Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
hhumpff
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот hhumpff » Пет 11 авг 2017 21:26


Здравейте!
Колата е Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор.
Проблема е боза казанчето на антифриза и светло кафяво масло. За 9 години колата не е губила (горила) масло никога, винаги е сменяно навреме. Антифриза миналото лято ми беше паднал един пръст, долях. Преди месец я проверявах и беше ок. Вчера ми светна лампата за температурата още като палих сутринта. Проверих казанчето ... няма никой. Очаквах да долея малко ... взе 900мл. Проверих и маслото ... паднало е 1см на щеката и цвета е леко светлобозав...( не си е светло или тъмно както когато е поработило)
Седнах да почета... или гарнитура или топлообменника ...но може и друго да е... ще видим.
Изтересува ме каква цена горе долу да очаквам за труд по демонтаж, монтаж и шлайфане ако се наложи?
Благодаря предварително за отговорите ви!

Последна промяна от hhumpff на Пет 11 авг 2017 21:40, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот stypkata » Съб 12 авг 2017 12:26


Със сигурност ще излезе над 500лв,но точно колко зависи от майсторите.Доста работа е и се искат знания и инструменти.А на тези Пасат-ти се разглобява и цялата предница за да се свалят ремъците,което усложнява допълнително ремонта.На няколко коли съм сменял гарнитурите ,но първия път нямаше да успея ако не бяха колегите от форума,които ми помагаха с доста информация в трудните моменти.Колегата над мен е един от тях :) И като човек правил този ремонт казвам,че под 500лв да не се и надяваш.Другия вариант е запряташ ръкавите и я мяташ.80% от работата е развиване и завиване на болтове и гайки..Естествено ако нямаш инструменти ще трябва да инвестираш малко и в тях.И ако се наложи да отсъстваш от работа 3-4 дена равностойността на ремонта може да ти излезе и малко повече от 500лв.


Потребителски аватар
hhumpff
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот hhumpff » Пон 14 авг 2017 21:12


Благодаря за подробният отговор. Ще търся сервиз сега ....


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 14 авг 2017 22:38


Какви са тия 500лв за гарнитура?
Аз почти основен ремонт направих за под 600лв.


Потребителски аватар
hhumpff
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот hhumpff » Вто 15 авг 2017 21:31


Здравейте!
Имам и следния въпрос. Ако е топлообменника преди масления филтър, може ли да се мотира масления филтър директно, като захранващите с антифриз маркучи се свържат директно една с друга. Специално питам дали филтъра може да се постави директно към блока на мотора?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот kris11 » Сря 16 авг 2017 11:13


hhumpff написа:Специално питам дали филтъра може да се постави директно към блока на мотора?

E как да стане това ?

http://www.akadia.ru/_pages/audivw/inde ... U1MA%3D%3D

Вместо да мислиш глупости си подмени поз. 6

А поз. 11 откъде ще я вземеш ? Става и да се изработи на струг , но трябва мостра за размерите.
За по-лесно снаждаш 2 та маркуча от охладителя с тръба с подходящ диаметър./според маркучите/.
За подсигуряване 1 къс маркуч на 2 та щутцера. Караш и после сваляш късия маркуч за да провериш дали няма масло .

Последна промяна от kris11 на Сря 16 авг 2017 13:24, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
hhumpff
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот hhumpff » Сря 16 авг 2017 13:04


Здрасти колега!
Точно на схемата която си приложил се вижда, че може да се монтира филтъра без топлообменника. Аз не знаех, че между топлообменника и блока на двигателя има още една част.
За смяната на "6" - аз не губя масло, т.е. не ми капе масло от двигателя, а маслото отива в охладителната течност...(от прочетеното от мен дотук, става ясно, че това може да стане или през топлообменника или през гарнитурата, аз започвам с първото - по-лесен е ремонта ... и по-малко пари)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот stefan4o » Сря 16 авг 2017 13:30


Странно нещо е това човекът. Аз се чудя как да монтирам на моята бабичка маслен охладител, а ти искаш да махнеш този, който производителят ти е сложил от завода :mhihi


Потребителски аватар
hhumpff
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот hhumpff » Сря 16 авг 2017 13:53


Не, аз няма да го махам перманентно охладителя, а само докато разбера дали гарнитурата е за смяна.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б5 1,8 125к.с., APT мотор - Цена за смяна на гарнитура на главата...

Мнениеот muns61 » Сря 16 авг 2017 17:01


Както ти каза Крис, изолирай охлдителя по вода, съвсем просто е.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта