Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Вто 29 авг 2017 18:42


ludmil написа: Какво значи това?


Значи, че трябва да инвестираш крупната сума от 5лв в един електронен термометър и да измериш реалната температура на двигателя.
Хаотичната смяна на разни чаркове едва ли ще ти помогне.
Ако все пак температурата наистина е 110гр, в което твърде много се съмнявам, и вентилаторът работи на първа степен, значи си объркал жиците или датчикът е за боклука или термостатът отваря твърде малко или радиаторът е задръстен.




Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот viksanlg » Вто 29 авг 2017 20:15


ktamen написа:
ludmil написа: Какво значи това?


Значи, че трябва да инвестираш крупната сума от 5лв в един електронен термометър и да измериш реалната температура на двигателя.
Хаотичната смяна на разни чаркове едва ли ще ти помогне.
Ако все пак температурата наистина е 110гр, в което твърде много се съмнявам, и вентилаторът работи на първа степен, значи си объркал жиците или датчикът е за боклука или термостатът отваря твърде малко или радиаторът е задръстен.

:th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Вто 29 авг 2017 22:09


Ако обаче не покаже 110гр,значи трябва да инвестираш 5лв. в мултицет,да замериш датчика на тройника/този за таблото/,евентуално показанията да те насочат към неговата смяна или смяна на самото табло.Принципно това са по-вероятните причини и хаотичната им смяна би ти излязла до 30лв.Естествено,ако имаш под ръка донор,пробите са безплатни.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот kris11 » Сря 30 авг 2017 10:41


Iezekil написа: трябва да инвестираш 5лв. в мултицет,да замериш датчика на тройника/този за таблото/,евентуално показанията да те насочат към неговата смяна или смяна на самото табло..

Вади датчика -във вода нагрява я и мери температура, съпротивление . Има таблица със стойностите на датчика през 10 гр Ц
И ако пробелма е в датчика - то по- скоро при високи температури над 80 гр Ц е със стойности извън тези в таблицата.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Сря 30 авг 2017 19:46


Даже няма нужда да го вади за меренето....


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот kris11 » Сря 30 авг 2017 20:10


Iezekil написа:Даже няма нужда да го вади за меренето....

как ще загрява и мери и съпротивление и температура едновременно


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Сря 30 авг 2017 20:17


Ще мери и сверява с таблото във всеки един момент,в който реши.Така ще разбере кое от двете лъже.


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Съб 14 юли 2018 19:38


Здравейте. И аз имам подобен проблем със загряването. Всичко започна от един повреден изпарител. Смених го... Спука се един от маркучите и колата остана без антифриз, но не е вдигала повече от 100 градуса. Отбих, оставих я да изтине и подмених маркуча. Долях колата пасат б3 с вода и обезвъздуших системата като оставих разширителния съд с отворена капачка докато загрее и отвори и големия кръг да долея вода и да изчакам да затворя капачката след като се пусне перката. Всичко беше наред. Прибрах се , а колата не е вдигала повече от 90 градуса. На другия ден я покарах и всичко беше нормално, докато не се наложи да излизам пак след около 30 мин. по късно, давам на контакт, а стрелката на температурата подминава 100 градуса без да е запалена. Взех термометъра на детето с която му мерим температурата и измерих температурата, показваше 87 градуса замерено на блока, на разширителния съд и отдадох тази анумалия на датчика на температурата или таблото. Взех друго табло и проверих температурата, пак показа над 100 градуса и реших, че таблото е изрядно , а проблема е в датчика на температурата на тройника. Смених и него и след това таблото достигна до 130 градуса и светна и червената лампа на охладителнат течност, а температурата с термометъра е около 90 градуса на водата, а на уреда показва 130, но ги качва постепенно. Сложих стария датчик те пературата стана 110 градуса на уреда. Перката на радятора се включваше на 110 градуса. Почнах да мисля, че съм си купил фалшив датчик, но и стария да е прецакан и новия... Поогледах колаа и барнах маркуча на термостата към радятора студен. Казах си това е проблема.... Смених го и пак същото, перката включва на 110 градуса, температурата на уреда стига до 130 градуса. Вече съм шах и мат. Нов датчик и термостат , а проблема си остана. Със стария датчик за температура показва 120 градуса. Водата в системата обаче не ври и не кипи и е около 90 градуса. Пипнах пак маркуча на термостата студенн и надува (става твърд) и е студен. Отвъртях капачката на разширителния съд и термостата отвори и маркуча омекна и се стопли и той и радиатора, но температурата на уреда не падна под 120 градуса. МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ С ИДЕИ. БЛАГОДАРЯ ВИ.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Съб 14 юли 2018 21:18


Поздравления за това, че си се сетил да измериш температурата с отделен термометър.
Новите датчици всичките са ментета :exclaim
Купи си оригинален, стар или втора употреба.
Аз бих сложил цял електронен термометър и ще си гледам само него без да обръщам внимание на таблото.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот radotom » Съб 14 юли 2018 22:48


Така, де, ама това би имало ефект чак след шлайф на главата и смяна на гарнитурата.
Преди това колкото и да мери колегата... :no


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот goppa » Съб 14 юли 2018 22:51


ktamen написа: Аз бих сложил цял електронен термометър и ще си гледам само него без да обръщам внимание на таблото.

И този който ще сложиш ще е по-точен и по-надежден от таблото, нали? :c010


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот radotom » Съб 14 юли 2018 23:07


:icon_lol Ще бъде, повярвай! :icon_lol
Тук и терморегулатор за ютия да ползваш - пак ще е по-точно от тези неоразумения, наречени охладителна и/или климатична система VAG


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Съб 14 юли 2018 23:39


Половината работа човека я е свършил-открил е разлика с реалната температура.Сега за да не се лута между датчик и табло,да замери стойностите на датчика с мултицет и да сравним показанията на таблото.Има в темите таблиците за стойностите на датчика при различни темп.,ако не ще кача.
Това с гарнитурата може да има резон,но не разбрах,как преди да запали показва 100 на табло и 87 на казанчето??


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Съб 14 юли 2018 23:58


Здравйте и благодаря за отговорите. Само да напиша пасата е б3 91 година 1,8 , 90 коня. След като паркирах, колата си беше наред, 90 градуса показваше уреда на таблото. Около половин час не съм я карал и при даване на контакт стрелката отиде на 100 градуса, което доста ме стресна. Върнах се до нас и взех дигитален термометър ( безконтактен) за измерване на температурата, който е диапазон 100 градуса. Първоначално си помислих, че се е развалил вентилантора на радиатора и за това не е охладил системата, но след като измерих температурите се успокойх от резултатите на дигиталния термометър и си запалих колата, катонследях температурата, която се вдигна до 110 градуса и не падна през цялото време. Това ме наведе на мисълта за датчика да е развален и така... до сега ми показва тези стойности.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 15 юли 2018 0:00


Помпата да не е избуксувала ако е с пластмасова перка



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта