Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Щом се включва,значи бачка.Няма проблем колата,бяха адски жеги.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
muns61 написа:Направете си индикация кога се включва вентилатора.
Само кажи как и веднага си слагам 2!
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Сложил съм такава индикация преди 10 години. Светодиод на таблото свързан директно към перката.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
И си прекарал тънки жички без да им сложиш адекватен предпазител.
Най-стандартната причина за пожар е прекарването на тънки жички, щото диодчето дърпало малко ток........
Най-стандартната причина за пожар е прекарването на тънки жички, щото диодчето дърпало малко ток........
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Тънките жички са си съвсем дебели и здрави жици и съм правил още много допълнителни инсталации. Както споменах всичко работи от години. Освен това с ел. машини и инсталации се занимавам и професионално.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Колко дебели - 1,5 мм2, 2,5мм2, 4мм2? Колко ампера е предпазителят на вентилатора?
- ivanst
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 28 юни 2017 12:39
- Автомобил: VW Passat B6 2_0 TDI 140hp
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
инжектопляктор написа:Верно ли е, че на по-новите стрелката е направена да стои на 90 градуса софтуерно, освен ако не се качи доста, докато на старите с чисто аналоговия уред е нормално да се изменя температурата?
На аналоговите варира и е нормално да е така. А на моя заковава на 90 и не мърда на микрон... ама компа така му казва
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Presli, значи би трябвало да имаш проблем с втулките на моторчето
Много на времето, още преди да имам книжка, го пробвах това (вярно, не на кола, на друго устройство) и като духнеше вятър - светодиодчето светваше
Добре, де! Мъждеше, ама и вятъра не беше толкова силен, колкото ако караш с 90-100км/ч
Много на времето, още преди да имам книжка, го пробвах това (вярно, не на кола, на друго устройство) и като духнеше вятър - светодиодчето светваше
Добре, де! Мъждеше, ама и вятъра не беше толкова силен, колкото ако караш с 90-100км/ч
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Радо на 125 тата полска Феатка бях сложил светодиод , ама включвателя на радиатора командваше реле , а то хеликоптера. Моята беше с електрически вентилатор като този на ВАЗ1500/1600. Извел си бях и "бастър "копче за включване на вентилатора.
Бях решил да си правя електронен термовключвател, ама при предпоследната командировка в съветска Москва се снабдих за смешни пари с такъв/ и др. работи/. То друго нямаше какво да се купува за разлика от предни години / злато/.
Бях решил да си правя електронен термовключвател, ама при предпоследната командировка в съветска Москва се снабдих за смешни пари с такъв/ и др. работи/. То друго нямаше какво да се купува за разлика от предни години / злато/.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Ако си следял оперативното на релето, нещата сам знаеш, че са съвсем различни
Само моторчето се превръща в генератор
Само моторчето се превръща в генератор
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Точно това се получаваше. При по-силна въздушна струя моторчето се превръща в динамо и диодчето свети слабо. Проблем с вентилатора не съм имал , имах проблеми с датчика на радиатора и затова сложих диода. Моторчето го прекарах през реле и датчика управляваше само релето. Релето вече го няма , сложих по-голям радиатор двускоростен мотор и съответно 'двоен' датчик. Но диода си го оставих. Перката се включва много рядко , дори и в жегите.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Ако последователно на светодиода се вържат още два светодиода, мъждукането при висока скорост ще изчезне, поне при дозвукови скорости. Излишните светодиоди могат да се набутат някъде отзад. Силно препоръчително е гасящия резистор да се сложи при самия вентилатор, а не при диода в купето, така ще играе роля и на предпазител. Стойността му ще трябва да се намали, заради по-ниското напрежение, което трябва да се гаси.
Да припомня, че кафявия голф, който купих преди две години беше изгорял точно от неправилно пускане на допълнителни кабели от професионалист по аларми
Да припомня, че кафявия голф, който купих преди две години беше изгорял точно от неправилно пускане на допълнителни кабели от професионалист по аларми
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Онзи ден правих една корса на един пенсионер...та умника резнал кабелите за вентилатора и с директен плюс от акумулатора,без абсолютно никакъв бушон с кабел от червено/черния за тонколони. И си прекарал едно копче вътре.
Не стига,че без бушон,но и прекарал кабела отстрани на предната врата между калника и пантата.Даже и вързал на обратно вентилатора и духаше на вън
Казах му,че ще се запали много скоро,уж ме разбра,ама май въобще нямаше намерение да си оправи жиците.
Та като видя такива копчета и изпитвам ужас вече.
Не стига,че без бушон,но и прекарал кабела отстрани на предната врата между калника и пантата.Даже и вързал на обратно вентилатора и духаше на вън
Казах му,че ще се запали много скоро,уж ме разбра,ама май въобще нямаше намерение да си оправи жиците.
Та като видя такива копчета и изпитвам ужас вече.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Ъъъъ, хора...Кой говори за допълнителни копчета за вентилатор? Като ще слагате такова, можете да сложите реле и да опънете тънки кабели само за копчето, което ще командва релето..
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
В твоите теми има доста активност...пък после ти си нам си къв,а темите били за"моя кеф",чуваш ли.Три страници за да се стигне до слагане на копче и диоди,а човека се оплаква от често включване....баси връзката.
Току що слизам от Б3 след пробег 300км. до Бяла и назад.Вентилатора не се чува в движение,но прави впечатление,че колата често загрява по баирите,както и в самата Бяла.Значи щом загрява,нормално е да работи вентилатора,радвай се че е така.Ако някой има идеи за доработки,или просто пише от скука,преместете темата в офф-а.
Току що слизам от Б3 след пробег 300км. до Бяла и назад.Вентилатора не се чува в движение,но прави впечатление,че колата често загрява по баирите,както и в самата Бяла.Значи щом загрява,нормално е да работи вентилатора,радвай се че е така.Ако някой има идеи за доработки,или просто пише от скука,преместете темата в офф-а.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта