Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
- Автомобил: Golf MK5 GTI
- Двигател: BWA 2007
- Местоположение: Русе
Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....
Здравейте, от няколко дена карам буквално 1.8... Няма скъсани маркучи, от кулера към турбото, или около турбото. Дебитомера работи, грешки записани имаше само 1 и дори не знам нали е свързана с турбото (16500 - engine coolant temp. sensor) Също така перката на турбото няма луфт, не е мазна... Вече не знаем къде да търсим проблема. Преди след 2000 оборота се чуваше турбото като надува, а сега даже не се пуска. Всякакви предложения да добре дошли.
Последна промяна от BaTLLeL4o на Съб 21 окт 2017 14:15, променено общо 1 път.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Грешката е за температурния датчик и не е свързана с турбото и начина по който работи. Хубаво е да го смениш този датчик като цяло. Ако турбото не надува, по принцип трябва да имаш записана грешка и за него... нещо от сорта на това:
А до колкото знам 1.8Т имаха някакви проблеми с топлата част на турбото и нейното "пропукване". За жалост за да провериш за пукнатини се налага да го свалиш, иначе няма как да го огледаш цялото. Ако е малка пукнатината може да минеш само със заварка... не е много правилно, но ако си намериш мноооого добър аргончик, който първо да се навие да ти го завари и второ да го направи като хората, ще се реши проблема. Виждал съм 2-3 коли със заварени пукнатини на топлата част които щастливо си обикалят по над 10-12 хил. км. вече без ядове.
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
А до колкото знам 1.8Т имаха някакви проблеми с топлата част на турбото и нейното "пропукване". За жалост за да провериш за пукнатини се налага да го свалиш, иначе няма как да го огледаш цялото. Ако е малка пукнатината може да минеш само със заварка... не е много правилно, но ако си намериш мноооого добър аргончик, който първо да се навие да ти го завари и второ да го направи като хората, ще се реши проблема. Виждал съм 2-3 коли със заварени пукнатини на топлата част които щастливо си обикалят по над 10-12 хил. км. вече без ядове.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
- Автомобил: Golf MK5 GTI
- Двигател: BWA 2007
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Този филм съм го играл със заваряване на изпускателен колектор на старата кола, цепна се през заварката. Ако е сцепено директно го сменям. Въпроса е, че не записва абсолютно никаква грешка, и не знаем къде да търсим, но явно ще се сваля да се огледа...
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
- Автомобил: Golf MK5 GTI
- Двигател: BWA 2007
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Проблема е решен. Беше запушен разтоварващия клапан(blow off)
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Радвам се, че си се разминал с по-лекото! При стоков 1.8Т не е ли рециркулационен клапана?
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
- Автомобил: Golf MK5 GTI
- Двигател: BWA 2007
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Да рециркулационен е. Но обмислям смяната с такъв от ТТ 225к.с. Евентуално някой ако може да каже какъв ефект ще има.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Аз съм дизелджия по принцип и не знам колко ще ми е верен съвета, но той е да си останеш със стоковия, ОСВЕН ако не смяташ да засилваш двигателя. Ако ще слагаш по-голямо турбо или ще настройваш твоето да работи на по-високо налягане - тогава вече ще е необходима смяната на клапана с по-голям такъв, заради по-големия дебит въздух, който трябва да пропусне и/или заради по-високото налягане, на което трябва да издържи затворен. Също така е за предпочитане ако ще го сменяш да слагаш пак рециркулационен, поради ред причини, които са все плюсове над клапаните, които разтоварват налягането в атмосферата. Нека колегите ме поправят ако греша или да добавят още нещо...!
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
- Автомобил: Golf MK5 GTI
- Двигател: BWA 2007
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Зависи какво разбираш под голямо засилване. Обмислям само една генерация и чип, и евентуално ако се наложи клапан.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Не мога да ти дам точен отговор (защото не знам точните данни), но ще ти дам нещо като подсказка ... Разбери на какво налягане ще ти работи турбото след чипа, разбери колко бара е допустимото налягане на стоковия клапан и сам ще намериш отговора дали трябва по-голям или не. Мисля, че няма да е нужно да го сменяш, защото масово гледам чипнати 1.8Т, които явно нямат проблеми със стоковите клапани и си ги карат така. Единствения плюс, за който се сещам аз е, че по-големия клапан ще разтовари маалко по-бързо, но дали ще е толкова осезаема разликата за да я усетиш е малко спорно.
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува
Клапана от ТТ издържа до по-големи налягания и е хубаво да се сложи ако колата се кара с чип, но не е задължителен. Ако искаш да засилиш колата генерацията е безсмислена на тръца. За тея пари по-добре вземи спортен филтър, по хубав кулер, читави свещи и нови бобини. Определено ще усетиш по-голям ефект отколкото с генерация. До колкото си спомням това АЕБ беше със старите бобини, не е лошо да преправиш инсталацията за бобини от тфси.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
- Автомобил: Golf MK5 GTI
- Двигател: BWA 2007
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....
Здравейте отново... след като оправиха запушения blow off Клапан, карах точно 5 дена, и вчера както си карам спрях на светофар, и при потегляне отново го няма онова дърпане към 2600оборота след като турбото надуе, то даже не се чува да надува... Усеща се чак след 4000 оборота и нагоре, което не е нормално. Закачихме я отново, грешки няма, но нали тази "хубава" колица обича да се чупи петък вечер, събота и неделя не работи почти нищо. Евентуално някакви насоки къде да се насоча към проблема, или пак този blow off Клапан да гледам. Скъсани маркучи няма. Маркуча от кулера който влиза в двигателя го надува чак след 4500 оборота
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....
Дебитомера ти чист ли е , или го откачи и пробвай без него.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
- Автомобил: Golf MK5 GTI
- Двигател: BWA 2007
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....
Така, пробвах нещо странно. Понеже бях нощна а нямаше работа реших да я разглобя отново.. Откачих всички маркучи и клапи всичко продухах включително и разтоварващия клапан. Сглобих я запалих я ,оставих я малко да загрее и тестова обикола. Надува нормално от 1950 оборота... Ще почна със сменяне на клапани като започна от разтоварващия защото той ме съмнява най много. Писна ми през 5 дена да спира да надува
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....
Така и така ще го сменяш, провери как стоят нещата с клапана от ТТ-то... и както каза колегата по-горе - изчисти си дебитомера профилактично, ако не си го направил вече.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ktamen и 197 госта