Здравейте!
Имам нужда от съвет. Току що, преди Коледа, дадох последните си пари за ремонт на колата, а се оказва, че двигателя не става.
На Пасата (Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.) започна да чезне вода и да прегрява. Иначе върви страхотно, баирите ги качва на 4-та, масло не гори.
Закарах го на сервиз, там смениха гумички, припаснаха клапани, шлайфаха главата, смениха гарнитурата.
Но противно на очакванията след като загрее започва да надува във водната система. Смятат, че главата или блока са спукани.
Предложиха ми друг двигател + смяна, още 300 лв. но без гаранция какъв ще е двигателя и как ще върви после колата.
За 300 лв. не е ли по-добре да се направи ремонт на двигателя, отколкото да се купува стар такъв? Как да разбера в какво точно е проблема? Дали е в главата или блока?
Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Последна промяна от ludmil на Съб 16 дек 2017 13:22, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Колега,след като са свалили главата в сервиза е било редно да я проверят за херметичност/да не би да е спукана/.Сега нека се направи тест за изгорели газове в охладителната система и тогава се реши какво да се прави.Според мен не трябва да бързаш да слагаш друг двигател без никаква гаранция.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Първо трябва да си сигурен,в смисъл може да не е обезвъздушена или да имаш някъде спукан маркуч или радиатор и да дърпа въздух,та както каа колегата-
1.Тест за изгорели газове,обезвздушаване,оглед за скрит теч.Щом е само като загее,има вероятност да е нещо друго
2.Ако наистина надува оаче,трябва да отвориш мотора и да разерете къде е проблема.
3.Където и да е,можеш да купиш половината-само блок или само глава.В двата случая ще е отворен мотора/и новия/ и ще се огледа за дефекти.
4.По принцип 300лв за мотор,ако цената е със смяната обаче, е добра цена,но трябва мотора да е с документи и съответно да му измерите компресия преди да го купиш.Защото ако се наложи да отваряш и него за профилактика,ще стъпи двойно.
Мисля,че може да е друго.Такв проблем имах от тънко спукано маркучето за подгрева на колекторите,там има и една тапа,дето може да хнвърля антифриз при загряване,а при изстиване да засмуква въздух и да прави номера.
1.Тест за изгорели газове,обезвздушаване,оглед за скрит теч.Щом е само като загее,има вероятност да е нещо друго
2.Ако наистина надува оаче,трябва да отвориш мотора и да разерете къде е проблема.
3.Където и да е,можеш да купиш половината-само блок или само глава.В двата случая ще е отворен мотора/и новия/ и ще се огледа за дефекти.
4.По принцип 300лв за мотор,ако цената е със смяната обаче, е добра цена,но трябва мотора да е с документи и съответно да му измерите компресия преди да го купиш.Защото ако се наложи да отваряш и него за профилактика,ще стъпи двойно.
Мисля,че може да е друго.Такв проблем имах от тънко спукано маркучето за подгрева на колекторите,там има и една тапа,дето може да хнвърля антифриз при загряване,а при изстиване да засмуква въздух и да прави номера.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Проверете отваря ли термостата,да не би да работи само на малкия кръг,от малкото маркуче дали тече равномерна струйка течност към разширителния съд,включва ли перката и на каква температура преди да предприемете каквото и да било!
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
niki_k написа:Проверете отваря ли термостата,да не би да работи само на малкия кръг,от малкото маркуче дали тече равномерна струйка течност към разширителния съд,включва ли перката и на каква температура преди да предприемете каквото и да било!
сменял съм термостат, водна помпа, термореле на вентилатора
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Първо смени капачката на разширителното казанче и ако има газова я изолирай от водната система.
Сега видях че има газова.
Сега видях че има газова.
- hooligans
- Мнения: 18718
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Оправи си заглавието според шаблона.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
А дали не надува заради изпарителя? Да вкарва газ?
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
А как разбрахте че надува. Нещо с манометър ли мерихте?
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
hooligans написа:Оправи си заглавието според шаблона.
Изчетох Правила за постване във форума но никъде не видях да се упоменават шаблони.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
ludmil написа:...но никъде не видях да се упоменават шаблони.
Колега...
Модела на колата (Passat), вид на купето (3BG или B5.5), година на производство (пр.2002г.), букви (код) на мотор/двигател (пр. AZM) - , проблем за който се пуска темата.
пример: Passat 3BG 2002г. АZM - проблем с гарнитура на главата
Всяка една тема със заглавие, различно от описания начин, ще бъде моментално заключена!
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Здравейте колеги. Връщам се пак от "майстора", който сменя гарнитурата - навил я със старите болтове, на 27 години, въпреки, че изрично му казах да ги смени с нови. Какво да кажа. Колата запали, видях наистина, че изхвърля водата, после угасна и дотам беше. Повече не успяха да я запалят. Искра има, газ има, но не пали. Та дори не можах да си я прибера :-(
Последно мисля да я дръпна до вкъщи някак и да си я правя сам. Някакви съвети?
Последно мисля да я дръпна до вкъщи някак и да си я правя сам. Някакви съвети?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Купувай нова гарнитура и нови болтове и това е. Дано не е крива повърхността на главата. Или я свали и закарай на фреза да я подравнят ако е крива и така.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
Людмиле, не четеш какво ти пишат. Трябваше да изолираш газта от бутилката, защото и изпарителя може да ти надува.
На този мотор, когато е произведен, не е посочено да се сменят болтовете.
На този мотор, когато е произведен, не е посочено да се сменят болтовете.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?
днес изолирахме газта. Ама тя не запали на бензин. Въобще не работеше инжектора. А като я закарах палеше без проблем на бензин и обръщаше на газ.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stantr и 217 госта