Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Разпояват се и се запояват новите, продават се само четки, стига да ти се занимава да ги сменяш.
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Не е проблем запояването и смяната, просто не ми идва на ума как точно ще стане. Гледал съм ги и не се сещам. Освен да се издърпа четката навън и да се разтегли пружината. Но после като се скъса кабела от към четката как ще се възстанови незнам.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Те новите четки са с кабелчета, промушваш го през дупката и запояваш.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
atrt написа:Интересно колега krraynov на какъв алтернатор и каква кола е било това реле-регулато на което четките са отделни и могат да се преместят на старото реле. Само на Ладите бяха с отделни четки в самият алтернатор.
Новите релета с които аз съм се сблъсквал са с фабрично захванати четки посредством медни кабелчета и пружинки.
Колега, както са ви обяснили по- нагоре - четките на тези реле-регулатори не стават просто така да се подменят, трябва да се разпояват/запояват... Ужким са нарпавени като се изтъркат четките- да се сменя целия възел (регулатор), обаче... ОЕМ версиите нещо не са много надеждни.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Само, че това е при по-старите типове Бошовски релета до 98г, колегата е написал, че ги е преместил на Пасат Б3. При нашите направо се сменя цялото реле с четкодържателя, може и да има начин само четките, но не знам някой да го прави. Освен това при този тип релета четките не контактуват с колектора до края на дължината си, както при стария тип, а докато остане около 1см. Затова много хора се бъркат, че уж имало много хляб още в четките и колектора, а те реално не контактуват добре:
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Поне на мен не ми е трудно да сменя четките на десетината видове реле-регулатори, които съм виждал. И силно се съмнявам, че съществуват такива релета, на които да не мога да ги сменя.
Почти всички четки могат да се износват до около 2мм от самия четкодържател.
Почти всички четки могат да се износват до около 2мм от самия четкодържател.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Здравейте, отново, бях в командировка за седмица е едва днес отново се заех с проблема.
Сутринта на студена кола имам 14,05V на акумулатора. Забелязах че имам пад от около 0,2V по плюсовата линия алтернатор акумулатор и пуснах един допълнителен кабел+алтенатор +акумулатор, но уви. Cлед като се разходих малко с пуснат климатик и на загряла кола виждам следните напрежения:
13,5V/13.4V без товар съответно на алтернaтора и на акумулатора
13.2/13.1V с включени фарове
12.4/12.3V с включени фарове и климатик
Имам пад от около 0,1V и по минуса.
Сутринта преди да запаля мерих акумулатора точно 12V.
Мисля да го заредя и пак да меря напрежения.
Интересното е че нямам никаква индикация че нещо не е наред с алтернатора. Нито е пресветвала лампа нито е излизало съобщение.
Сутринта на студена кола имам 14,05V на акумулатора. Забелязах че имам пад от около 0,2V по плюсовата линия алтернатор акумулатор и пуснах един допълнителен кабел+алтенатор +акумулатор, но уви. Cлед като се разходих малко с пуснат климатик и на загряла кола виждам следните напрежения:
13,5V/13.4V без товар съответно на алтернaтора и на акумулатора
13.2/13.1V с включени фарове
12.4/12.3V с включени фарове и климатик
Имам пад от около 0,1V и по минуса.
Сутринта преди да запаля мерих акумулатора точно 12V.
Мисля да го заредя и пак да меря напрежения.
Интересното е че нямам никаква индикация че нещо не е наред с алтернатора. Нито е пресветвала лампа нито е излизало съобщение.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
мери го на алтернатора на акумулатор винаги пада може да пробваш да почистиш масата и клемите,ако са окислени с шкурка и да ги намажеш паста за кабелни връзки,а на алтернатора при мен е 14.5v след рециклирането му
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Пробвай със зареден акумулатор, ама работата отива към смяна на реле, ако е ок колектора.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
реле регулатора е сменяван наскоро преди да купя колата (изглежда като нов) и предполагам че причината за смяната е била същата която и мен ме мъчи и явно проблема не се разрешил със смяната....това сочи елементарната логика...затова не ми се ще с лека ръка да набивам едни грешни 80лв в реле регулатор....
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
За да не даваш грешни пари, релето се сваля и се носи на стенд в любимите магазини на колегата - франсизкуп, и ти го мерят безплатно. Другия вариант е избили диоди на диодния блок, но и той трябва да се свали и да се премерят един по един.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Зареждането на акумулатора няма да промени нищо, най-вероятно релето е за боклука. Ако проверката във франсизкуп наистина е безплатна мисля, че трябва да се възползваш. Нямам никакво доверие на новите чаркове, вероятно се е скапало, щото е менте. 80лв е твърде много, аз не бих ги дал, вероятно бих използвал скапаното реле само за четкодържател, от който ще изкарам две жици към някое старо оригинално реле взето от някъде си за без пари. Ще стане доста циганско и ще заприлича на Лада, ама ще е евтино, качествено и безпроблемно. Нужните жици всъщност са 3, но едната четка е вързана към маса и нейната жица може да се спести.
Релето от клипчето, твърде много прилича на релето от алтернатора на моя Ситроен, може би трябва да свалиш твоето и да се поразходиш из моргите. Самият Ситроен е за боклука заради ръжда, ако беше при мен и релетата наистина са еднакви, бих ти дал целия му алтернатор за 20 - 30лв.
ПП Междувременно не е зле да пуснеш още един дебел кабел между корпуса на алтернатора и минуса на акумулатора.
Релето от клипчето, твърде много прилича на релето от алтернатора на моя Ситроен, може би трябва да свалиш твоето и да се поразходиш из моргите. Самият Ситроен е за боклука заради ръжда, ако беше при мен и релетата наистина са еднакви, бих ти дал целия му алтернатор за 20 - 30лв.
ПП Междувременно не е зле да пуснеш още един дебел кабел между корпуса на алтернатора и минуса на акумулатора.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Сложих акумулатора да се зарежда с умно марково зарядно...ами оказва се че не е кой знае колко разреден както би се очаквало да е при подобни напрежения на заряд....странна работа...като се има впредвид че карам колата половин година и съвсем случайно видях във ваг ком напрежението в системата и това ми насочи вниманието към този проблем....
На първо време ще сменя ремъка.
На първо време ще сменя ремъка.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Умните зарядни са изключително глупави и не трябва им се вярва колко е зареден акумулатора.
Ремъка що искаш да го сменяш?
Ремъка що искаш да го сменяш?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Колега ти явно си от съвсем старата школа да взема да зареждам със селенов токоизправител от 69та година на миналия век :))). Още повече че ми предлагаш да слагам РР380 от Лада....не че може да се направи тая цигания...даже имам и едно външно електронно РР от Москвич ама не е там работата. На зарядното имам вяра не случайно споменах марково умно зарядно..а не умно зарядно райдър или умно зарядно от Лидл. Ремъка ще го сменям защото имам паразитни шумове при ремъците и ролките...и защото заряда пада при загряла кола респективно загряла ремъчна предавка...и още по-рязко пада заряда при натоварване....трябва да съм сигурен че няма механични загуби..плюс това не съм го сменял ....Пожеже работя подобна работа са ми минали милиони случаи ;) при които котката въобще не е в чувала дето си мислиш че е ..в общи линии съм предпазлив в крайните оценки при диагностиката на каквито и да са проблеми...не случайно споделих този случй защото имам съмнения че проблема не е толкова очевиден....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata, Tsankovski, volodya iliev и 165 госта