Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Мнениеот beboyan » Пет 21 апр 2017 10:17


Здравейте,

Рових се из интернет и не можах да разбера какъв е маховика на моят пасат 1.4 тси CTHD ръчка. За DSG виждам, че маховика на LUK e двумасов, но за ръчна кутия нищо не излиза.

Поздрави




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Мнениеот tdi fen » Пет 21 апр 2017 11:40


демпферен е


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Мнениеот beboyan » Пон 13 ное 2017 2:03


При отваряне маховика се оказа едномасов. За да не отварям нова тема смених съединителя с такъв на Валео Valeo 828013 (феродов диск, притискател и лагер). Феродовият диск е с площ на феродото видимо с 25% по-малко от на оригиналния SACHS (който е на 77000км и като го раздрусаш си трака сякаш има парченца от нещо счупено в него). Със смяната на съединителя това тракане изчезна. Оригиналният диск е на SACHS с номер 04315000343, и VAG номер 03C141031F. Обаче се появиха следните неща, които ме дразнят силно:

1.) Скоростният лост започна да рита. Движи се при подаване на газ на скорост и при дупки. Това движение на скоростния лост го нямаше преди смяната на съединителя. При дупки на пътя лоста също се движи, рита (до около 1см в дясно се движи). Усеща се повече на четните скорости, отколкото на нечетните. Супер странно ми е защо се получи така?

2) на полусъединител (на 1-ва и задна) претритса колата. При подаване на газ претрисането изчезва. Обаче при задръстване на нагорнище си е мъка това претрисане. Дали се е получило от някаква несъвместимост на диска на VALEO или всички гореописани болежки са с друга причина?

3. Усещам двигателя и като цяло ръмженето с няколко идеи по-силно и дрезгаво след смяната на съединителя. При 3000rpm усещам вибрации в горната част на волана, които преди смяната на съединителя ги нямаше, заедно с по-дрезгавото ръмжене на двигателния отсек. Това също ми е странно защо се появи със смяната на съединителя?

Като търсих съвместим съединител навсякъде ми излизаше това Валео 828013 (затова го и взех) - и въпреки, че оригиналният диск е производство на SACHS - те нямат точно моята кола листната в техния web catalog. SACHS имат в каталога си диск кит за пасат 1.4 тси Multifuel 160hps - но моя само бензин не е посочен. Писах им на е-мейл дали предлагат диск кит за моята кола, при положение, че оригиналния е тяхно производство и вече втора седмица нямам отговор от тях. Също ми се искаше да знам дали VW има подобрен съединител за това тракане на тези пружинки, защото се оказа масов проблем, като се зачетох в гугъл.

От Порше ме отсвириха още в началото, като казаха, че тракането било нормално, но навсякъде по света от дилърите отпращат хората със същото твърдение, на единици са им сменили гаранционно съединителите, които също се разтракват малко след това.

Ще съм много благодарен ако ме насочите как да си оправя по-горепосочените проблеми. Благодаря


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Мнениеот Skruji » Пон 13 ное 2017 15:49


Според мен при сглобяването не е затегнат някой тампон на двигателя или скоростите и затова го има това ритане на скоростния лост. Възможно е и при свалянето на скоростите, ако двигателят е висял на някой тампон, този тампон да е заминал. Спомням си, че четох подобен пост на mayma в темата му за сервиза и там споменаваше, че при подобно разкуплиране, задължително да се изпозлва подходяща стойка, иначе дефектират тампоните.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Мнениеот beboyan » Вто 14 ное 2017 22:21


Благодаря, ще го водя пак и ако трябва ще сменя тампоните, защото много ме дразни така както е сега.
Относно съединителя, оказа се голям проблем да намеря такъв. От ZACHS ми казаха, че не го произвеждат (този, който беше оригинално на автомобила обаче навсякъде е нашарен с емблеми на SACHS) и да се обърна към LUK и VALEO. От LUK се извиниха, че с радост биха помогнали, но все още нямат такава част налична в портфолиото им. Валеото пасва на външен вид, но по-скоро не е за този модел. От VW признават, че от Април 2016 се произвежда подобрен съединител (феродов диск и притискател) но не дават никаква допълнителна информация, нищо, че автомобилът е в гаранция. Не признават, че тракането на счупените пружинки на феродовия диск се покрива от удължената гаранцията - Единствено цената на подобрения комплект съединител е 720лв с връщане на стария съединител и 1270 лв ако не върна стар съединител (дали има някаква уловка?). Ще им пиша директно на VW, защо ли си мисля обаче, че ще ме отсвирят и ще ме прехвърлят към местното представителство. :-(((((


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Мнениеот Skruji » Сря 15 ное 2017 10:30


Пиши, нищо не губиш. А е по-евтино като върнеш стария, защото от VW ще го рециклират и ще гу пуснат за продажба. Също предполагам, че е ще опишат че продават рециклирана част. :cool


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Маховик на Пасат 1.4 тси CTHD ръчка

Мнениеот beboyan » Сря 29 ное 2017 12:13


Смених само феродовия диск - използвах на LUK 323027810 (115лв) - по каталог го дават за VW Транспортер Т4 от 2003 - но е точно визуално копие на моя оригиналния раздрънкания. И резултата, е че колата стана като нова, върна се радоста от шофирането :-)))))))). Оригиналният притискателен диск на 80 000км е като нов - майстора го рисетна, понеже е от версията extend на SACHS и е песен сега - за как се ресетва - google it, в youtube също. Трябва да се внимава за правилната посока на избутване на зъбчетата, че ако е в грешната няма да може повече да се рисетва. Аз това дрънчене на съединителя го имах от 10 000км, с времето се усилваше, като разклатя сваления диск и вътре има някакви счупени частици, но не падат през отворите = явно са на по-големи парченца.

На SACHS performance имат нов комплект съединител с увеличена издръжливост от 15% спрямо оригиналния (поне така го рекламират) - цената за моя модел е над 500 евро, и засега само там го продават.

Феродовият диск на LUK го дават за Транспортер Т4 - дизел 75 коня и 160Nm - да видим дали моите 240Nm ще го състарят предварително!?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта