Здравейте,
брат ми си е вършил работа днес сутринта с пасата без проблеми, минал е автомивка, запалил е и се е прибрал в квартала, паркирал е колата, загасил и продължил да я почиства вътре и стъклата.
Като приключил тръгнал да върти, но не пали. Само бял дим отзад излиза. Акумулатора е на 2 месеца и върти яко, дори за всеки случай от още една кола давахме ток - върти си яко, но не пали. Само бял пушек.
Пробвахме на дърпане - не пали.
Интересното е, че нито докато върти бързо на стартер, нито на скорост с дърпане стрелката на оборотомера не се мръдва поне леко на горе. Иначе всичко по таблото работи.
Върнахме се обратно и прегледах предпазителите.
Предпазител 13 изгорял. Тръгвам да го сменям - прехвърчат леки искри като го слагам т.е. има някакъв товар в линията, а ключа дори е изваден.
Нафта има пре-достатъчно до гнп-то.
Оказа се, че предпазителя е за стоповете, но най-интересното е, че като го слагам се чува как от ГНП-то нещо чатка, като клапан предполагам. Без контактния ключ дори да е сложен.
Отгоре капака на ГНП-то като го пипнах беше горещ сякаш двигателя е работил дълго, а той дори не може да запали.
След разни ровичкания разбрах, че като разтреса педала на спирачката и пак тръгна да слагам предпазител на №13 вече не се активира този клапан в ГНП-то, но ако пак се побутне педала отново 'захапва' докато не го разтреса яко отново и тогава 'разкача'.
ОК, оставих го така, че като се сложи предпазител в гнездото на предпазителя да не се активира този (предполагам) клапан в ГНП-то. Все пак обаче го извадих, защото така и така е само за стоповете и не би трябвало да има отношение към работата на мотора. Този (предполагаем) клапан в ГНП-то така или иначе си се активира и като се даде на контакт. Пробвах да запаля, но така и не поиска.
Всички останали предпазители са здрави на бушониерата, включително тези като се свали кората в краката, под релетата, както и тези при компютъра.
Ако питате за влага - като се надигне кичето за да се стигне до комфорт модула има един болт с кафяв проводник за маса - само там имаше мнооооого леко, съвсем малко влага. Всичко останало е сухо.
Та, с риск да объркам някой може да кажа, че според мен 'нещо' се случва зад педала на спирачката, което причинява чрез линията, на която е предпазителя за стоповете да се подава ток към кпалана? на ГНП-то и от там така да се награва, а в последствие и предпазителя да изгаря.
АКО съм на прав път - какво може да се е осветкало, че да неще да пали.
Ако не съм на прав път - какво може въобще да се случва и как може да накарам тая кола да запали... !@#$
Голям проблем B5 AFN quattro не пали, гори предпазител 13, гореща капачка ГНП
- georgebonev
- Мнения: 3096
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голям проблем B5 AFN quattro не пали, гори предпазител 13, гореща капачка ГНП
А стоповете сухи ли са?
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Голям проблем B5 AFN quattro не пали, гори предпазител 13, гореща капачка ГНП
Започни с една диагностика давидим къде няма връзка и да се насочим към нещо, може и реле да е.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7640
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голям проблем B5 AFN quattro не пали, гори предпазител 13, гореща капачка ГНП
Виж да не е наводнен компютъра на мотора и релетата покрай него!
- opex
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 17:06
- Автомобил: Passat 4х4
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
Re: Голям проблем B5 AFN quattro не пали, гори предпазител 13, гореща капачка ГНП
Отварях при компютъра всичко е сухо като в Сахара.
За грешки и кодове ще видя като ходя до колата, предполагам утре.
Също и стоповете ще огледам макар да ми се видяха сухи и те. Така или иначе предпазителя на веригата е изваден, но без резултат.
За грешки и кодове ще видя като ходя до колата, предполагам утре.
Също и стоповете ще огледам макар да ми се видяха сухи и те. Така или иначе предпазителя на веригата е изваден, но без резултат.
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Голям проблем B5 AFN quattro не пали, гори предпазител 13, гореща капачка ГНП
Щом като върти стартер а колата не пали и таблото не вижда оборотите , проверете с диагностика дали чете оборотите от колянов вал , ако не ги чете е ясно де ти е дерта ... откачи стоп машинката , смени бушона и виж дали ще запали !
- opex
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 17:06
- Автомобил: Passat 4х4
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
Re: Голям проблем B5 AFN quattro не пали, гори предпазител 13, гореща капачка ГНП
Та да продължа темата, ситуацията в компютъра се оказа тази, като на приложените снимки.
В крайна сметка осигурих компютър с код 038 906 018 P пак от пасат АФН 4х4 98г. същото оборудване.
Аз писах и горе, че капачката ОТГОРЕ на ГНП-то беше супер гореща, а двигателя не е работил. Но ми искат "плочка" (тази отстрани на гнп-то, последната снимка), защото ми казаха, че там това очерненото в компютъра било свързано с някой от пиновете дето отиват на буксата на тази "плочка". И можело и тя да е изгоряла нещо вътре, някаква бобинка... И заради нея нещо да гори компа. Или да измеря съпротивленията на пиновете на работеща плочка за да сравнят.
Нямам категоричен отговор открит ли е източника на проблема, от къде е върнало 12в към не където трябва.
В крайна сметка осигурих компютър с код 038 906 018 P пак от пасат АФН 4х4 98г. същото оборудване.
Аз писах и горе, че капачката ОТГОРЕ на ГНП-то беше супер гореща, а двигателя не е работил. Но ми искат "плочка" (тази отстрани на гнп-то, последната снимка), защото ми казаха, че там това очерненото в компютъра било свързано с някой от пиновете дето отиват на буксата на тази "плочка". И можело и тя да е изгоряла нещо вътре, някаква бобинка... И заради нея нещо да гори компа. Или да измеря съпротивленията на пиновете на работеща плочка за да сравнят.
Нямам категоричен отговор открит ли е източника на проблема, от къде е върнало 12в към не където трябва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта