НАСТРОЙКА НА ЪГЪЛА НА ЗАПАЛВАНЕ ПРИ ГАЗ,НЕОБХОДИМО ЛИ Е?
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Напълно си прав JOE с единствената корекция че емулатора си дава твърдо 1В (съществуват и на 5В, но не са за нашите двигатели) без да има никакви отклониения. Тази стойност трябва да се възприема от ECU-то като идеалната смес, но се пренебрегват показанията на останалите датчици и от там идва проблема.
- Drago_M
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Пасат 1.8 моно RP двигател
Ламда сонда с един извод при нормална работа ( неина и на мотора ) дава напрежение от порядъка 0.1-0.9 V в зависимост от количеството кислород в изгорелите газове. При богата горивна смес - 0.9V. Нормална горивна смес ~ 0.5V. Когато колата работи на газ без симулатор управлението на впръскването се стреми да подъргжа стойност 0.5 като намалява или увеличава количеството на впръскания бензин - само дето в случая количеството гориво се дозира от изпарителя. В резултат в компютъра се натрупва грешка. Простите имитатори на ламда сонда ( повечето такива ) прекъсват сигнала от истинската сонда към компютъра и през едно съпротивление подават маса към компютъра. Той ( предполагам) отчита това като дефектна ламда сонда и минава в режим на управление на двигателя без нея. Управлението е програмирано така, че когато една грешка не се повтори при осем пускания на
двигателя , тя се нулира . Грешката от ламда сонда се нулира като се откачи акумулатора за няколко минути.
Лично аз си направих имитатор на ламда сонда , който подава на компютъра стабилизирано напрежение 0.516V . Докато работеше сондата нямах проблем - натрупа ли се грешка в компютъра - минавам на бензин и постепенно ламда сондата изчиства грешката. От две години сондата не работи ( " майстори" ми правиха ауспусите ) и с моята система в града имам разход 13/100 а извън градско 9/100 газ. На бензин е много , ама много зле. Само сутрин паля на бензин , когато първите две- три минуни двигателя се управлява без да се взема сигнал от ламда сондата.
Ламда сонда с един извод при нормална работа ( неина и на мотора ) дава напрежение от порядъка 0.1-0.9 V в зависимост от количеството кислород в изгорелите газове. При богата горивна смес - 0.9V. Нормална горивна смес ~ 0.5V. Когато колата работи на газ без симулатор управлението на впръскването се стреми да подъргжа стойност 0.5 като намалява или увеличава количеството на впръскания бензин - само дето в случая количеството гориво се дозира от изпарителя. В резултат в компютъра се натрупва грешка. Простите имитатори на ламда сонда ( повечето такива ) прекъсват сигнала от истинската сонда към компютъра и през едно съпротивление подават маса към компютъра. Той ( предполагам) отчита това като дефектна ламда сонда и минава в режим на управление на двигателя без нея. Управлението е програмирано така, че когато една грешка не се повтори при осем пускания на
двигателя , тя се нулира . Грешката от ламда сонда се нулира като се откачи акумулатора за няколко минути.
Лично аз си направих имитатор на ламда сонда , който подава на компютъра стабилизирано напрежение 0.516V . Докато работеше сондата нямах проблем - натрупа ли се грешка в компютъра - минавам на бензин и постепенно ламда сондата изчиства грешката. От две години сондата не работи ( " майстори" ми правиха ауспусите ) и с моята система в града имам разход 13/100 а извън градско 9/100 газ. На бензин е много , ама много зле. Само сутрин паля на бензин , когато първите две- три минуни двигателя се управлява без да се взема сигнал от ламда сондата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 158 госта