Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Iezekil » Пон 14 авг 2017 21:08


Щом се включва,значи бачка.Няма проблем колата,бяха адски жеги.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот radotom » Пон 14 авг 2017 21:38


muns61 написа:Направете си индикация кога се включва вентилатора.

Само кажи как и веднага си слагам 2! :icon_lol


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Presli82 » Пон 14 авг 2017 22:05


Сложил съм такава индикация преди 10 години. Светодиод на таблото свързан директно към перката.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот ktamen » Пон 14 авг 2017 22:13


И си прекарал тънки жички без да им сложиш адекватен предпазител.
Най-стандартната причина за пожар е прекарването на тънки жички, щото диодчето дърпало малко ток........


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Presli82 » Пон 14 авг 2017 23:10


Тънките жички са си съвсем дебели и здрави жици и съм правил още много допълнителни инсталации. Както споменах всичко работи от години. Освен това с ел. машини и инсталации се занимавам и професионално.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот ktamen » Пон 14 авг 2017 23:31


Колко дебели - 1,5 мм2, 2,5мм2, 4мм2? Колко ампера е предпазителят на вентилатора?


Потребителски аватар
ivanst
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 28 юни 2017 12:39
Автомобил: VW Passat B6 2_0 TDI 140hp
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот ivanst » Вто 15 авг 2017 10:06


инжектопляктор написа:Верно ли е, че на по-новите стрелката е направена да стои на 90 градуса софтуерно, освен ако не се качи доста, докато на старите с чисто аналоговия уред е нормално да се изменя температурата?

На аналоговите варира и е нормално да е така. А на моя заковава на 90 и не мърда на микрон... ама компа така му казва


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот radotom » Вто 15 авг 2017 12:17


Presli, значи би трябвало да имаш проблем с втулките на моторчето :no
Много на времето, още преди да имам книжка, го пробвах това (вярно, не на кола, на друго устройство) и като духнеше вятър - светодиодчето светваше :dontknow
Добре, де! Мъждеше, ама и вятъра не беше толкова силен, колкото ако караш с 90-100км/ч :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот kris11 » Вто 15 авг 2017 17:14


Радо на 125 тата полска Феатка бях сложил светодиод , ама включвателя на радиатора командваше реле , а то хеликоптера. Моята беше с електрически вентилатор като този на ВАЗ1500/1600. Извел си бях и "бастър "копче за включване на вентилатора.
Бях решил да си правя електронен термовключвател, ама при предпоследната командировка в съветска Москва се снабдих за смешни пари с такъв/ и др. работи/. То друго нямаше какво да се купува за разлика от предни години / злато/.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот radotom » Вто 15 авг 2017 17:22


Ако си следял оперативното на релето, нещата сам знаеш, че са съвсем различни :c020
Само моторчето се превръща в генератор


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Presli82 » Вто 15 авг 2017 17:53


Точно това се получаваше. При по-силна въздушна струя моторчето се превръща в динамо и диодчето свети слабо. Проблем с вентилатора не съм имал , имах проблеми с датчика на радиатора и затова сложих диода. Моторчето го прекарах през реле и датчика управляваше само релето. Релето вече го няма , сложих по-голям радиатор двускоростен мотор и съответно 'двоен' датчик. Но диода си го оставих. Перката се включва много рядко , дори и в жегите.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот ktamen » Сря 16 авг 2017 21:14


Ако последователно на светодиода се вържат още два светодиода, мъждукането при висока скорост ще изчезне, поне при дозвукови скорости. Излишните светодиоди могат да се набутат някъде отзад. Силно препоръчително е гасящия резистор да се сложи при самия вентилатор, а не при диода в купето, така ще играе роля и на предпазител. Стойността му ще трябва да се намали, заради по-ниското напрежение, което трябва да се гаси.
Да припомня, че кафявия голф, който купих преди две години беше изгорял точно от неправилно пускане на допълнителни кабели от професионалист по аларми :exclaim


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Bai Sando » Сря 16 авг 2017 21:28


Онзи ден правих една корса на един пенсионер...та умника резнал кабелите за вентилатора и с директен плюс от акумулатора,без абсолютно никакъв бушон с кабел от червено/черния за тонколони. И си прекарал едно копче вътре.
Не стига,че без бушон,но и прекарал кабела отстрани на предната врата между калника и пантата.Даже и вързал на обратно вентилатора и духаше на вън :mrgreen
Казах му,че ще се запали много скоро,уж ме разбра,ама май въобще нямаше намерение да си оправи жиците.
Та като видя такива копчета и изпитвам ужас вече.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот инжектопляктор » Чет 17 авг 2017 14:11


Ъъъъ, хора...Кой говори за допълнителни копчета за вентилатор? Като ще слагате такова, можете да сложите реле и да опънете тънки кабели само за копчето, което ще командва релето..


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Iezekil » Пет 18 авг 2017 14:31


В твоите теми има доста активност...пък после ти си нам си къв,а темите били за"моя кеф",чуваш ли.Три страници за да се стигне до слагане на копче и диоди,а човека се оплаква от често включване....баси връзката.
Току що слизам от Б3 след пробег 300км. до Бяла и назад.Вентилатора не се чува в движение,но прави впечатление,че колата често загрява по баирите,както и в самата Бяла.Значи щом загрява,нормално е да работи вентилатора,радвай се че е така.Ако някой има идеи за доработки,или просто пише от скука,преместете темата в офф-а.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта