Като работи мотора, мирише отзад на масло? Пуши ли?
При толкоз проникване в цилиндъра трябва да е по-зле от Трабант.
Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Ако е с Катализатор,може и да не е много забележимо пушенето!Много голямо влияние оказва липсата му! Интересно,че маслото е сравнително с еднакво количество по цилиндрите.Поне от снимките така се вижда.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Като е студена пуши като трабант , като загрее и се изфорсира до 2500 / 3000 об излиза едно голямо кълбо бял пушек , после почва да прекъсва и накрая гасне , свещите са мокри.
Много пуши , в събота ако не е студено ще извадя буталата , аз съм правил двигател със счупени маслени сегменти но такова количество масло в цилиндрите не съм виждал.
Много пуши , в събота ако не е студено ще извадя буталата , аз съм правил двигател със счупени маслени сегменти но такова количество масло в цилиндрите не съм виждал.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Да не ги натискаш много гумичките надолу? Леко докато опре ,без да почукваш.
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Често практикувана грешка е да не се сменят сегментите (особено при 1.6 двигател) и да се уплътни главата,след което да почне да харчи повече масло.
Нарочно употребявам "уплътнява" защото след това картерното налягане се увеличава малко или много и започва да бута маслото от другите места - сегментите примерно.
Така че проблема не е в главата (вече).
Нарочно употребявам "уплътнява" защото след това картерното налягане се увеличава малко или много и започва да бута маслото от другите места - сегментите примерно.
Така че проблема не е в главата (вече).
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Интересното е, че съм виждал сегменти с ключ по 4 мм, с разбити по 1 мм канали, начупени и какви ли не, но не съм виждал така да се пълни цилиндъра с масло. Затова ми е любопитен този мотор, защото и главата е наред.
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
muns61 написа:Интересното е, че съм виждал сегменти с ключ по 4 мм, с разбити по 1 мм канали, начупени и какви ли не, но не съм виждал така да се пълни цилиндъра с масло. Затова ми е любопитен този мотор, защото и главата е наред.
А дали е наред главата или е спукана .
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Според мен нещо пречи на маслото под повдигачите да се изтече и затова избива през гумичките на клапаните в посока цилиндрите.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Маслото идва от горе , взел съм друга глава само за проба, на пръв поглед не е имала проблем с горене на масло ,затова ще я сложа по-най бързия начин . Иначе взех размерите на цилиндрите и буталата със сегментите ,
цилиндър 80.96 +/- 0.04
бутало 81.01
к. сегмент 0.2-0.4
м.сегмент 0.25-0.5
луфт в канал на сегмента
компресионен 0.06-0.09
маслен 0.03-0.06
Аз се занимавам с френски коли , и съм си записвал двигателите които правя , започват да горят много масло(2л/1000км) когато ключа стане над 0.8 някъде , ако е между 0.2 и 0.4 под 100гр на 1000км , но 1л на 30км не бях виждал :) Имам познати в Ауди и Фолксваген ,питах ги не са чували за такъв куриоз . Според мен двигателя е прегряван зверски някога във времето и когато я разбутах проблема излезе със страшна сила.
цилиндър 80.96 +/- 0.04
бутало 81.01
к. сегмент 0.2-0.4
м.сегмент 0.25-0.5
луфт в канал на сегмента
компресионен 0.06-0.09
маслен 0.03-0.06
Аз се занимавам с френски коли , и съм си записвал двигателите които правя , започват да горят много масло(2л/1000км) когато ключа стане над 0.8 някъде , ако е между 0.2 и 0.4 под 100гр на 1000км , но 1л на 30км не бях виждал :) Имам познати в Ауди и Фолксваген ,питах ги не са чували за такъв куриоз . Според мен двигателя е прегряван зверски някога във времето и когато я разбутах проблема излезе със страшна сила.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
Какво си разбутал- само гумички си сменил. Извади една ,така като го описваш съм сигурен ,че са скъсани.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!
