Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот muns61 » Вто 24 окт 2017 19:43


Като работи мотора, мирише отзад на масло? Пуши ли?
При толкоз проникване в цилиндъра трябва да е по-зле от Трабант.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот pas1.8mi » Сря 25 окт 2017 8:20


Ако е с Катализатор,може и да не е много забележимо пушенето!Много голямо влияние оказва липсата му! Интересно,че маслото е сравнително с еднакво количество по цилиндрите.Поне от снимките така се вижда.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот sportul » Сря 25 окт 2017 9:02


Като е студена пуши като трабант , като загрее и се изфорсира до 2500 / 3000 об излиза едно голямо кълбо бял пушек , после почва да прекъсва и накрая гасне , свещите са мокри.
Много пуши , в събота ако не е студено ще извадя буталата , аз съм правил двигател със счупени маслени сегменти но такова количество масло в цилиндрите не съм виждал.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот vasko__2 » Сря 25 окт 2017 13:10


Да не ги натискаш много гумичките надолу? Леко докато опре ,без да почукваш.


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот Adrian-AAA » Чет 26 окт 2017 7:37


Често практикувана грешка е да не се сменят сегментите (особено при 1.6 двигател) и да се уплътни главата,след което да почне да харчи повече масло.
Нарочно употребявам "уплътнява" защото след това картерното налягане се увеличава малко или много и започва да бута маслото от другите места - сегментите примерно.

Така че проблема не е в главата (вече).


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот muns61 » Чет 26 окт 2017 10:33


Интересното е, че съм виждал сегменти с ключ по 4 мм, с разбити по 1 мм канали, начупени и какви ли не, но не съм виждал така да се пълни цилиндъра с масло. Затова ми е любопитен този мотор, защото и главата е наред.


petiop
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
Автомобил: Пасат
Двигател: AVF 2003г
Местоположение: софия

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот petiop » Чет 26 окт 2017 10:53


muns61 написа:Интересното е, че съм виждал сегменти с ключ по 4 мм, с разбити по 1 мм канали, начупени и какви ли не, но не съм виждал така да се пълни цилиндъра с масло. Затова ми е любопитен този мотор, защото и главата е наред.

А дали е наред главата или е спукана . :gruebel


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7656
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот goppa » Чет 26 окт 2017 16:54


Според мен нещо пречи на маслото под повдигачите да се изтече и затова избива през гумичките на клапаните в посока цилиндрите.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот sportul » Пет 27 окт 2017 19:21


Маслото идва от горе , взел съм друга глава само за проба, на пръв поглед не е имала проблем с горене на масло ,затова ще я сложа по-най бързия начин . Иначе взех размерите на цилиндрите и буталата със сегментите ,
цилиндър 80.96 +/- 0.04
бутало 81.01
к. сегмент 0.2-0.4
м.сегмент 0.25-0.5
луфт в канал на сегмента
компресионен 0.06-0.09
маслен 0.03-0.06

Аз се занимавам с френски коли , и съм си записвал двигателите които правя , започват да горят много масло(2л/1000км) когато ключа стане над 0.8 някъде , ако е между 0.2 и 0.4 под 100гр на 1000км , но 1л на 30км не бях виждал :) Имам познати в Ауди и Фолксваген ,питах ги не са чували за такъв куриоз . Според мен двигателя е прегряван зверски някога във времето и когато я разбутах проблема излезе със страшна сила.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот vasko__2 » Пет 27 окт 2017 20:45


Какво си разбутал- само гумички си сменил. Извади една ,така като го описваш съм сигурен ,че са скъсани.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!

Мнениеот sportul » Съб 09 дек 2017 19:31


КРАЙ НА МАЧА !

Маслените сегменти бяха спекли, станали са като част от буталото.
Всичко друго си замерих и беше в норми.

Бутала 80.96 - 80.95
цилиндри 81.01 - 80.02
Ключ к сег. 0.2-0.4 - 0.2>0.4
Луфт канал на к. сег 0.06-0.09 - 0.06>0.09
20171130_114922.jpg


Сегментите са си спекли много отдавна , погрома стана след като смених вложки . Маслото се изпомпва в цилиндрите , минава през клапаните и пълни всмукателния колектор ,като се изгаси маслото от главата се изтича обратно в цилиндрите.
Наистина не бях виждал такъв разход на масло , измерих си маслото и долях , след смяната на вложките разхода ми се беше увеличил точно 30пъти :biggrin Сега двигателя работи като часовник , евро8.

Благодаря на отзовалите се !
Прикачени файлове
20171130_100034.jpg
20171128_123523.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!

Мнениеот samo_pechka » Съб 09 дек 2017 21:08


sportul написа:КРАЙ НА МАЧА !

Маслените сегменти бяха спекли, станали са като част от буталото.

sportul написа:Здр,на 1.6 AHL сменях гарнитура глава и вложки на клапани преди една седмица , проблема беше големия разход масло около 2.5л на 1000км .
Исках да проверя и сегментите затова свалих главата иначе без проблем вложките се сменят на място.

...

Не бях виждал толкова масло , това което ме озадачи сега е, нали проверява сегментите? Как си пропуснал маслените?


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!

Мнениеот sportul » Съб 09 дек 2017 21:59


Тази проверка е за компресионните сегменти , просто наливам масло в цилиндъра и развъртам няколко пъти докато изчисти ,така виждам дали е наред първия сегмент , нищо повече.

Колегата ми ходи на обучение в Загреб и му казах да пита лектора , на какво се дължи това изпопване на масло в цилиндрите за VW .
Той е казал ,че при двигатели като моя на VW които имат по-голям луфт в канала на сегмента (компресионните) и спекли маслени сегменти , се получава нещо като маслена помпа и маслото се помпи в цилиндъра, когато буталото слиза надолу маслото се засмуква ,когато върви нагоре маслото се прекарва в цилиндъра ,сегмента го играе като клапан.
Действието на помпата се спираше когато например , се засиля по байр надолу и върна газта - спира да пуши . И съм бях в затъмнение но ето че се наиграх най-накрая.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!

Мнениеот Iezekil » Нед 10 дек 2017 8:14


Да попитам,защо след смяна на гумичките се прояви ефекта и как така колектора е бил сух след първото сваляне?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat 3B5 1999г. AHL - След смяна на вложки ,цилиндрите се пълнят с масло!- РЕШЕНО!

Мнениеот muns61 » Нед 10 дек 2017 10:06


Не се връзва това обяснение с маслото в цилиндрите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 151 госта