Здравейте колеги, Вчера си оправих отоплението на предната шофьорска седалка и сега ще Ви споделя моя опит. Дано поста ми е полезен на някого. Галимацията е голяма но не е и чак толкова сложно, но крайния резултат си заслужава. Проблема при мен беше прекъснати кабели на термодатчика и незакачена букса на облегалката.
Като начало седалката се сваля като се даде в крайно задно положение на релсите и се развият еврейските звезди на 2 болта точно под седалката от предната страна. След това се отива на задната седалка и релсите имат едни капачета . Махат се капачетата и се развиват винчетата под тях. Махат се капаците от двете страни на седалката и седалката се изтегля назад докъто не излезе от релсите. Разкача се акумулатора, някои казват че махат само минусовата клема , аз махнах и двете. Откачат се буксите за еърбега и отоплението. Еърбега е с 3 кабелчета а отоплението е с повече. След което се изважда предната седалка от предната врата, че е по-широко мястото.
Слага се седалката на удобно място и се свалят въртоците от лявата страна на седалката. Единия върток е на щипки и се вади внимателно с отверка, другия който е за гърба се сваля само с издърпване. Махат се и декоративните капачетата на механизма за повдигане на седалката, след което се развиват вичета със еврейска звезда. Сваля се и пластмасовата дръжка за повдигане на седалката. Долу от пред на седалката има винчета които държат двата декоративни капака един за друг, които също се развиват. Сложете седалката да легне за да виждате щипките на капаците отдолу. Внимателно се вадят щипките и след това се издърпват капаците леко надолу за да се освободят от канала където е пъхната и кожата. Капака които е от дясно до мястото на колана се издърпва внимателно навън за да може да излезе.
До тук беше лесната част. Сега се измъкват краищата на тапицерията от седалката. Така се отваря седалката. Краищата се държат от всички страни на седалката отдолу в улей. Вече може да се изкара седалищната част от седалката. Внимателно се изважда кожата да остане на теловете. Теловете се отварят леко с остри клещи или отверка и се вадят един по един веднъж по вертикалната част на седалката и веднъж по хоризонталната част. Има 4 места с по два такива. След което се маха тапицерията от седалката. Вече се вижда отоплението. В задната част на седалката има 4 кабела които са запоени и са увити с изолирбанд. 2 от тях са за отоплението и 2 от тях (в средата ) са за термодатчика. Маха се изолирбанда. Внимателно разрязах с ножичка горната част на отоплителната част за да мога да извадя кабела. Поялник , кабел и подмених скъсаните кабели на термодатчика. След което по същия начин се сглобява.
За да стигнете до облегалката не е необходимо да се сваля седалищната част !
Облегалката се държи на подобен улей със пластмасови накрайници от задната страна на облегалката . Разкача се и се повдига средната част на облегалката. Там историята е подобна, само дето няма термодатчик.
Пускам и малко снимки , съжалявам но не можах да направя клип защото нямаше кой да снима :). Успех на всички с начинанието. Не е толкова сложно, но изисква време. На мен ми отне 6 часа.
Ремонт на подгрев на седалка passat b5( Инструкции )
Ремонт на подгрев на седалка passat b5( Инструкции )
- Прикачени файлове
-
- Болтове под седалката , развиват се с еврейска звезда
- images.jpg (5.12 KиБ) Видяна 4248 пъти
-
- Върток със щипки намира се от лявата страна
- 61NGM6ZeVfL._SY355_.jpg (10.08 KиБ) Видяна 4248 пъти
-
- Капачета и винчета с еврейска звезда
- images2.jpg (6.09 KиБ) Видяна 4248 пъти
Последна промяна от miro9 на Вто 17 окт 2017 11:02, променено общо 1 път.
Re: Ремонт на подгрев на седалка passat b5
Това са допълнителните снимки които не успях да кача в поста
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Ремонт на подгрев на седалка passat b5( Инструкции )
Колега,аз от доста време се боря с този проблем. При мен нагревателите са в самата тапицерия и не са тип кабелчета,а по-скоро са като влакна. Засякох къде са прекъснати, но идея нямам подлежат ли на ремонт. Някакви съвети? Колата е 5.5 с хайлайн салона. Не очаквах, но се нагледах на всевъзможни разлики в салоните и и захващането на тапицерията.
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
Re: Ремонт на подгрев на седалка passat b5( Инструкции )
Колега streetracer1, може ли малко повече информация за твоя салон. Аз също имам проблем с подгрева и съм с В5.5 хайлайн кожа и алкантара. Ако може и снимки ще е супер, за да знам от къде да го почвам.
Re: Ремонт на подгрев на седалка passat b5( Инструкции )
streetracer1 написа:Колега,аз от доста време се боря с този проблем. При мен нагревателите са в самата тапицерия и не са тип кабелчета,а по-скоро са като влакна. Засякох къде са прекъснати, но идея нямам подлежат ли на ремонт. Някакви съвети? Колата е 5.5 с хайлайн салона. Не очаквах, но се нагледах на всевъзможни разлики в салоните и и захващането на тапицерията.
Здравей колега, Естествено че подлежи на ремонт.
Щом си стигнал до подгрева не е трябвало да се отказваш нищо че са нишки. Трябва да направиш байпас на скъсаното място със жичка така няма да имаш проблеми. Първо виж връзките с мултицет и се увери, че точно в подгрева е проблема а не в датчика, както при мен. Ако е в датчика е лесно сменяш всички кабели запояваш ги и си готов. Ако обаче е нагревателя ще тестваш първо цялата верига. Трябва съпротивлението да е почти нулево. Не помня колко ома но като го дам мултицета на пищене - пищи. Замерваш кабелите на свръзките, ако е прекъсната някъде веригата мултицета няма да отчете нищо ( отворена верига ). Тогава си набелязваш една точка ( горе долу в средата ) и мериш от единия край до тази точка и от другия край до тази точка. Така ще можеш да разбереш в коя половина е прекъснатата част ( най-лошото е ако е прекъсната на повече от едно място ). Като разбереш в коя половина е прекъсната нишката набелязваш друга точка която е половината на половината и пак мериш. И така докато не намериш точното място където е прекъсната нишката. Има начин да се провери и с тестер на напрежение ( този начин е по лесен но трябва да си купиш такъв за нисък волтаж ). Пусни 12 волта на подгрева и гледай с тестер по нишката къде спира да показва 12 V .
Байпаса който ще направиш трябва да е възможно най-малък с многожилен кабел около 0,5 кв до 0,7 ШВПС кабел. Успех !
П.П. Не се притеснявай да режеш плат. Режи смело, после ще шиеш :)
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Ремонт на подгрев на седалка passat b5( Инструкции )
Мен ме спря фактът, че няма как да запоявам върху тези влакна, ако може така да ги наричам. От 3-4 салона вадих подгреви и все като моя няма... Дори захващането е друго и не мога да ги скрепя... Ама нека не спамя темата - ако искаш и имаш възможност може на лични или да се чуем.
Re: Ремонт на подгрев на седалка passat b5( Инструкции )
streetracer1 написа:Мен ме спря фактът, че няма как да запоявам върху тези влакна, ако може така да ги наричам. От 3-4 салона вадих подгреви и все като моя няма... Дори захващането е друго и не мога да ги скрепя... Ама нека не спамя темата - ако искаш и имаш възможност може на лични или да се чуем.
Защо да няма как ? Не виждам проблем да се запоят. Виждал съм и такива.
Последно избутана от miro9 на Нед 30 сеп 2018 20:44.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boc_ko, С. Годподинов, valio_ и 176 госта