Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....

Техническа и сервизна информация за Passat
BaTLLeL4o
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
Автомобил: Golf MK5 GTI
Двигател: BWA 2007
Местоположение: Русе

Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....

Мнениеот BaTLLeL4o » Съб 14 окт 2017 14:04


Здравейте, от няколко дена карам буквално 1.8... Няма скъсани маркучи, от кулера към турбото, или около турбото. Дебитомера работи, грешки записани имаше само 1 и дори не знам нали е свързана с турбото (16500 - engine coolant temp. sensor) Също така перката на турбото няма луфт, не е мазна... Вече не знаем къде да търсим проблема. Преди след 2000 оборота се чуваше турбото като надува, а сега даже не се пуска. Всякакви предложения да добре дошли.

Последна промяна от BaTLLeL4o на Съб 21 окт 2017 14:15, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот Jeka » Нед 15 окт 2017 16:26


Грешката е за температурния датчик и не е свързана с турбото и начина по който работи. Хубаво е да го смениш този датчик като цяло. Ако турбото не надува, по принцип трябва да имаш записана грешка и за него... нещо от сорта на това:
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

А до колкото знам 1.8Т имаха някакви проблеми с топлата част на турбото и нейното "пропукване". За жалост за да провериш за пукнатини се налага да го свалиш, иначе няма как да го огледаш цялото. Ако е малка пукнатината може да минеш само със заварка... не е много правилно, но ако си намериш мноооого добър аргончик, който първо да се навие да ти го завари и второ да го направи като хората, ще се реши проблема. Виждал съм 2-3 коли със заварени пукнатини на топлата част които щастливо си обикалят по над 10-12 хил. км. вече без ядове.


BaTLLeL4o
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
Автомобил: Golf MK5 GTI
Двигател: BWA 2007
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот BaTLLeL4o » Нед 15 окт 2017 16:42


Този филм съм го играл със заваряване на изпускателен колектор на старата кола, цепна се през заварката. Ако е сцепено директно го сменям. Въпроса е, че не записва абсолютно никаква грешка, и не знаем къде да търсим, но явно ще се сваля да се огледа...


BaTLLeL4o
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
Автомобил: Golf MK5 GTI
Двигател: BWA 2007
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот BaTLLeL4o » Пон 16 окт 2017 20:43


Проблема е решен. Беше запушен разтоварващия клапан(blow off)


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот Jeka » Сря 18 окт 2017 19:47


:beer Радвам се, че си се разминал с по-лекото! При стоков 1.8Т не е ли рециркулационен клапана?


BaTLLeL4o
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
Автомобил: Golf MK5 GTI
Двигател: BWA 2007
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот BaTLLeL4o » Сря 18 окт 2017 20:53


Да рециркулационен е. Но обмислям смяната с такъв от ТТ 225к.с. Евентуално някой ако може да каже какъв ефект ще има.


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот Jeka » Сря 18 окт 2017 21:15


Аз съм дизелджия по принцип и не знам колко ще ми е верен съвета, но той е да си останеш със стоковия, ОСВЕН ако не смяташ да засилваш двигателя. Ако ще слагаш по-голямо турбо или ще настройваш твоето да работи на по-високо налягане - тогава вече ще е необходима смяната на клапана с по-голям такъв, заради по-големия дебит въздух, който трябва да пропусне и/или заради по-високото налягане, на което трябва да издържи затворен. Също така е за предпочитане ако ще го сменяш да слагаш пак рециркулационен, поради ред причини, които са все плюсове над клапаните, които разтоварват налягането в атмосферата. Нека колегите ме поправят ако греша или да добавят още нещо...!
:beer


BaTLLeL4o
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
Автомобил: Golf MK5 GTI
Двигател: BWA 2007
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот BaTLLeL4o » Сря 18 окт 2017 21:22


Зависи какво разбираш под голямо засилване. Обмислям само една генерация и чип, и евентуално ако се наложи клапан.


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот Jeka » Сря 18 окт 2017 21:34


Не мога да ти дам точен отговор (защото не знам точните данни), но ще ти дам нещо като подсказка :gruebel ... Разбери на какво налягане ще ти работи турбото след чипа, разбери колко бара е допустимото налягане на стоковия клапан и сам ще намериш отговора дали трябва по-голям или не. Мисля, че няма да е нужно да го сменяш, защото масово гледам чипнати 1.8Т, които явно нямат проблеми със стоковите клапани и си ги карат така. Единствения плюс, за който се сещам аз е, че по-големия клапан ще разтовари маалко по-бързо, но дали ще е толкова осезаема разликата за да я усетиш е малко спорно.


Потребителски аватар
dhcp
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 12 сеп 2016 7:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB Турбото не надува

Мнениеот dhcp » Пет 20 окт 2017 2:10


Клапана от ТТ издържа до по-големи налягания и е хубаво да се сложи ако колата се кара с чип, но не е задължителен. Ако искаш да засилиш колата генерацията е безсмислена на тръца. За тея пари по-добре вземи спортен филтър, по хубав кулер, читави свещи и нови бобини. Определено ще усетиш по-голям ефект отколкото с генерация. До колкото си спомням това АЕБ беше със старите бобини, не е лошо да преправиш инсталацията за бобини от тфси.


BaTLLeL4o
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
Автомобил: Golf MK5 GTI
Двигател: BWA 2007
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....

Мнениеот BaTLLeL4o » Съб 21 окт 2017 14:18


Здравейте отново... след като оправиха запушения blow off Клапан, карах точно 5 дена, и вчера както си карам спрях на светофар, и при потегляне отново го няма онова дърпане към 2600оборота след като турбото надуе, то даже не се чува да надува... Усеща се чак след 4000 оборота и нагоре, което не е нормално. Закачихме я отново, грешки няма, но нали тази "хубава" колица обича да се чупи петък вечер, събота и неделя не работи почти нищо. Евентуално някакви насоки къде да се насоча към проблема, или пак този blow off Клапан да гледам. Скъсани маркучи няма. Маркуча от кулера който влиза в двигателя го надува чак след 4500 оборота


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....

Мнениеот sportul » Съб 21 окт 2017 20:59


Дебитомера ти чист ли е , или го откачи и пробвай без него.


BaTLLeL4o
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 15 авг 2016 9:53
Автомобил: Golf MK5 GTI
Двигател: BWA 2007
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....

Мнениеот BaTLLeL4o » Нед 22 окт 2017 6:25


Така, пробвах нещо странно. Понеже бях нощна а нямаше работа реших да я разглобя отново.. Откачих всички маркучи и клапи всичко продухах включително и разтоварващия клапан. Сглобих я запалих я ,оставих я малко да загрее и тестова обикола. Надува нормално от 1950 оборота... Ще почна със сменяне на клапани като започна от разтоварващия защото той ме съмнява най много. Писна ми през 5 дена да спира да надува


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Passat B5 97г. 1.8Т AEB (Турбото не надува) Надува късно. Ъпдейт....

Мнениеот Jeka » Нед 22 окт 2017 14:40


Така и така ще го сменяш, провери как стоят нещата с клапана от ТТ-то... и както каза колегата по-горе - изчисти си дебитомера профилактично, ако не си го направил вече.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ktamen и 197 госта