Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Техническа и сервизна информация за Passat
npelov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 12 авг 2017 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот npelov » Чет 31 авг 2017 14:44


ей, верно бе! През деня светлината е по-силна от каквито и да са фарове отзад. мерси че ме "светна" :) !




Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот Cealtex » Пон 18 сеп 2017 20:22


npelov написа:Здравейте,

Наскоро се сдобих с VW Passat и след като минахме през обслужване/диагностика и т.н. останаха няколко проблема:
1. Стъклото от страната на шофьора се сваля автоматично (без да държа бутона), но на качване трябва да държа бутона. Да отбележа че опитах пълен цикъл на сваляне и вдигане - това вършеше работа при опела.
1.1. Тука имам питане Как се прави разликата между автоматичното сваляне и ръчното. На опела беше - като задържиш малко стъклото тръгва автоматично. Ако искаш да спре като пуснеш бутона трябва да сваляш на кратки натискания. Брат ми каза че на неговото А4 е обратното - като натиснеш кратко и стъклото тръгва. ако задържиш по-дълго, спира при пускане. На пасата дясното стъкло работи, но не мога да го хвана как. Понякога продължава, понякога спира при пускане на бутона.
1.2 Заключването с дистанционното на ключа не вдига стъклата. Трябва ли да ги вдига и как става трика.
2. Перката на климатика е изгоряла (боднах карфица на плюса и видях че стига ток, но перката не върти). Къде мога да проверя номер за поръчка на този вентилатор?
3. При заключване с дистанционното ключалките изщракват два пъти. При отключване - също, като първо вдига задните, после предните. Нормално ли е това? Един приятел има голф и при него щрака два пъти но при отключване се вдигат всички ключалки едновременно на втория път.
4. при контакт изщракват някакви моторчета под таблото. Диагностиката по едно време показваше някакъв проблем със серво мотор. Обаче пробвах всички клапи - вътре/вън, отпред, долу, на предното стъкло - изглежда работят. Но моторчето не пропуска да изщрака от време на време.
5. Задната лява колонка не работи. Някакви напътствия как да сваля кората?



1. Тука общо взето са 2 варинта:
- копчетата са поизносени, тоест трябва да си купиш нов модул
- няма много добър контакт на модула и кабела
1.1 Както вече споменаха колегите копчетата на предните стъкла са с 2 позиции. Леко натискане/дърпане сваля/вдига докато не пуснеш, а натискане/дърпане до втората позиция сваля/вдига докрай
1.2 Тук трябва да се препрограмира комфорт модула. Ако комфорт модула ти е с този номер - 1C0 959 799 мога да ти помогна, в противен случай трябва някой от другите колеги да каже. Относно принципа - задържаш копчето за отключване и колата се отключва, а след 2-3 секунди всички прозорци почват да се отварят докато не пуснеш копчето. Аналогичен е принципа при затваряне. В случай, че изпуснеш копчето, то просто го натисни отново докато не постигнеш желания резултат.
5. Това е лесно (знам, че не е задната врата, но принципа е един и същ)



npelov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 12 авг 2017 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот npelov » Пон 18 сеп 2017 23:50


Дребните проблеми остават на заден план. Има два сериозни проблема:
1. харчи доста - за 300 км от които 150 на магистралата и доста от останалите на околовръстното през уикенда (Цофия) среден разход 11.6. Не знам колко би трябвало да харчи, но ми се вижда множко. Това е без климатик. Също така като тръгвам пуши доста и дори като съм карал час-два и е загряла около колата смърди доста. 4 свещи смених. Майстора каза, че затова може да пуши при тръгване. Каза, че вече не пуши и си тръгнах в облак дим... Буквално като изкарвам на заден минавам през облак синкав дим. Особено при 15 градуса навън. Опела не пушеше толкова дори когато запаля на 5-10 градуса без да подгрявам изобщо.
2. На магистралата като изпреварвах колата се заклати наляво-надясно, но без да усетя кормилото да мърда. Обикновено коловози и др. неравности се усещат с във волана (в града). Смених два носача - тампоните си били заминали според майстора.


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот simo7 » Вто 19 сеп 2017 8:39


Ако не е тайна колко пари даде за тази кола?


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот Karaboev » Вто 19 сеп 2017 8:54


Белият пушек е сериозен проблем. Трябва си една диагностика да се видят корекциийте на дюзите 018 канал ако са големи сваляш дюзи и един проблем по малко


npelov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 12 авг 2017 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот npelov » Вто 19 сеп 2017 20:36


6750 + 100 за "документи", нов внос. Разбира се гледах интериора предимно защото нищо не разбирам от останалото. Може би цената и е нагоре защото е Highline кожен салон и др. такива глупости. Всичко от 6 на долу беше много зле - нямаше нищо здраво по интериора. Пушека не го видях като я купувах. Може би защото тогава беше по-топло. Или е била палена, или друг трик на продавача.

@Karaboev човека дето ми смени свещите каза че е гледал дюзите и са наред. Диагностика е пускана - единствения проблем дето излиза е температурен датчик. Ние сменихме един, но продължава да излиза. Един приятел каза че има два. Ще ходя да купувам другия.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот Karaboev » Вто 19 сеп 2017 21:07


Да. Първо трябва да смениш и него за да не ти дава никакви грешки. Щом дюзите са наред това е добре. Имали тяга, развърта ли се от 1500 оборота турбото. Ако не, провери си вакумите и маркучетата. Като за начало ще ти дам съвет да следиш нивото на маслото и неговият мирис (неспецифичен мирис на нафта и високо ниво). Има едни опръстени на дюзите понякога пропускат нафта в маслото и обратно.


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот Cealtex » Вто 19 сеп 2017 21:50


npelov написа:6750 + 100 за "документи", нов внос. Разбира се гледах интериора предимно защото нищо не разбирам от останалото. Може би цената и е нагоре защото е Highline кожен салон и др. такива глупости. Всичко от 6 на долу беше много зле - нямаше нищо здраво по интериора. Пушека не го видях като я купувах. Може би защото тогава беше по-топло. Или е била палена, или друг трик на продавача.

@Karaboev човека дето ми смени свещите каза че е гледал дюзите и са наред. Диагностика е пускана - единствения проблем дето излиза е температурен датчик. Ние сменихме един, но продължава да излиза. Един приятел каза че има два. Ще ходя да купувам другия.


Малко офф-топик, ама 6+ бона за 15 годишна кола не е ли много?


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот simo7 » Сря 20 сеп 2017 6:28


Cealtex написа:
npelov написа:6750 + 100 за "документи", нов внос. Разбира се гледах интериора предимно защото нищо не разбирам от останалото. Може би цената и е нагоре защото е Highline кожен салон и др. такива глупости. Всичко от 6 на долу беше много зле - нямаше нищо здраво по интериора. Пушека не го видях като я купувах. Може би защото тогава беше по-топло. Или е била палена, или друг трик на продавача.

@Karaboev човека дето ми смени свещите каза че е гледал дюзите и са наред. Диагностика е пускана - единствения проблем дето излиза е температурен датчик. Ние сменихме един, но продължава да излиза. Един приятел каза че има два. Ще ходя да купувам другия.


Малко офф-топик, ама 6+ бона за 15 годишна кола не е ли много?


Тя вече е минала 8000 лв,че и повече.Като я купува не я ли кара ,гледа и така нататък.Наистина за 15г. кола толкова пари и в това състояние не знам.нямяше ли някой познат с теб малко дето разбира да я види преди да купуваш.На колко хиляди са я направили джамбазите.Тази кола както я описваш проблеми всякакви е спукана от каране.


npelov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 12 авг 2017 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот npelov » Сря 20 сеп 2017 21:02


всички са така. Изпуснах една за 5500. Тя също имаше проблеми с моторчетата на клапите за вентилацията, но също така не и работеха повечето ел. стъкла Но все за 1000 лв щях да ги опрвя. Всички останали бяха още по-разбити. И имах човек с мен - двама. Точно те ме отказаха от всички дето бяха под 6000. предполагам че ако бях изчакал още няколко месеца можеше и да изпадне нещо, но тогава пък щях да хвърлям пари по опела. Не знам дали щеше да издържи още една зима...

И не е карана кой знае колко. Дядката я е продал на 70 години. Може би малко я е занемарил.

Скоро имам още едно пътуване. Ще я засека пак - само на извънградско. Може да съм объркал нещо.

Иначе пушека не е толкова гъст, но е достатъчно, че да се види. И не излиза всеки път. Само понякога


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот Karaboev » Сря 20 сеп 2017 21:16


Пак напомням проверявай нивото на маслото. Тука ме съмнява че имаш о-пръстени за смяна на дюзите.

Едит: извади щеката за масло при работещ двигател и сподели какво си видял


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот silent » Чет 21 сеп 2017 21:01


Cealtex написа:
npelov написа:6750 + 100 за "документи", нов внос. Разбира се гледах интериора предимно защото нищо не разбирам от останалото. Може би цената и е нагоре защото е Highline кожен салон и др. такива глупости. Всичко от 6 на долу беше много зле - нямаше нищо здраво по интериора. Пушека не го видях като я купувах. Може би защото тогава беше по-топло. Или е била палена, или друг трик на продавача.

@Karaboev човека дето ми смени свещите каза че е гледал дюзите и са наред. Диагностика е пускана - единствения проблем дето излиза е температурен датчик. Ние сменихме един, но продължава да излиза. Един приятел каза че има два. Ще ходя да купувам другия.


Малко офф-топик, ама 6+ бона за 15 годишна кола не е ли много?

Няма предлагане и цените са такива, ако искаш купуваш. Моята вече е на 10 500 и не мога да кажа че е перфектна. Това е положението надеждата е да се закрроти вече от към разходи. А това кой какво е гледал и как се е прекарал е относително. Радвайте се че вие не сте настинали и не сте се минали.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот Karaboev » Пет 22 сеп 2017 6:52


То малко окъкахме темата ама си е така. Хопотетично дори за 4500 да я вземеш идва време за комплект съединител 1200 + идва време за рециклиране на турбо +800 и ревизия на дюзи още 800 и тя стана 8 бона. Така че дори и 30 годишна да е колата разходи те си вървят


npelov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 12 авг 2017 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот npelov » Пон 25 сеп 2017 20:47


Май съм объркал нещо със засичането. за последните 307 км извънградско даде разход 5.6-5.7 (17.2-17.3 литра). Компютъра показа среден разход 5.7 преди да вляза в София - значи горе-долу показва вярно. На отиване бях празен и държах малко над 2000 оборота на 6-та почти през целия път.

А масло, антифриз, гуми - на "нова-стара" кола тия неща се следят ежедневно, че не знаеш с какъв проблем си я взел. Маслото не мърда. Или поне не е забележимо. Имам съмнения, че антифриза има лек теч, но не съм сигурен. Не си спомням като ми го смениха какво беше нивото. Сега съм долял и ще го следя. Какво трябва да търся като гледам маслото на работещ двигател - нивото или нещо друго? Колко време трябва да е работил преди това? Сега в момента е точно на горната граница - засякох го на студена кола, на равен терен.

Всяка кола като я купиш си иска пари. Никой няма да се замисли да я продава от днес за утре. Мислиш се дълго време, гледаш коли и колкото повече се навиваш, толкова по-малко я поддържаш. Изникне проблем - караш си така, нали ще я продаваш.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Проблеми с пасат 2002г, 1.9 TDI 131 кс

Мнениеот Karaboev » Вто 26 сеп 2017 7:08


Имам предвид като я извадиш дали ще духа през нея при загрял двигател



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта