B5.5 педала на спирачките блокира в долно положение

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
edibg
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Варна/София

B5.5 педала на спирачките блокира в долно положение

Мнениеот edibg » Нед 21 май 2017 12:00


Здравейте, т.к. не видях подобна тема, пускам едно know-how, което натрупах, евентуално ако някой има подобен пролем.

Карам Пасат Б5.5 1.9TDI 2002г AVF. Колата е имам от няколко месеца, но при едно рязко спиране(заради котка) педала на спирачките остана в долно положение...Всички колела блокирани...успях да се наведа и да го издърпам с ръка и колата тръгна.

След седмица, заради един голф който караше назад в платното ми, се наложи отново да набия спирачки рязко...успях да спра на милиметри преди бронята й(..беше жена :( ), явно като видя какво стана зад нея и реши все пак да тръгне напред...а аз останах блокирн на пътя...без мърдане...Пробвах да върна педала, по стария метод, но уви...счупи се бялата пластмаса която е в профила на педала, той се върна(сами педал) без да освободи остта на сервото...така...

Опънах ръчната, с ключ 13 изпуснах налягането от двете по-дебели тръбички към ABS-а.
IMG_20170501_182712.jpg
ABS
Апаратите освободиха, но педала остана в долно положение...минах няколко км, и отново ми се наложи да натисна спирачки...съответно пак блокираха, карах така известно време, докато не намерих къде да отбия и да не преча на трафика...позагряха малко спирачките. Освободих отново въпросните тръбички, апаратите освободиха, изчаках ги да изстинат и се прибрах без да ползвам спирачки.

След умуване в двора и ровене как работи системата ( тук е момента да кажа, че съм технически грамотен :)...завърших ДВГ Варна, а от 10-тина години съм сертифициран авиационен механик, а колата рядко ходи при майстори, обичам аз да пипам след като почета )...стигнах до извода, че или главното спирачно бутало е блокирало или проблема е в сервото.
Реших да сваля сервото ...както е с буталото, макар, че в интернет даваха да се маха буталото и след това сервото, НО...това е при условие, че остта на сервото е в нормално положение. При мен буталото, заедно със сервото излезе без проблеми в блокирано състояние, даже без да махам чистачките :).


След като изкарах сервото/буталото, чукнах с чука ябълковидния край(към педала който е ) и сервото/буталото освободи, т.е. остта се върна в нормално, не натисната положение.
Сервото го казарах в един сервиз, където правят рейки покрай цариградско шосе (от 2м. съм в София и не съм много наясно с адресите ) където казаха, че всичко е ОК с него...да обаче, закарах и буталото на майстор в (около "Света Тройца" ), който каза, че и буталото е ОК...ха сега де ;)...Остта на сервото, която влиза в главния цилидър изглежда така, а буталото така, т.е. ако е заяло буталото, няма как педала да задържи в долно положение...усилието от сервото към буталото е в само посока на натискане на спирачките и ако е задържало буталото, трябва пружината на сервото да върне.
Поръчах си ново серво за 220лв, което изглеждаше така. Имаше само разлика в маншона към педала.

Инсталирах сервото, след това и буталото (вече не влязаха заедно :) ), обезвъздуших си ABS-a по начина описан в ръководството на VAG-COM, спирачки имах, но не бяха ок, все пак е закарах в сервиз където смениха течността с машина с налягане...Спирачките бяха както преди :):)...НО!!!

Когато регулирах нивото на педала ( от дължината на щока на сервото) го регулирах само гледайки кога светват стоповете, без да ползвам VAG-COM-a - грешка! Карайки малко колата излязаха разни съобщения ( прикачени снимки), като проблема е в това, че като се върне педала, все още оставаше сработил сигнал "F" за натиснат педал на спирачките към ECU-то. Излизаше ми "ENGINE WORKSHOP" с мигащ накал и колата едва вървеше. След регулиране на F-switch-а нещата заспаха :).

Та, сега старото серво, като го гледа човек, ще каже, че му няма нищо...и да работи си, но мисля да го ползвам за target practice като ходя да стрелям с пушката :), че много ядове ми образува!
Сега гледам, че е мазничко около интеркулер, въпреки, че смених всички о-рингове по турбо пътищата с оригинални(май като е зорих с блокирани спирачки нещо е станало)...но това ще е следващата заигравка, но нека да мине малко време.

Ако има неточности питайте, ще пояснявам :)...приемам и критики :).
Поздрави, Станислав
гр.София
Прикачени файлове
IMG_20170501_193017.jpg
Servo
IMG_20170505_002650.jpg
ABS Fault
IMG_20170505_003034.jpg
ABS Switch VAG-COM Test
IMG_20170503_182222.jpg
Старото в ляво; Новото в дясно




petrushkov
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Педала на спирачките блокира в долно положение - B5.5

Мнениеот petrushkov » Нед 21 май 2017 19:10


Здравейте колега. Правилно ли разбирам че : сервото след преглед = на добро /става/работи/годно; помпата след преглед = на добро/става/работи/годна, а реално със "проверените" елементи е заклинвала в долно работно положение, до степен да строши пластмасовия водач в педала при опит за принудително възвръщане?


Потребителски аватар
edibg
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Варна/София

Re: Педала на спирачките блокира в долно положение - B5.5

Мнениеот edibg » Нед 21 май 2017 21:12


Да правилно си разбрал....сервото го тестваха на някакъв стенд и казаха, че е ок, но какво и как тестват не знам. Може би само на вакум порта...

Единственото нещо което може да заклини в долно положение е сервото...заради превъряла пружина или нещо подобно(от многобройните телефони с разни майстори)...
Чисто механически, няма как педала ти да блокира в долно положение освен ако сервото и нещо в него не е проблемно...Те и за това ако погледнеш конструкцията на главния цилиндър са го направили fail safe...но...

Реално, след проверката не съм карал със старото серво. Махнах го, т.к. нямам намерение да си рискувам сигурността, както и тази на други на пътя...220лв ново и така...ако на някой му е интересно да го разглоби и да види какво става, с радост ще го предоставя за дисекция :).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта