Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Техническа и сервизна информация за Passat
volkswagenpassatbg
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 04 дек 2017 23:41
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI 131hp Tiptronic 2005

Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот volkswagenpassatbg » Вто 05 дек 2017 0:06


Добър вечер. Нов съм във форума, затова ще се представя накратко: През 2005 закупих нов Фолксваген Пасат B5.5 с двигател 1.9TDI 131к.с и Tiptronic, който все още е в семейството :). Сега по проблема. Колата излезе от сервиз след смяна на ЕГР клапан с нов и почистване на турбото. Преди да я вкарам в сервиз си имаше перфектно парно и климатроникът като цяло си работеше нормално. Вчера я взех от сервиза и след 30 мин шофиране в градски условия (от гр.София съм) нещо ми липсваше и на светофара забелязах, че в колата е студ. При зададена температура на климатроника 29 градуса, от духалките духа ледено, без никаква нотка на топъл, дори и хладък въздух. Клапата за топлия въздух ми мина през ума, но спрях музиката и при по-бърза смяна на темп. от минимална към максимална я чувам как отваря и затваря. Проблеми с термостата си имам от около година и се изразяват в това, че при спускане на минусови температури, температурата на охладителната течност от 70-80 падаше на 50, а при движения с висока скорост по магистрала дори и лятото колата не загрява повече от 60-70 градуса, а дори и да вдигне 90 при повече натоварване, скоро пак темп. пада. На високи температури лятото (30-35C) с включен климатик, понякога започваше да вдига над 90 градуса. Въпросът ми към вас е: Възможно ли е тоталната липса на парно да бъде причинена от термостата??? (Пак да кажа, че духа ледено, а по-конкретно външна температура, която тези дни падаше и до -6) Радиаторчето на парното го изключвам като вариант, защото четох много по форуми, също така говорих с много приятели, които са патили от запушено радиаторче на парното и казват, че пак някаква топлинка духа, а и също така се влияе от оборотите (като се даде газ, започва да духа по-топло), а при мен това го няма-САМО ЛЕД ДУХА... :banghead
Ще съм крайно благодарен ако получа отговори на въпроса ми, а също така и съвети. Благодаря предварително, лека вечер. :)




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот инжектопляктор » Вто 05 дек 2017 1:31


От термостата е възможно да не може да загрее, но няма само лед да духа. Виж двата маркуча на радиатора топли ли са.
Може клапите да са се издухали - дунапрени хвърчали ли са?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 дек 2017 1:34


При така изброените симптоми, със сигурност термостатът е за смяна. Смени го и ако не се оправи парното - търси по-нататъчни проблеми.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот Iezekil » Вто 05 дек 2017 9:09


За 30 мин. градско + евентуално подгрев на антифриза...колата загря ли на някакви градуси все пак.Предполагам,че е,ако не е мръднала стрелката на температурата е ясно,че няма да има и парно.Пипни все пак и двата маркуча към парното и си провери нивото на антифриза.


volkswagenpassatbg
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 04 дек 2017 23:41
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI 131hp Tiptronic 2005

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот volkswagenpassatbg » Вто 05 дек 2017 11:41


Първо да се извиня на модераторите/админите/редакторите, че бях забравил да напиша модела и двигателя в заглавието и за малко темата да отиде в кошчето :D.
Сега към колегите: Много благодаря за бързите отговори! Конкретно обаче ме интересува тези два маркуча към радиаторчето на парното къде се намрират? Трябва ли да сваля пластмасовата кора/капак под чистачките, където е акумулаторът за да имам достъп до тях? И понеже радиаторчето е под жабката, това означава ли, че и те ще са в лявата част на коша (ако съм пред колата, срещу нея)? И също така кой е вход и кой изход, въпреки, че ако радиаторчето е запушено би трябвало само входа да е топъл, а изхода-студен, нали така? Само предварително да попитам ако и двата (вход и изход) са студени как процедирам? Благодаря предварително и успешен ден! С призив към всички да шофират внимателно! ;)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот kris11 » Вто 05 дек 2017 12:16


Клапата за рециркулация -по точно редуктора на моторчето е дал фира и клапата стои отворена за външния въздух.
Закачи я на диагностика - ще изпише грешката на клапата.
Иначе пи описаните темератури зиме / лете си за бърза смяна на термостата.


volkswagenpassatbg
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 04 дек 2017 23:41
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI 131hp Tiptronic 2005

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот volkswagenpassatbg » Вто 05 дек 2017 12:38


Предпочитам да е тази клапа, отколкото да е радиаторчето и да се сваля цялото табло-въобще нямам желание да ми разкостват таблото поредните калпави майстори, да изпочупят 200 щипки и после да ми скърца-НЕ. Благодаря за мнението, колега. А някой знае ли ориентировъчна цена за ремонт на тази клапа, тъй като вече оставих близо 1000 в сервиза онзи ден, а е Декември все пак, знаете как е... :th_up От друга страна си е студ и без парно няма как да се случат нещата. А иначе за термостата-ок, сега ще поръчам един Febi (имам им доверие) за 14 лв и още за работа колко да вземат (30-40???) и го сменям.
Дунапрен от духалките никога не е хвърчал. Колата при нормално градско каране, с по-ниска скорост и светофари си достига 90 градуса (бавно) и после ги държи, освен ако не се движа с над 70-80 и особено ако е студено, градусите ще паднат.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 дек 2017 12:46


Термостат си поръчай на MAHLE - малко по-скъп е от FEBI, но аз с такива не съм имал проблеми. Смяната му е около 30-40 лв, като обаче трябва да се подготвиш и с антифриз, особено ако не е сменян скоро, трябва да се смени целия.

Ако наскоро е сменян, може да се източи и после голяма част от него (която не се е разляла при източването) да се налее обратно.

Три бутилки HEPU червен G12 от литър и половина ще ти стигнат. В клубния магазин са по 13 лв. От там можеш и термостат да поръчаш с отстъпка.

И като цяло е най-добре да се закачи колата на диагностика и да се прочете дали има грешки в климатичната система.


volkswagenpassatbg
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 04 дек 2017 23:41
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI 131hp Tiptronic 2005

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот volkswagenpassatbg » Вто 05 дек 2017 13:58


Нямам проблем с цената на термостата, не е скъпа част като цяло, просто имам добро впечатление от Febi, но ще пробвам този път с MAHLE-ок и благодаря. Близките 9-10 дни няма да имам възможност да отида на диагностика на климатичната с-ма, тъй като съм зает, но към 19-20-ти Декември ще стигна и дотам. От сега казвам, че дори и радиаторчето на парното да се окаже запушено (въпреки, че силно ме съмнява поради факта, че рязко престана да има парно и духа абсолютно ледено) няма да го сменям, а ще отида да ми го отпушат и прочистят с машина за тази цел. След смяна на термостат и всякаква интервенция, направена по въпроса, ще споделям развитието.
Първо предстои да проверя маркучите при загрял двигател (Само очаквам да ме насочите къде точно се намират тези маркучи в двигателния кош и евентуално отговор на другия ми въпрос от предишния пост.)
Поздрави!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот kris11 » Вто 05 дек 2017 14:30


volkswagenpassatbg написа:Предпочитам да е тази клапа, отколкото да е радиаторчето и да се сваля цялото табло-въобще нямам желание да ми разкостват таблото ..

:Mr Green Fun къде си мислиш ,че се намира тази клапа икак се достига ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот Iezekil » Вто 05 дек 2017 19:49


volkswagenpassatbg написа: Клапата за топлия въздух ми мина през ума, но спрях музиката и при по-бърза смяна на темп. от минимална към максимална я чувам как отваря и затваря.

kris написа:Клапата за рециркулация -по точно редуктора на моторчето е дал фира и клапата стои отворена за външния въздух.

Каква е връзката със топлото между двете клапи?


volkswagenpassatbg
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 04 дек 2017 23:41
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI 131hp Tiptronic 2005

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот volkswagenpassatbg » Вто 05 дек 2017 23:46


Добър вечер. Утре ще проверя маркучите, тъй като нямах възможност днес да се занимавам със странични дейности, свързани с Пасата. Единствено искам отново да ви помоля да ме насочите къде да търся маркучите. Благодаря предварително, лека вечер.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот Vlad777 » Сря 06 дек 2017 1:05


Тръбите мисля, че минават покрай акумулатора


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот Iezekil » Сря 06 дек 2017 7:02


Някъде в средата на купето,2 броя маркучи един до друг между двигатела и задната стена на коша.


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Passat B5.5 1.9 TDI - Проблем с парно след ремонт

Мнениеот milenski_77 » Сря 06 дек 2017 10:38


Клапата за рециркулация няма нищо общо с това че не духа топло.
Най-сигурно може да се види дали се движи клапата за топло студено като се свали жабката и се погледне отдолу под централната конзола дали се движат лостчетата, защото моторчето може да се чува, но да се е счупило някое лостче и клапата да не мърда.
Не си спомням какъв цвят беше точно, но там са два мотора. За топло студено и за посоката на въздуха - в краката и в средата.
В една друга тема съм писал, че може да се свали моторчето на клапата за топло студено без да се сваля таблото и да се ремонтира и подмени ако се налага.
Лично аз моето го свалях и му промих потенциометъра защото бръмчеше постоянно и не можеше да си намери позицията като наближи зададените градуси. В този участък на потенциометъра отчиташе нула и затова правеше магарии.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tsankovski и 56 госта