направи тест в някой сервиз за наличие на изгорели газове във водната система, иначе може да се набуташ доволно за залови ремонти
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Чет 29 дек 2016 20:15
- Автомобил: Passat b3 1988
- Двигател: RP
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
Извади радиатора и го промий.После огледай добре радиотора дали е нблъскан с камачета и др. ако има взимаш една пинсета и ги изваждаш всичките.Оглеждаш хубаво за течове ако няма проверяваш малкият маркуч за излишният антифриз няма как да сбъркаш отива при казанчето за антифриза и е сфързано с един щуцер проверяваш и него дали е запушен ако е запушен взимаш една тънка отверка и го отпушваш.Загрей колата до 90 градуса и провери да ли се върти перката ако не се върти и при 100 градуса значи ти се е равалил датчика, който е на радиатора.Ако пак загрява толкова значи те лъжи датчика който е на тройника. Трябва да няма повече никакъв проблем.Забравих имаш ли газова уредба?Ако имаш провери и изпарителя.Надявам се да си ме разбрал.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.
"Това за чистия антифриз" не е вярно,естествено.Колегите говорят за чист концентрат.Ако караш просто с антифриз,не е нужно да го разреждаш допълнително,той си е разреден колкото трябва.Не се кара с чис концентрат,с чист антифриз се кара,обръщайте внимание на думите.
Щом не губи течност,значи не е пробойна.Най-важния въпрос в случая е-включва ли ти се перката,като загрее?А като ти хвърли водата?
Щом не губи течност,значи не е пробойна.Най-важния въпрос в случая е-включва ли ти се перката,като загрее?А като ти хвърли водата?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта