Ето ги и резултатите от дебитомера:
Отначало показанията бяха към 3.4-3.5, но след като позагря колата си циркулираше около 3 в диапазона +/- до 0,1.
Докато бях в колата се сетих, че преди 2-3 седмици имах едно игране на оборотите и леко потрисане на колата, което беше директно свързано с брояча на мисфайърите, но се оказа една от свещите. Въпросът е, че тогава свалих дросела и го почистих, след което му направих адаптация с VCDS в 01-Engine -> Basic Settings -> 060. Не съм сигурен, че има пряка връзка с проблема с оборотите, но реших да го споделя.
Ето как направих адаптацията на дросела според Ross-Tech:
https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y
Passat B5.5 1.8T AWT - Обороти При Палене
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
- Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
- Двигател: 79045591050
- Местоположение: Ямбол
Re: Passat B5.5 1.8T AWT - Обороти При Палене
Здравейте, колеги
Днес установих каква е била причината за по-ниските обороти при студен двигател - софтуерното премахване на втората ламбда сонда.
Този симптом се появи след ремап (Stage 1) и днес върнахме оригиналния софтуер на колата, след което при запалване оборотите си бяха нормално високи, тоест около 1100-1200. Разбира се върнахме ремапа и оборотите след палене пак бяха по-ниски - 950.
В заключение стигнахме до извода, че всъщност колата освен от датчиците за външна температура, входящите газове и дебитомера, явно следи и втората ламбда сонда и понеже тя е "шунтирана", колата си мисли, че всъщност тя си е загряла и от там сваля оборотите.
Днес установих каква е била причината за по-ниските обороти при студен двигател - софтуерното премахване на втората ламбда сонда.
Този симптом се появи след ремап (Stage 1) и днес върнахме оригиналния софтуер на колата, след което при запалване оборотите си бяха нормално високи, тоест около 1100-1200. Разбира се върнахме ремапа и оборотите след палене пак бяха по-ниски - 950.
В заключение стигнахме до извода, че всъщност колата освен от датчиците за външна температура, входящите газове и дебитомера, явно следи и втората ламбда сонда и понеже тя е "шунтирана", колата си мисли, че всъщност тя си е загряла и от там сваля оборотите.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 26 дек 2012 23:15
- Автомобил: Passat
- Двигател: AWT 2002
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B5.5 1.8T AWT - Обороти При Палене
Колега, благодарско, че се сети да напишеш решението! Ще бъде полезно! Благодаря!
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
- Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
- Двигател: 79045591050
- Местоположение: Ямбол
Re: Passat B5.5 1.8T AWT - Обороти При Палене
neravas написа:Колега, благодарско, че се сети да напишеш решението! Ще бъде полезно! Благодаря!
Ами все пак това е идеята на
Отделно писах и друга тема (http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=471102), която е отново следствие на ремапа и е свързана с Misfire Detection функционалността на VCDS.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта