Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот silent » Нед 25 юни 2017 21:27


Свалих алтернатора заради ниско напрежение на зареждане което измерих на загряла кола.
Лагеруването е наред ремъка също. Реле регулатора е нов с почти нови четки-не е сменяван от мен. Единия колекторен пръстен е износен но има живот в него.
Интересното е че след като го сложих на колата и замерих напрежението показа напрежения 14V. на студена кола. На загряла кола на другия ден отново беше 13,4v-13,6v. Междувременно днес в големите жеги на загряла кола напрежението е още по-ниско без консуматори 13V климатроник и фарове 12,4-12,6V. Попаднах на подобен казус в Алфа форума но за съжаление там колегите до нищо конкретно не са достиганали. Свалят ремонтират изпитват всичко е ОК . Качват на колата и всичко е по старо му. Само догадки. Лампата за акумулатора свети на контакт но по време на движение не е светвала нито ми е излизало предупреждение.




Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот krraynov » Нед 25 юни 2017 21:31


Според мен, по-вероятно е в регулатора причината или в контактуването на четките към ротора, възможно е и някой от силовите диоди да дава фира.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Нед 25 юни 2017 21:49


silent написа: замерих напрежението

Залагам 80ст, че си мерил напрежението на клемите на акумулатора, а не на алтернатора :exclaim
Измери напрежението при студена и загряла кола между плюсовия извод на алтернатора и корпуса му при включени и изключени консуматори и напиши числата тук.
Най-вероятно регулатора е за боклука, но може и да имаш окислени връзки. Напиши числата и ще видим.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот plameney » Нед 25 юни 2017 22:28


Някъде из руските форуми бях чел че има температурна компенсация на реле-регулатора.Предполагам от там идва разликата в измерванията.Смяната на реле-регултора мисля че ще ти реши проблема.Щом има такава разлика на топло и студено,значи много е вероятно релето :bishop


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот pas1.8mi » Пон 26 юни 2017 8:27


+1 за Регулатора(въпреки,че е нов)!


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот atrt » Пон 26 юни 2017 15:25


Аз се чудя колега silent, какво представлява износен колектор ?
Понеже сменях скоро реле-регулатор на един Бошов алтернатор на подобен Пасат и ми направи впечатление че и двата колектора имаха странични бордове на медните пръстени. Тоест четките влизаха между тия бордове. Иначе след смяната и зачистване на Диодният блок и всички контактни повърхности, напрежението е в нормите.

Аз напрежението го меря на акумулатора също. Има лека разлика между + изхода на алтернатора и + клемата на акумулатора, но е много малка с и без товар.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот Pet_rov » Пон 26 юни 2017 15:43


Не знам при този модел Пасат как е, но за моя има голяма разлика между алтернатор Валео и Бош. На Боша диодния блок се сменя без да се разпояват силовите диоди, докато на Валео е майко мила. Понеже скоро правих моето Валео, колекторите буквално се бяха изкопали така, че четките не опираха изобщо.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Пон 26 юни 2017 16:30


atrt написа:
Има лека разлика между + изхода на алтернатора и + клемата на акумулатора, но е много малка с и без товар.

При автора тази разлика може да не е толкова лека. И трябва да се мери и напрежението между минусите на алтернатора и акумулатора, а не само между плюсовете.
Доколкото го познавам автора, той няма да мери повече нищо, а ще свали целия алтернатор и ще го занесе на любимите си франсизкуп или нещо такова беше името на фирмата, те ще му сменят напълно изправни чаркове, ще му вземат стотина лева и ако проблемът не е бил в алтернатора, което също е доста вероятно, авторът ще се чуди, що проблемът си е останал.
Износен "колектор" вероятно си виждал на твоя алтернатор, тези бордове се съмнявам да са фабрични, вероятно са направени от прекалено твърдите четки, които са си изкопали канали в пръстените. Тези канали не са много страшни, поне докато не станат прекалено дълбоки и не прережат пръстена на две отделни пръстенчета. Преди година закъсах в Пловдив със Ситроена на майка ми, заради такъв прерязан пръстен и се видях в приключение, щото нямах и най-елементарни инструменти. Другия пръстен си беше добре и затова мисля, че проблемът беше от прекалено твърд участък само на едната четка.
ПП Колектор е в кавички, щото контактните пръстени не са колектор, колектор е нещо съвсем различно и в алтернаторите колектор няма.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот krraynov » Пон 26 юни 2017 17:31


pas1.8mi написа:+1 за Регулатора(въпреки,че е нов)!

Когато карах Пасат Б3, се наложи да сменя регулатора с нов, заради износване на четките - взе да губи възбуждане и от там - зарядно напрежение ... Сменям го с лъскав нов, пише Bocsh , обаче на 5-я километър гледам таблото взеха лампите да светят пулсиращо - много силно и слабо... включвам фарове, това онова - продължава да пулсира.
Спрях, изключих регулатора, върнах се в гаража в къщи, извадих четките от новия регулатор и ги сложих на стария... и всичко заспа. :bowdown
При новите регулатори е голям късмет да попаднеш на истински... :thumb_down


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Пон 26 юни 2017 17:59


krraynov написа:При новите регулатори е голям късмет да попаднеш на истински... :thumb_down

За съжаление това важи не само за регулаторите, а за повечето нови чаркове, вероятно ако ги купувахме от официалния вносител щеше да е различно, ама цените.........
Във форума на Ситроен, някой беше написал, че евтината поддръжка на ВАГените е заради многото алтернативни чаркове, за оригинални повечето от нас не смеят и да питат. Ако се сравнява поддръжката на Ситроен и Фолксваген само в официален сервиз и само с оригинални чаркове се оказва, че поддръжката на френските е драстично по-евтина.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот silent » Пон 26 юни 2017 19:18


ktamen написа:Доколкото го познавам автора, той няма да мери повече нищо, а ще свали целия алтернатор и ще го занесе на любимите си франсизкуп или нещо такова беше името на фирмата, те ще му сменят напълно изправни чаркове, ще му вземат стотина лева и ако проблемът не е бил в алтернатора, което също е доста вероятно, авторът ще се чуди, що проблемът си е останал.

Не го познаващ въобще автова но това е друга тема... :mhihi
За съжаление стар алтернатор валео и стара жена стават за енин път и после хвърляш :biggrin ... За лош мой късмет всичките ми фолксвагение са били с Валео и с всички съм имал малки или по-големи проблеми....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Пон 26 юни 2017 19:33


Не съм искал да те засегна. Написах, "доколкото" :exclaim
Къде са числата, за които попитах?
Аз имам и Бош и Валео. Валеото ми харесва повече и затова карам с него. Не знам що не ги харесваш.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот plameney » Пон 26 юни 2017 23:10


ktamen написа:...... Другия пръстен си беше добре и затова мисля, че проблемът беше от прекалено твърд участък само на едната четка.....

Единия пръстен и неговата четка се износват по-бързо.Нещо като електрическа ерозия.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот ktamen » Вто 27 юни 2017 9:21


Има нещо такова, но не съвсем. По-бързо се износва минусовият електрод от двойка искрящи електроди, демек едната четка и другия пръстен.
В моя случай износването беше от дефектна четка.


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5,5 Проблем с алтернатор Valeo

Мнениеот atrt » Вто 27 юни 2017 9:34


Интересно колега krraynov на какъв алтернатор и каква кола е било това реле-регулато на което четките са отделни и могат да се преместят на старото реле. Само на Ладите бяха с отделни четки в самият алтернатор.

Новите релета с които аз съм се сблъсквал са с фабрично захванати четки посредством медни кабелчета и пружинки.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 239 госта