КРАЙ НА МАЧА !
Маслените сегменти бяха спекли, станали са като част от буталото.
Всичко друго си замерих и беше в норми.
Бутала 80.96 - 80.95
цилиндри 81.01 - 80.02
Ключ к сег. 0.2-0.4 - 0.2>0.4
Луфт канал на к. сег 0.06-0.09 - 0.06>0.09
Сегментите са си спекли много отдавна , погрома стана след като смених вложки . Маслото се изпомпва в цилиндрите , минава през клапаните и пълни всмукателния колектор ,като се изгаси маслото от главата се изтича обратно в цилиндрите.
Наистина не бях виждал такъв разход на масло , измерих си маслото и долях , след смяната на вложките разхода ми се беше увеличил точно 30пъти Сега двигателя работи като часовник , евро8.
Благодаря на отзовалите се !
Маслените сегменти бяха спекли, станали са като част от буталото.
Всичко друго си замерих и беше в норми.
Бутала 80.96 - 80.95
цилиндри 81.01 - 80.02
Ключ к сег. 0.2-0.4 - 0.2>0.4
Луфт канал на к. сег 0.06-0.09 - 0.06>0.09
Сегментите са си спекли много отдавна , погрома стана след като смених вложки . Маслото се изпомпва в цилиндрите , минава през клапаните и пълни всмукателния колектор ,като се изгаси маслото от главата се изтича обратно в цилиндрите.
Наистина не бях виждал такъв разход на масло , измерих си маслото и долях , след смяната на вложките разхода ми се беше увеличил точно 30пъти Сега двигателя работи като часовник , евро8.
Благодаря на отзовалите се !
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!
sportul написа:КРАЙ НА МАЧА !
Маслените сегменти бяха спекли, станали са като част от буталото.
sportul написа:Здр,на 1.6 AHL сменях гарнитура глава и вложки на клапани преди една седмица , проблема беше големия разход масло около 2.5л на 1000км .
Исках да проверя и сегментите затова свалих главата иначе без проблем вложките се сменят на място.
...
Не бях виждал толкова масло , това което ме озадачи сега е, нали проверява сегментите? Как си пропуснал маслените?
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!
Тази проверка е за компресионните сегменти , просто наливам масло в цилиндъра и развъртам няколко пъти докато изчисти ,така виждам дали е наред първия сегмент , нищо повече.
Колегата ми ходи на обучение в Загреб и му казах да пита лектора , на какво се дължи това изпопване на масло в цилиндрите за VW .
Той е казал ,че при двигатели като моя на VW които имат по-голям луфт в канала на сегмента (компресионните) и спекли маслени сегменти , се получава нещо като маслена помпа и маслото се помпи в цилиндъра, когато буталото слиза надолу маслото се засмуква ,когато върви нагоре маслото се прекарва в цилиндъра ,сегмента го играе като клапан.
Действието на помпата се спираше когато например , се засиля по байр надолу и върна газта - спира да пуши . И съм бях в затъмнение но ето че се наиграх най-накрая.
Колегата ми ходи на обучение в Загреб и му казах да пита лектора , на какво се дължи това изпопване на масло в цилиндрите за VW .
Той е казал ,че при двигатели като моя на VW които имат по-голям луфт в канала на сегмента (компресионните) и спекли маслени сегменти , се получава нещо като маслена помпа и маслото се помпи в цилиндъра, когато буталото слиза надолу маслото се засмуква ,когато върви нагоре маслото се прекарва в цилиндъра ,сегмента го играе като клапан.
Действието на помпата се спираше когато например , се засиля по байр надолу и върна газта - спира да пуши . И съм бях в затъмнение но ето че се наиграх най-накрая.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!
Да попитам,защо след смяна на гумичките се прояви ефекта и как така колектора е бил сух след първото сваляне?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!
Не се връзва това обяснение с маслото в цилиндрите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 151 госта