Свалих алтернатора заради ниско напрежение на зареждане което измерих на загряла кола.
Лагеруването е наред ремъка също. Реле регулатора е нов с почти нови четки-не е сменяван от мен. Единия колекторен пръстен е износен но има живот в него.
Интересното е че след като го сложих на колата и замерих напрежението показа напрежения 14V. на студена кола. На загряла кола на другия ден отново беше 13,4v-13,6v. Междувременно днес в големите жеги на загряла кола напрежението е още по-ниско без консуматори 13V климатроник и фарове 12,4-12,6V. Попаднах на подобен казус в Алфа форума но за съжаление там колегите до нищо конкретно не са достиганали. Свалят ремонтират изпитват всичко е ОК . Качват на колата и всичко е по старо му. Само догадки. Лампата за акумулатора свети на контакт но по време на движение не е светвала нито ми е излизало предупреждение.
Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Според мен, по-вероятно е в регулатора причината или в контактуването на четките към ротора, възможно е и някой от силовите диоди да дава фира.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
silent написа: замерих напрежението
Залагам 80ст, че си мерил напрежението на клемите на акумулатора, а не на алтернатора
Измери напрежението при студена и загряла кола между плюсовия извод на алтернатора и корпуса му при включени и изключени консуматори и напиши числата тук.
Най-вероятно регулатора е за боклука, но може и да имаш окислени връзки. Напиши числата и ще видим.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Някъде из руските форуми бях чел че има температурна компенсация на реле-регулатора.Предполагам от там идва разликата в измерванията.Смяната на реле-регултора мисля че ще ти реши проблема.Щом има такава разлика на топло и студено,значи много е вероятно релето
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
+1 за Регулатора(въпреки,че е нов)!
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Аз се чудя колега silent, какво представлява износен колектор ?
Понеже сменях скоро реле-регулатор на един Бошов алтернатор на подобен Пасат и ми направи впечатление че и двата колектора имаха странични бордове на медните пръстени. Тоест четките влизаха между тия бордове. Иначе след смяната и зачистване на Диодният блок и всички контактни повърхности, напрежението е в нормите.
Аз напрежението го меря на акумулатора също. Има лека разлика между + изхода на алтернатора и + клемата на акумулатора, но е много малка с и без товар.
Понеже сменях скоро реле-регулатор на един Бошов алтернатор на подобен Пасат и ми направи впечатление че и двата колектора имаха странични бордове на медните пръстени. Тоест четките влизаха между тия бордове. Иначе след смяната и зачистване на Диодният блок и всички контактни повърхности, напрежението е в нормите.
Аз напрежението го меря на акумулатора също. Има лека разлика между + изхода на алтернатора и + клемата на акумулатора, но е много малка с и без товар.
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Не знам при този модел Пасат как е, но за моя има голяма разлика между алтернатор Валео и Бош. На Боша диодния блок се сменя без да се разпояват силовите диоди, докато на Валео е майко мила. Понеже скоро правих моето Валео, колекторите буквално се бяха изкопали така, че четките не опираха изобщо.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
atrt написа:
Има лека разлика между + изхода на алтернатора и + клемата на акумулатора, но е много малка с и без товар.
При автора тази разлика може да не е толкова лека. И трябва да се мери и напрежението между минусите на алтернатора и акумулатора, а не само между плюсовете.
Доколкото го познавам автора, той няма да мери повече нищо, а ще свали целия алтернатор и ще го занесе на любимите си франсизкуп или нещо такова беше името на фирмата, те ще му сменят напълно изправни чаркове, ще му вземат стотина лева и ако проблемът не е бил в алтернатора, което също е доста вероятно, авторът ще се чуди, що проблемът си е останал.
Износен "колектор" вероятно си виждал на твоя алтернатор, тези бордове се съмнявам да са фабрични, вероятно са направени от прекалено твърдите четки, които са си изкопали канали в пръстените. Тези канали не са много страшни, поне докато не станат прекалено дълбоки и не прережат пръстена на две отделни пръстенчета. Преди година закъсах в Пловдив със Ситроена на майка ми, заради такъв прерязан пръстен и се видях в приключение, щото нямах и най-елементарни инструменти. Другия пръстен си беше добре и затова мисля, че проблемът беше от прекалено твърд участък само на едната четка.
ПП Колектор е в кавички, щото контактните пръстени не са колектор, колектор е нещо съвсем различно и в алтернаторите колектор няма.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
pas1.8mi написа:+1 за Регулатора(въпреки,че е нов)!
Когато карах Пасат Б3, се наложи да сменя регулатора с нов, заради износване на четките - взе да губи възбуждане и от там - зарядно напрежение ... Сменям го с лъскав нов, пише Bocsh , обаче на 5-я километър гледам таблото взеха лампите да светят пулсиращо - много силно и слабо... включвам фарове, това онова - продължава да пулсира.
Спрях, изключих регулатора, върнах се в гаража в къщи, извадих четките от новия регулатор и ги сложих на стария... и всичко заспа.
При новите регулатори е голям късмет да попаднеш на истински...
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
krraynov написа:При новите регулатори е голям късмет да попаднеш на истински...
За съжаление това важи не само за регулаторите, а за повечето нови чаркове, вероятно ако ги купувахме от официалния вносител щеше да е различно, ама цените.........
Във форума на Ситроен, някой беше написал, че евтината поддръжка на ВАГените е заради многото алтернативни чаркове, за оригинални повечето от нас не смеят и да питат. Ако се сравнява поддръжката на Ситроен и Фолксваген само в официален сервиз и само с оригинални чаркове се оказва, че поддръжката на френските е драстично по-евтина.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
ktamen написа:Доколкото го познавам автора, той няма да мери повече нищо, а ще свали целия алтернатор и ще го занесе на любимите си франсизкуп или нещо такова беше името на фирмата, те ще му сменят напълно изправни чаркове, ще му вземат стотина лева и ако проблемът не е бил в алтернатора, което също е доста вероятно, авторът ще се чуди, що проблемът си е останал.
Не го познаващ въобще автова но това е друга тема...
За съжаление стар алтернатор валео и стара жена стават за енин път и после хвърляш ... За лош мой късмет всичките ми фолксвагение са били с Валео и с всички съм имал малки или по-големи проблеми....
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Не съм искал да те засегна. Написах, "доколкото"
Къде са числата, за които попитах?
Аз имам и Бош и Валео. Валеото ми харесва повече и затова карам с него. Не знам що не ги харесваш.
Къде са числата, за които попитах?
Аз имам и Бош и Валео. Валеото ми харесва повече и затова карам с него. Не знам що не ги харесваш.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
ktamen написа:...... Другия пръстен си беше добре и затова мисля, че проблемът беше от прекалено твърд участък само на едната четка.....
Единия пръстен и неговата четка се износват по-бързо.Нещо като електрическа ерозия.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Има нещо такова, но не съвсем. По-бързо се износва минусовият електрод от двойка искрящи електроди, демек едната четка и другия пръстен.
В моя случай износването беше от дефектна четка.
В моя случай износването беше от дефектна четка.
Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo
Интересно колега krraynov на какъв алтернатор и каква кола е било това реле-регулато на което четките са отделни и могат да се преместят на старото реле. Само на Ладите бяха с отделни четки в самият алтернатор.
Новите релета с които аз съм се сблъсквал са с фабрично захванати четки посредством медни кабелчета и пружинки.
Новите релета с които аз съм се сблъсквал са с фабрично захванати четки посредством медни кабелчета и пружинки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 239 госта