Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ludmil » Нед 09 апр 2017 10:28


Здравейте!
Колата е пасат Комби 1.8 В3 1990 г.
Понякога загрява, над 100 градуса и то не само в горещо време. Сменил съм датчика за температура, термостат, водна помпа. Не проумявам от какво е. Карам я само с антифриз. Не загрява често, но е неприятно, особено на дълъг път. Моля дайте някакви насоки.




jony74
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 05 апр 2017 8:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот jony74 » Нед 09 апр 2017 10:51


Възможно е от задръстен радиатор.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот drotomir » Нед 09 апр 2017 11:05


Напълно е възможно да имаш пробив към охладителната система и да ти надува , при лек пробив системата се обезвъздушава сама но създава точно такива проблеми.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот инжектопляктор » Нед 09 апр 2017 11:29


Антифриз губи ли?


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1931
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот beuchat » Нед 09 апр 2017 13:05


Или пък новия датчик,който си си купил е ментак.Моята с нов датчик също "прегряваше",и смених половината компоненти по охладителната система докато го разбера :mhihi .


Потребителски аватар
Rqhovo
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1Y 1991
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Rqhovo » Нед 09 апр 2017 13:17


Същия проблем с дизелов пасат б3 всичко беше сменено и пак загряваше.Един ден ме питаха отдолу пластмасите на ножа здрави ли са аз викам не всички,смени ги и ще се оправи .Веднага в моргата за нови и откакто ги смених всичко заспа.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Bai Sando » Нед 09 апр 2017 13:24


Хубаво е да разредиш малко антифриза с вода.С чист антифриз не е добра идея да се кара и охлаждането се влошава,понеже е гъст и топлообмена се влошава значително.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот viksanlg » Нед 09 апр 2017 17:49


Ако не те лъже датчика за температурата и показанията на таблото би трябвало да имаш частично запушване на системата.Не ми се вярва проблема да е в чист антифриз или ако щеш липсата на ножа отпред ,който наистина играе съществена роля да насочва въздушната струя към радиатора и да му я отнема.Не ми се вижда достатъчно горещо за да свързвам повишената температура с ножа или с чист антифриз.По добте си провери системата на колата за частично запушване ако си сигурен в ел. показателите или ако има от някъде много лек пропуск (незнам наблюдавал ли си нивото) и прави въздушна възглавница и на моменти обаче може да вдигне здраво показанията.Най лесната проверка, която можеш да направиш на системата и от която можеш да имаш проблем е да погледнеш малкия тънък маркуч за връщане на излишния янтифриз, който тръгва от радиатора и стига до изравнителното казанче дали е запушен.




















н


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 09 апр 2017 18:02


извади малкия маркуч от разширителния съд на студен двигател, махни капачката и сложи маркуча нат големия отвор, накарай някой да запали и виж дали имаш циркулация веднага със запалването на ДВГ. Ако всичко е наред вкарай маркуча в щуцера и виж дали отново има правилна циркулация, много често запушване на щуцера или маркуча прави подобни проблеми. На стария ми B4 2000cc 2e имах напълно запушен щуцер , прокарах го с тънка отверка и повече не съм имал проблеми. След това правих и промивка и доколкото знам до ден днешен няма проблем.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот dreadx » Вто 11 апр 2017 3:58


Това за чистия антифриз е вярно - топлинният капацитет на водата е много по-голям и е добре да има в нужното съотношение и вода, иначе няма да охлажда така ефективно. Също си почиствайте радиаторите от време на време, в случай че са много замърсени с прах и боклуци. Ама не да ги блъскате директно с пароструйка, защото силната струя ще ги изкриви - напръсквате с Меглио и после изчаквате и изплаквате с вода.
Е, в случая може да е проблемът, за който е писал колегата по-горе.

А виж също и на къде върти вентилаторът - имах един такъв случай на моята кола. Някой беше обърнал жиците ли, не знам, но въртеше срещу движението.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Вто 11 апр 2017 6:42


Най-вероятно мръсен радиатор отвътре и/или отвън. Или ментелив радиатор. Или грешно измерване на температурата. Перката работи ли си нормално?
А може причината да е в някое от алтернативните горива и прочее водородно-озонови подобрители, с които си скапваш колата.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ludmil » Чет 11 май 2017 15:35


Здравейте. Да, карам с чист антифирз, ще го разредя. Но всъщност, сипах такъв след като изхвърли водата.
Не съм забелязал да губи антифриз.
За какви ножове става дума?
Как мога да проверя дали има пробив към охладителната система? Имам съмнения, защото дебелия маркуч, който излиза от радиатора отгоре и влиза в двигателя се беше раздул доста и се наложи да го сменя. Но пък иначе не надува маркучи като давам газ.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Tsankovski » Чет 11 май 2017 16:31


Гарнитура на главата като смениш може и да се оправят неща, за по сигурно си направи тест в някой сервиз за наличие на изгорели газове във водната система, иначе може да се набуташ доволно за залови ремонти


passat ;)
Мнения: 61
Регистриран на: Чет 29 дек 2016 20:15
Автомобил: Passat b3 1988
Двигател: RP
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот passat ;) » Чет 11 май 2017 16:40


Извади радиатора и го промий.После огледай добре радиотора дали е нблъскан с камачета и др. ако има взимаш една пинсета и ги изваждаш всичките.Оглеждаш хубаво за течове ако няма проверяваш малкият маркуч за излишният антифриз няма как да сбъркаш отива при казанчето за антифриза и е сфързано с един щуцер проверяваш и него дали е запушен ако е запушен взимаш една тънка отверка и го отпушваш.Загрей колата до 90 градуса и провери да ли се върти перката ако не се върти и при 100 градуса значи ти се е равалил датчика, който е на радиатора.Ако пак загрява толкова значи те лъжи датчика който е на тройника. Трябва да няма повече никакъв проблем.Забравих имаш ли газова уредба?Ако имаш провери и изпарителя.Надявам се да си ме разбрал. :c020


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Пет 12 май 2017 20:25


"Това за чистия антифриз" не е вярно,естествено.Колегите говорят за чист концентрат.Ако караш просто с антифриз,не е нужно да го разреждаш допълнително,той си е разреден колкото трябва.Не се кара с чис концентрат,с чист антифриз се кара,обръщайте внимание на думите.
Щом не губи течност,значи не е пробойна.Най-важния въпрос в случая е-включва ли ти се перката,като загрее?А като ти хвърли водата?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 58 госта