пасат б3 91 година 1,8 90 коня капачка на вакуумния колектор

Техническа и сервизна информация за Passat
nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

пасат б3 91 година 1,8 90 коня капачка на вакуумния колектор

Мнениеот nikoi84 » Пон 08 май 2017 18:10


Здравеите колеги, помагаите. За какво служи въпросната гумена капака (тапа) от вакуумния колектор? След като колата стана по шумна при подаване на газ установих , че липсва. Шума беше като боклук попаднал във вентилатора и в началото и за това не му обърнах внимание. След огледа установих,
че от там духа топъл въздух и тъй като нямаше някакъв скъсан маркуч стигнах до заключение че е с капачка и след известно търсене попаднах на въпросната капачка която ми липсва
1.jpg
Искам да знам каква и е ролята и дали ако сложа нова пак ще излети като предходната.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот bobocamaro » Пон 08 май 2017 18:25


Всъщност тръбичката излиза от изпускателния колектор. Служи за подключване сондата на газ анализатор при "задълбочен" ГТП.
Дали ще излети новата можеш само ти да знаеш.


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот nikoi84 » Пон 08 май 2017 18:28


Благодаря ти за отговора, но нищо не разбрах. Въпроса ми е каква е причината да е излетяла тази капачка? И ако я заменя с нова дали ще се случи отново. Дали е с някаква предпазна цел или се използва за настроиката и анализа на Годишния технически преглед. Защото въпросната тапа е излетяла сама без аз да я махам или забравя да сложа. До сега на ГТП са ми слагали сондата в ауспуха на колата. Никога не са и правили анализ от там.

Отделно да попитам дали знаете от къде мога да си я купя нова?


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот nikoi84 » Пон 08 май 2017 18:57


Тапата няма защитна цел, просто стои там и действително е за газ анализтор.
Сложи си парче маркуч запушен с болт и две скоби, за по-здраво. Друго не се сещам.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот Tsankovski » Пон 08 май 2017 19:11


Махни цялата тръба и сложи един болт на мястото и, няма да имаш повече грижи с тая тапа


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот red rider » Пон 08 май 2017 19:30


Тапата си я сложи, да не се запалиш. И аз нехаех, докато на магистралата към Варна не замирисана кабели. Снопът който отива към моното се беше разтопил, почти запалил. В горещо време и продължително каране в обороти си готов да се запалиш. Кът не верваш, мое се пробваш :cool .


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот nikoi84 » Пон 08 май 2017 19:55


Благодаря на всички за мнението. Проблема е решен. Колегата bobocamaro ми даде хубав съвет да взема маркуч болт и две скоби и да си направя капачка. Преди малко си я монтирах и проблема за сега се реши. За запалването ти вярвам, защото днес само господ ни запази живи и да не се запалим, защото като вдигнах капака да погледна какво става и аз установих почти разтопен маркуч на газта към плочката на кърборатора и горещия въздух щеше да разкаже играта на изолацията на кабелите. Едно късо и сме при свети Петър. Така че не подминаваите този проблем с лека ръка. Аз за това питах дали е с защитна цел сложена тази тапа понеже вчера дърпахме закъсал човек и малко след това се появи страния шум. За това внимаваите много с неспецифичните звуци в колата и гледаите своевременно да отсранявате неизправностите. Успех на всички и благодаря за помоща ви.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот dreadx » Вто 09 май 2017 19:23


Може ли от запушено гърне да се е получило налягане и оттам да е издухало капачката - или просто се е разпаднала?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот bobocamaro » Вто 09 май 2017 19:33


Мислех си го това за гърнетата, викам си дай да спестя на колегата още "филми".
Според мен, ако са толкова запушени, че да излети тая малка тапа......тя самата кола няма да може да откъсне, разход ненормален също.
Та, колега, върви ли си нормално колата, как харчи? :confused


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: капачка на вакумния колектор на пасат б3 91 година 1,8 90 коня

Мнениеот nikoi84 » Вто 09 май 2017 20:48


Колата си върви нормално преди да излети капачката и след като я възтанових по твоят метод с маркуча скобите и болта. Разхода последното зареждане беше феноменален за 100 км 4 литра газ ( но това се случи при зареждане на 38 литрова бутилка с 31 литра газ , при все че в нея имаше поне 5 литра газ - обяснявам си го с много високо налягане на колонката успяла да наблъска толкова много газ и след това заредих за същия път 10 литра при все , че дърпах кола около 1600 кг. Иначе нормалния разход ми е 10 на 100 извъградско и 13 литра градско в Пловдив.) Това с капачката се случи след около 50 км след като бях откачил колата която теглех. Гърнета са на 1 година. Катализатора започна да тропа все едно има камъни в него и отидох да ми го изкормят (с един лост разбиха керамиката и пак ми го мотираха) , което изключва и него като причина. Отзад като си сложа ръката на ауспуха си духа нормално. Просто е на 26 години гума която се нагрява и охлажда , дошло и е времето. Все пак наблюдавам колата и въпросната тръбичка и за странни шумове. За днешните 50 км нямаше проблем. Дано да сме били полезни на колегите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, naixar и 76 госта