Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот vanesto » Вто 27 юни 2017 9:38


Разпояват се и се запояват новите, продават се само четки, стига да ти се занимава да ги сменяш.




atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот atrt » Вто 27 юни 2017 10:00


Не е проблем запояването и смяната, просто не ми идва на ума как точно ще стане. Гледал съм ги и не се сещам. Освен да се издърпа четката навън и да се разтегли пружината. Но после като се скъса кабела от към четката как ще се възстанови незнам.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот vanesto » Вто 27 юни 2017 10:07


Те новите четки са с кабелчета, промушваш го през дупката и запояваш.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот krraynov » Вто 27 юни 2017 11:27


atrt написа:Интересно колега krraynov на какъв алтернатор и каква кола е било това реле-регулато на което четките са отделни и могат да се преместят на старото реле. Само на Ладите бяха с отделни четки в самият алтернатор.

Новите релета с които аз съм се сблъсквал са с фабрично захванати четки посредством медни кабелчета и пружинки.


Колега, както са ви обяснили по- нагоре - четките на тези реле-регулатори не стават просто така да се подменят, трябва да се разпояват/запояват... Ужким са нарпавени като се изтъркат четките- да се сменя целия възел (регулатор), обаче... ОЕМ версиите нещо не са много надеждни.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот vanesto » Вто 27 юни 2017 11:49


Само, че това е при по-старите типове Бошовски релета до 98г, колегата е написал, че ги е преместил на Пасат Б3. При нашите направо се сменя цялото реле с четкодържателя, може и да има начин само четките, но не знам някой да го прави. Освен това при този тип релета четките не контактуват с колектора до края на дължината си, както при стария тип, а докато остане около 1см. Затова много хора се бъркат, че уж имало много хляб още в четките и колектора, а те реално не контактуват добре:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Вто 27 юни 2017 18:19


Поне на мен не ми е трудно да сменя четките на десетината видове реле-регулатори, които съм виждал. И силно се съмнявам, че съществуват такива релета, на които да не мога да ги сменя.
Почти всички четки могат да се износват до около 2мм от самия четкодържател.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот silent » Съб 01 юли 2017 13:13


Здравейте, отново, бях в командировка за седмица е едва днес отново се заех с проблема.
Сутринта на студена кола имам 14,05V на акумулатора. Забелязах че имам пад от около 0,2V по плюсовата линия алтернатор акумулатор и пуснах един допълнителен кабел+алтенатор +акумулатор, но уви. Cлед като се разходих малко с пуснат климатик и на загряла кола виждам следните напрежения:
13,5V/13.4V без товар съответно на алтернaтора и на акумулатора
13.2/13.1V с включени фарове
12.4/12.3V с включени фарове и климатик
Имам пад от около 0,1V и по минуса.
Сутринта преди да запаля мерих акумулатора точно 12V.
Мисля да го заредя и пак да меря напрежения.
Интересното е че нямам никаква индикация че нещо не е наред с алтернатора. Нито е пресветвала лампа нито е излизало съобщение.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот tdi fen » Съб 01 юли 2017 13:28


мери го на алтернатора на акумулатор винаги пада може да пробваш да почистиш масата и клемите,ако са окислени с шкурка и да ги намажеш паста за кабелни връзки,а на алтернатора при мен е 14.5v след рециклирането му


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот vanesto » Съб 01 юли 2017 13:49


Пробвай със зареден акумулатор, ама работата отива към смяна на реле, ако е ок колектора.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот silent » Съб 01 юли 2017 13:58


реле регулатора е сменяван наскоро преди да купя колата (изглежда като нов) и предполагам че причината за смяната е била същата която и мен ме мъчи и явно проблема не се разрешил със смяната....това сочи елементарната логика...затова не ми се ще с лека ръка да набивам едни грешни 80лв в реле регулатор....


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот vanesto » Съб 01 юли 2017 14:06


За да не даваш грешни пари, релето се сваля и се носи на стенд в любимите магазини на колегата - франсизкуп, и ти го мерят безплатно. Другия вариант е избили диоди на диодния блок, но и той трябва да се свали и да се премерят един по един.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Съб 01 юли 2017 15:12


Зареждането на акумулатора няма да промени нищо, най-вероятно релето е за боклука. Ако проверката във франсизкуп наистина е безплатна мисля, че трябва да се възползваш. Нямам никакво доверие на новите чаркове, вероятно се е скапало, щото е менте. 80лв е твърде много, аз не бих ги дал, вероятно бих използвал скапаното реле само за четкодържател, от който ще изкарам две жици към някое старо оригинално реле взето от някъде си за без пари. Ще стане доста циганско и ще заприлича на Лада, ама ще е евтино, качествено и безпроблемно. Нужните жици всъщност са 3, но едната четка е вързана към маса и нейната жица може да се спести.
Релето от клипчето, твърде много прилича на релето от алтернатора на моя Ситроен, може би трябва да свалиш твоето и да се поразходиш из моргите. Самият Ситроен е за боклука заради ръжда, ако беше при мен и релетата наистина са еднакви, бих ти дал целия му алтернатор за 20 - 30лв.
ПП Междувременно не е зле да пуснеш още един дебел кабел между корпуса на алтернатора и минуса на акумулатора.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот silent » Нед 02 юли 2017 12:15


Сложих акумулатора да се зарежда с умно марково зарядно...ами оказва се че не е кой знае колко разреден както би се очаквало да е при подобни напрежения на заряд....странна работа...като се има впредвид че карам колата половин година и съвсем случайно видях във ваг ком напрежението в системата и това ми насочи вниманието към този проблем....
На първо време ще сменя ремъка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Нед 02 юли 2017 12:31


Умните зарядни са изключително глупави и не трябва им се вярва колко е зареден акумулатора.
Ремъка що искаш да го сменяш?


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот silent » Нед 02 юли 2017 13:20


Колега ти явно си от съвсем старата школа да взема да зареждам със селенов токоизправител от 69та година на миналия век :))). Още повече че ми предлагаш да слагам РР380 от Лада....не че може да се направи тая цигания...даже имам и едно външно електронно РР от Москвич ама не е там работата. На зарядното имам вяра не случайно споменах марково умно зарядно..а не умно зарядно райдър или умно зарядно от Лидл. Ремъка ще го сменям защото имам паразитни шумове при ремъците и ролките...и защото заряда пада при загряла кола респективно загряла ремъчна предавка...и още по-рязко пада заряда при натоварване....трябва да съм сигурен че няма механични загуби..плюс това не съм го сменял ....Пожеже работя подобна работа са ми минали милиони случаи ;) при които котката въобще не е в чувала дето си мислиш че е ..в общи линии съм предпазлив в крайните оценки при диагностиката на каквито и да са проблеми...не случайно споделих този случй защото имам съмнения че проблема не е толкова очевиден....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Shamata, Tsankovski, volodya iliev и 165 госта